Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Maran æglægningskurve i forhold til alder ?  (Læst 5990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan Balslev

  • Bruger
  • Indlæg: 12
Maran æglægningskurve i forhold til alder ?
« Dato: 16 August , 2015, 12:27 »
Jeg synes mine 5 maraners æglægning er gået ret meget ned af bakke på det sidste.

De er nu 2 år gamle - der er en der er skruk konstant så det hjælper selvfølgelig heller ikke på det.

Jeg får som regel 2 æg om dagen - synes tidligere jeg fik 4 eller 5 æg om dagen.

Jeg er ret uerfaren så jeg tænker jo om der kan være noget galt med dem.

Der er ingen rotter og der er tag over hønsegården.

Hvis der er en høne der æder æg hvordan finder jeg så ud af det ? Jeg synes ikke jeg har fundet nogen æggerester som der vel vil være hvis dette var problemet?

Jeg har prøvet at kikke lidt høns under vingerne for at se om de kunne have noget utøj men synes ikke lige jeg kan se noget - ikke at jeg rigtig ved hvad det er jeg skal se efter :-)

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Maran æglægningskurve i forhold til alder ?
« Svar #1 Dato: 16 August , 2015, 12:53 »
Utøj er som regel nemmest at se omkring gattet. Kig efter urenheder på fjerene, nærmest sådan noget støvagtigt noget. Det er luseæg. Og så vil du måske også kunne se rødmen af huden og i slemme tilfælde sår. Man kan også se små dyr der kravler rundt.

Måske er dine høns på vej i fældning. Det er ved at være tiden for nogen.

Hvis de æder æggene, så finder du ingen rester. De æder rub og stub. Du kan måske se en våd plet, det er alt. Men hvis du har en æggeæder, så ville jeg forvente at alle æg var væk. Det var de i hvert fald her, da mine brahmaer havde uvanen.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.