Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stegt moskusand a la Peter  (Læst 11338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Stegt moskusand a la Peter
« Dato: 20 Januar , 2008, 15:17 »
Hej Anders.

Til Jul plejer vi at stege dem aften i forvejen. Således at det eneste der mangler, er en hurtig opvarmning og lidt grill så skindet bliver sprød.

Til Jul er der naturligvis æbler og svekser i.

Men til den lidt mere daglige spise kan jeg anebfale følgende:

5 mellemstore, friske figner
150 gram solbær
1 dl. god vin
100 gram uraffineret rørsukker
1 dl. Creme de cassis
4 andebryster (ca. 180 gram)
2 spsk. oile
groft salt, peber fra kværn
1,5 dl hønsefond

Skræl fignerne, put dem i en lille skål. Kog solbær, rødvinog sukker sammen og purer det i en blender.
hæld blandningen over fignerne og tilsæt creme de casis. lad fignerne marinere i køleskabet i et par dage.
Rids skindet på andebrysterne i tern. Steg dem i oile på en varm pande - skindet ned af først. Vend dem to gange så de steger to gange på fedt siden. Hold brysterne varme i ovnen. hæld hønsefond på panden og og 2 spsk af fignemarinaden, salt og peber efter behov. Opvarm fignerne i resten af marinaden.

anretning:
brysterne skæres i små skiver og hæld saften fra panden over, og pynt med figner.

tilbehør:
rodfrugter, brocoli og andet godt.

Med venlig hilsen

Peter

Input fra Anne R:

Medmindre jeg husker helt galt, så er moskusænder det samme som de ænder der i handlen hedder berberieand. Jeg har altid lavet dem på samme måde som jeg ellers stegte and.
Hvis du har en kuglegrill, er de ganske udemærket at grille. Lige for tiden er vejret jo helt rigtig til grilmad.

Input fra Anders DJ:

Hejsa!

Jeg takker for svarene.

Jeg fyldte anden med en krydret frikadellefars for at den ikke skulle blive for tør, og stegte den derefter i ovnen i ca. 3 timer.
uhmm, hvor den blev god :p

Mvh. ANders
Hilsen Susanne