Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan går det?  (Læst 11447 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvordan går det?
« Svar #15 Dato: 23 November , 2010, 20:15 »
@Tanja
Jeg har da et par haner du kan skifte med, ikke at de måske er fejlfri, det vil jeg ikke bedømme, men de er ud af meget mørke æg og høniken fra i år lægger meget mørke æg, men det kan da være der skal lidt, foto til, for jeg har haft mørkere æg end jeg har nu...

Jeg havde luret lidt, da du på et tidspunkt havde nogle til salg, jeg havde jo problemer med en ægspiser... Det kan godt være jeg vender tilbage, Ina! Men min hane er faktisk meget god, kun hønerne er mindre gode. Hvis han da bare kunne lade de æg være >:(
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Hvordan går det?
« Svar #16 Dato: 23 November , 2010, 22:31 »
Jeg har også tre hygge-maraner, og de er fantastisk hyggelige, nysgerrige og frække  /o

Maranerne nærmest vælter ud af hønsehuset, når jeg åbner døren. De står klar som de første, hvis jeg nærmer mig lågen, som giver hønsene adgang til frugthaven. Maranerne kaster sig over mandens gummistøvler, da de ved, at det vrimler med orme, når han vender græstørv. Og når jeg sidder på hug for at håndfodre, er der jo ingen grund til at gå udenom, hvis man kan skyde genvej mellem mine ben eller hoppe op på mit ben for at komme over på den anden side......
Konklusionen er: det er bestemt ikke de sidste maraner her på matriklen *b


Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvordan går det?
« Svar #17 Dato: 24 November , 2010, 07:19 »
Jeg har også tre hygge-maraner, og de er fantastisk hyggelige, nysgerrige og frække  /o

Maranerne nærmest vælter ud af hønsehuset, når jeg åbner døren. De står klar som de første, hvis jeg nærmer mig lågen, som giver hønsene adgang til frugthaven. Maranerne kaster sig over mandens gummistøvler, da de ved, at det vrimler med orme, når han vender græstørv. Og når jeg sidder på hug for at håndfodre, er der jo ingen grund til at gå udenom, hvis man kan skyde genvej mellem mine ben eller hoppe op på mit ben for at komme over på den anden side......
Konklusionen er: det er bestemt ikke de sidste maraner her på matriklen *b
*LOL* Dine maraner kunne ligeså godt være mine ;D. Det er fuldstændig samme opførsel mine lægger for dagen.
@Mikkel: Nej, jeg var næsten godt klar over at væltekam er fy, det ser heller ikke godt ud i forhold til de høns der har en kam der strutter flot lige op i luften.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hvordan går det?
« Svar #18 Dato: 14 December , 2010, 19:24 »
Jeg bliver mere og mere glad for mine maraner, de er gode til at lægge æg og selvom hønsene er unge er æggene store /o

Hvis jeg skal af med nogle høns så bliver det i hvert fald de andre høns jeg har der ryger først. Jeg har orloff og wyandotte med henblik på at lægge æg, men jeg synes faktisk at maranerne er de bedste. Både af antal, størrelse og farve selvfølgelig. Brahma æggenes størrelse er jeg også imponeret over /o så jeg er glad for at jeg ikke solgte hele dyngen da ræven tog min hane i sommers.

Og så er en maran hane en "rigtig" hane for mig, selvom jeg er stor fan af ærtekamme *f så er farven og størrelsen bare fin.

Æg er dejlige
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bennetzen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 85
  • //Blessed are the cheesemakers
Sv: Hvordan går det?
« Svar #19 Dato: 15 December , 2010, 11:42 »
Om jeg nogensinde kommer til at udstille, ved jeg ikke.
Jeg har de 1.9 maraner hovedsageligt i kobber og jeg ved pt. intet om standard osv.
Planen er dog fortsat, at jeg vil have hvedefarvede og kobber og så ellers gå derfra.
I det nye år håber jeg på, at skaffe franske rugeæg fra hvede og så tage den derfra..

Man skal lære så længe man lever, og da jeg mangler at lære meget endnu, regner jeg med at blive mindst 245 år..

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn