Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Amoriner i luften  (Læst 15976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Amoriner i luften
« Dato: 21 Juli , 2023, 07:36 »
Sommertid = Tid til kærlighed



Foto: Helle Kjelst
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Amoriner i luften
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2023, 07:40 »
Kærlighed . . . bob ...bob..., Amoriner . . . jeg ved nu ikke rigtig hvad jeg skal mene om det, når det er høns der er tale om.
I alle de år jeg har haft høns og af begge køn, så synes jeg ikke det ligner den helt store kærlighed, når haner træder høner. I min verden synes det mere som et nødvendigt unde, for at slægten skal videreføres. Hønen forsøger ofte at undvige, men det er måske kun hos mig de opfører sig sådan ?

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Amoriner i luften
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2023, 09:35 »
Nej, her løber de også skrigende for livet. Men ikke altid, nogen gange sker det i stilhed. Bagefter ryster de overgrebet af sig og livet går videre.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Amoriner i luften
« Svar #3 Dato: 06 August , 2023, 05:40 »
Min kære Strømpesok, som pryder gruppebilledet, er netop rejst til hønsehimlen 11 år gammel.

Strømpe var på alle måder en fantastisk hane og utrolig empatisk og dygtig som flokleder, hvor han gennem årene med åbne vinger tog imod mange enlige høner, som kom til os, enten fordi de var blevet alene i deres tidligere flok, udstød eller var syge.
Strømpe formåede hver gang at få alene-hønerne optaget i hans flok uden det mindste hakkeri fra de andre høner.

Han var hurtig og blid, når han trådte sine høner og de fleste lagde sig blot ned ........ og ventede på der var overstået.
Han var også en snu rad, som stillede sig op og ihærdigt pippede godbid-lyde, når han ikke gad jagte hønerne. Når hønerne så kom stormende hidkaldt af hans pipperi, kunne han træde dem efter tur  ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Online Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Amoriner i luften
« Svar #4 Dato: 06 August , 2023, 06:23 »
ja det var vel nok smart at han hidkaldte dem på den måde. Det er det jeg altid har sagt, dyr er kloge.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Amoriner i luften
« Svar #5 Dato: 06 August , 2023, 10:28 »
og mænd er mænd -  ::), undskyld  ;)

Online Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Amoriner i luften
« Svar #6 Dato: 06 August , 2023, 12:39 »
jamen Hans-Kurt dog. Er i mænd virkelig så slemme
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Amoriner i luften
« Svar #7 Dato: 06 August , 2023, 17:33 »
det aner jeg faktisk ikke noget om, det var bare et citat jeg har hørt engang  8)