Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Automatisk hønseklap - Christians  (Læst 178796 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #15 Dato: 05 Maj , 2008, 21:17 »
Hanne, nu er det sådan noget min mand arbejder med, og han køber med firmaets rabat, men den kommer til at koste ca. 700-800 kr incl. moms. Det er billigere end den fra America, men til gengæld kræver den timer m.v. og kommer til at fungere uden tusmørkesensor. Den fra America har både sensor og timer. Det behøver jeg ikke at købe til, idet jeg for 5-6 år siden fik et meget avanceret strøm- og timersystem op. Sådan noget, hvor der kan kobles flere ting på med hver deres kodning af tid mv.. Det har hidtil bare været brugt til lyset i huset og gården i den mørke tid, men kommer nu også til at skulle levere strøm og styring til lemmen. Det er EKSTREMT overdiminstioneret at bruge den type anlæg i et hønsehus, men det er en kasseret vare fra min mands arbejde, som han har brugt fritid på at få til at køre. Min mand arbejder med automatik til varme og ventilation (sådan noget som styrer varmen på skoler mv..) og har ret som autoriseret elinstalatør, hvilket der kræves for at måtte opsætte spjældmotoren. Derfor har vi den mulighed, som jeg ikke forstår meget af, men som han stemmer for :D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #16 Dato: 06 Maj , 2008, 11:33 »
Det lyder som en super løsning Helle! Godt med sådan en George Gearløs i familien! ;)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #17 Dato: 20 Marts , 2009, 00:45 »
Jeg har lige bestilt en automatisk lemme åbner, i Tyskland ved firmaet AXT Electronics

Den er beregnet til indendørsmontering, men med udendørsføler, og så er den til 220 V. Der er både timer og lysføler med.
Prisen er 161 €, som er omkring 1200,- kr.
Det ser ikke ud til, at man kan få den model hos America, der kan man vist kun få den til batterier.
Det er lidt billigere, end den ville ha kostet herhjemme. Desværre kan den ikke bestilles i England, der kan man kun få den med batterier, der ville ellers være yderligere penge at spare, da kursen på pundet er lav.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline kevinhove

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 111
  • HØNS
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #18 Dato: 26 Juli , 2010, 10:46 »
mig og min far har selv bygget en automatisk høns lem
 
Hilsen Kevin
0.4 Isa Brown/rød amerikaner
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #19 Dato: 27 Juli , 2010, 06:45 »
Hej Kevin.
Der må da billeder og forklaring til :D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Sanne123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #20 Dato: 08 Oktober , 2010, 22:56 »
Jeg har lige købt denne hønselåge. Der står at den skal opsættes udendørs. Hvad er årsagen til at den ikke bør opsættes indenfor? kan jeg gøre det alligevel?

Det er selvfølgelig den model med batteri og ikke solenergi.

0,2 hunde
1,0 sort australorps
0,7 lys sussex
0,3 kobberfarvet Maran
0,2 tværstribet maran
0,4 gul sussex
0,1 New Hamshire
0,3 Grønlægger
0,1 R.I.R.
0,1 Sølvblå Königsberger´
0,1 Druffler Haube

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #21 Dato: 08 Oktober , 2010, 23:26 »
Er der nogen der ved hvor mange låger den automatiske hønseklap fra America kan løfte hvis der er tale om de aluminiums låger de sælger samme sted? Er der chance for at den kan løfte 4 tror i?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #22 Dato: 11 Oktober , 2010, 13:50 »
Jeg har lige købt denne hønselåge. Der står at den skal opsættes udendørs. Hvad er årsagen til at den ikke bør opsættes indenfor? kan jeg gøre det alligevel?

Det er selvfølgelig den model med batteri og ikke solenergi.

Du kan sagtens sætte den op indendørs, men så skal du lige købe en udendørs føler til den, den fungerer jo ved hjælp af lyset udenfor.
Min sidder indendørs, med fjernføler og timer, så den ikke åbner for hønsene før kl 0700 om sommeren, og lukker når det er næsten mørkt.


Er der nogen der ved hvor mange låger den automatiske hønseklap fra America kan løfte hvis der er tale om de aluminiums låger de sælger samme sted? Er der chance for at den kan løfte 4 tror i?

Johanne, så må du ud og veje dine låger. Her er hvad AXT Electronics skriver om produktet:
Load capacity: Suitable for sliding gates weighing from 0.2 kg to 3 kg (up to 6 kg if an idler is used as a pulley)
Ved ikke lige hvad denne idler er.

Et eller andet sted har jeg set en opstilling på 3 hønselåger..

AXT Electronics
« Senest Redigeret: 11 Oktober , 2010, 14:05 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #23 Dato: 11 Oktober , 2010, 14:22 »
Hvis man er lidt snu og monterer kontravægte i systemet, kan den flytte flere/tungere låger - forstået på den måde, at man monterer et lod, der kører ned, når lågerne kører op, og modsat...
Med sommerlige hilsner, Christian

Susanne

  • Gæst
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #24 Dato: 11 Oktober , 2010, 14:24 »
Jeg har også sat min op indvendig - men på et bræt, jeg har monteret tværs over vinduet -  således at løftemotoren med den indbyggede lyssensor kigger ud af vinduet. Hvis altså I forstår?

Den løsning er ligetil, hvis vinduet sidder over smuthullet. Hvis vinduet sidder på en anden væg, tror jeg man kan føre løftesnoren hen til lågen ved hjælp af "lodder og trisser".

Så slipper man for at købe en udensdørs sensor, der skal tilkobles - men jeg ved ikke, hvad der er nemmest.

Kan kun sige, at når jeg kan flikke løsningen sammen og ovenikøbet sætte ledningerne rigtig på efter en tysk brugsanvisning, ja, så kan alle!


Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #25 Dato: 11 Oktober , 2010, 15:24 »
Så lige, at den udendørs censor koster 10£ i england, så det er ikke nogen herregård...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline solling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #26 Dato: 14 Maj , 2011, 02:04 »
Hej alle sammen. Ja nu kan det godt være at jeg spørger rigtig dumt, men jeg er også totalt nybegynder i alt det her herlige hønsehalløj, men hvordan sikre man at alle hønsene er kommet ind når den lukker ???
Lukker den bare på et bestemt tidspunkt og så er det surt for dem der ikke nåede ind eller ???
Jeg er drønspændt på svaret, det lyder nemlig som en hulans god ide :-))))

Offline Søren

  • Bruger
  • Indlæg: 261
  • ER CHR registret.
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #27 Dato: 14 Maj , 2011, 09:57 »
Hej Line
Velkommen til
Der er sat en timer på som man justere alt afhængeligt af årstid
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #28 Dato: 14 Maj , 2011, 12:01 »
Velkommen på forum, Line :D
Hos os er der ingen dumme spørgsmål, vi har alle været begyndere /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Automatisk hønseklap - Christians
« Svar #29 Dato: 14 Maj , 2011, 21:19 »
Hej line
Velkommen til.
Du ser efter hvornår den sidste er gået ind og sætter så timerne til at lukke 1/2-1time efter så skulle det gerne passe.
Husk at være på forkant med tiden og justere den ca. 2-3 i måneden eller have et længere interval fra sidste høne og til der lukkes /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.