Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk  (Læst 2638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Skruk
« Dato: 02 Juni , 2012, 15:33 »
Har pt to maran damer som ligger og ruger.

Mit spørgsmål er nu. Er maran høner mere iltre end andre høns, når de ruger? De hakker/niver mig, når jeg har nærmet mig deres æg.

Normalt er begge damer meget søde og omgængelige og finder sig i stort set alt.

(Min wyandothøner reagere slet ikke så voldsomt.)
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Skruk
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2012, 15:39 »
jeg sætter lige 2 fongre ned omkring ved halsen så de ikk kan komme til at hakke, og nusser dem lidt, så falder mine til ro, men jeg generer dem ikk mere en højest nødvendigt

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Skruk
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2012, 16:56 »
sidste år havde jeg 2 maran høner der lå skruk. Den ene var en rigtig hejre der hakkede og bed, hvor den anden godt kunne nusses og flyttes. Tror ikke sådan noget er racebestemt som sådan, men en mere individuel ting
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Skruk
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2012, 17:25 »
Det glæder mig, hvis det ikke er racebestemt. Jeg vil nu lige prøve den med de to fingre ved halsen....

Jeg blev bare lidt bekymret, da den ene bed. Mine børn kommer nemlig tit forbi (utålmodige) og kigger til damerne.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Skruk
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2012, 17:31 »
Jeg har t dværg sussex som normalt er et par meget søde og omgængelige damer, men når de er skruk, så er der ingen omgængelighed. De vil have fred og hvis vores fingre kommer for tæt på så nabber de... jeg tror heller ikke det er racen, men blot nogle høns som virkelig lever sig ind i skruk-rollen og føler at de skal forsvare deres rede...
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.