Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 78935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bo Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
  • Hej her fra vores paradis.
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #495 Dato: 23 Juli , 2011, 21:21 »
ja det er hyggeligt, nu vil jeg se når ællingerne vokser til om det er ænder eller andrikker, Vil prøve at bytte nogle af ænderne til Høns.
Jeg bor på vestsiden af Christianssædeskoven, tæt på Rehventlovskolen
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #496 Dato: 07 August , 2011, 22:33 »
Hej alle
Jeg er også rimelig ny her så vil da lige præsentere mig. har brugt 3 dage på at læse og søge oplysninger her på sitet og jeg må sige man kan finde ALT!  :)
Jeg bor i midtjylland, er 46 år og har altid haft mange dyr. Har 4 børn mellem 12 og 26. (3 hjemmeboende)
Desuden har jeg pt. to ældre hunde (border collie/ labradorblandinger), 7 katte (norsk skovkat og blandinger) 2 marsvin, 3 rotter og udenfor har vi her i foråret fået to dværggeder (gimmere) Sophie og Shiney som vi nok skal prøve at finde en buk til næste år.
Høns får vi først om et par dage. Har bestilt 6 Lohman (eks-burhøns) til at starte på, samt nogle rugeæg fra racen Jersey kæmper. Dem er jeg meget spændt på.  ::)
Har haft høns tidligere, men mistede lidt lysten efter et besøg af en mink.  :-[
Nu forsøger vi igen og jeg vil takke for alle de gode råd jeg har fundet her i forum.  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #497 Dato: 08 August , 2011, 09:23 »
Velkommen til - og ja, er det ikke et herligt forum!? Kigger ind hver dag og har gjort det i 2,5 år...

Bliv endelig hængende - og lad os se billeder, når du har fået høns... alle de andre dyr vil da også gerne se, hvis du har lyst til at dele  :D
Mvh Marianne

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #498 Dato: 08 August , 2011, 18:55 »
Mange tak Marianne.  :) Jeg skal se om jeg kan få det til at virke med at sætte billeder ind her. Det er jo altid dejligt at have nogen at dele sin hobby med.
Det er også derfor det er sådan en god side denne her. Det kan være lidt svært at finde nogen i omgangskredsen der gider at snakke så meget om dyr.  ;)

Her først et billede af gederne.   


Har i dag købt en rugemaskine så der kommer nok billeder af kyllinger engang også. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Julie H

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #499 Dato: 01 ſeptember , 2011, 22:35 »
Jeg har lige fundet medlemspræsentationstråden, så vil da lige præsentere mig selv og sige hej :D

Jeg er 19 år, har lige afsluttet gymnasiet og går nu og laver... ikke ret meget. Det passer ikke helt, da jeg forsøger at finde arbejde og fra tid til anden hjælper min far på fabrikken med forhåndsværende arbejde. Desuden skal jeg til foråret finde ud af noget supplering i kemi for at komme ind på ernæring og sundhed, som jeg efterhånden er kommet frem til, at jeg skal læse. Jeg bor hos mine forældre sammen med mine to mindre brødre og har ikke planer om at drøne ud af huset og ind til byen forløbigt, da jeg holder meget af naturen og de muligheder, der er i en have. Derudover er økonomi også en forhindring... Meget af min tid går med at være udendørs og pusle om mine dyr, der indtil fornyligt bestod af ti kaniner af racerne dværgvædder og løvevædder, og om planterne, der desværre har fået for meget vand i år - men det er da jo ikke så meget at gøre ved. I juli måned anskaffede jeg mig nogle vagtler, jumbo, og er blevet så glad for dem, at jeg nu også er gået en størrelse op og har samlet høner sammen. Så den nylavede gård indeholder nu 0,2 engelsk araucana, 0,1 dv. wyandot, 0,1 dv. orpington og 0,1 dv. silkehøne. Hane bliver der ikke noget af pga. støjniveauet, så avl må begrænses til vagtlerne og selvfølgelig kaninerne ;)
Alt i alt sker der hele tiden noget, og hvis ikke skal jeg nok sørge for, at et eller andet projekt sættes i gang. Jeg kan ikke lave ingenting, det er simpelthen for kedeligt!

Det var vist nok skriveri om mig ;D

Mange hilsner
Julie
Julie

0,2 engelsk araucana
0,1 dv. wyandot
0,1 dv. orpington
0,1 dv. silkehøne
2,2 (japansk) jumbo vagtel
1,1 løvevædder
3,5 dværgvædder + 2,1 unger

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #500 Dato: 02 ſeptember , 2011, 07:05 »
Velkommen til Julie

Ærgerligt at du ikke kan/vil holde hane sammen dine høns, det er jo ikke alle haner der galer lige meget eller lige højt.

Håber at du kommer til at finde ud af at høns også kan være sjove og så senere måske vil forsøge - bare med en enkelt hane.

hilsen Joan (joankinu)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Julie H

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #501 Dato: 02 ſeptember , 2011, 09:28 »
Tak Joan. Den dag jeg flytter på landet, det skal nok komme med mine interesser, skal der da hane til  :)
Julie

0,2 engelsk araucana
0,1 dv. wyandot
0,1 dv. orpington
0,1 dv. silkehøne
2,2 (japansk) jumbo vagtel
1,1 løvevædder
3,5 dværgvædder + 2,1 unger

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #502 Dato: 02 ſeptember , 2011, 10:06 »
 /o  Så håber jeg da bare at det bliver så du selv får lyst - vi andre kan sidde mange timer og nyde vores høns med haner - det er sjovt at se hanen "vise" at her er det godt at spise eller der er noget guf - og så se hønerne komme springende bare for at se hvad han viser frem ;D

Held og lykke med dit hønsehold fremover - glæder os til at se hvad der bliver ud af det - (gerne med billeder ;))
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Mette Dehn

  • Bruger
  • Indlæg: 25
  • Mine tre frikaniner
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #503 Dato: 12 ſeptember , 2011, 08:20 »
Hej til alle jer på Dansk Fjerkræ Forum..

Jeg hedder Mette, er 43 år gammen, gift med Kim. Vi har ingen børn, men 6 hunde, 3 katte, 6 undulater, 7 kaniner, 2 marsvin, 1 nymfeparakit og islandshesten Messa som dog ikke står her hjemme..
Vi bor i et lille 90 M2 hus lidt ude på landet..
Jeg er førtidspensionist pga sclerose, men er dog i fuld vigør - og mit største handicap er nok min træthed.. Jeg har stor brug for hvile mange gange dagligt, men alle mine dyr gør at jeg SKAL op og ud til noget hver eneste dag..
Vi har i en periode snakket om at anskaffe os nogen høns, når engang vi ikke har så mange kaniner mere, derfor er jeg nu herinde nu..
Jeg vil jo rigtig gerne vide ALT omkring de kære æg-læggere inden vi engang beslutter os for hvilke, hvor mange osv vi skal have..
Jeg har allerede læst en del tråde vedr. hønsehuse, men der er jo langt mere end det, og i vil nok få stillet en masse spørgsmål fra mig den kommende tid :D
Lykkelig ejer af fire hunde samt tre frikaniner❤️

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #504 Dato: 12 ſeptember , 2011, 23:42 »
Velkommen på forum, Mette :D
Glæd dig til dine høns, det er nok nogle af de mest hyggelige dyr *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Alessandra

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
  • Hønseejer in spe
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #505 Dato: 06 November , 2011, 17:54 »
Hvor er jeg dog glad for at have fundet dette herlige forum  :)

Vi er i gang med de indledende øvelser; at gøre klar til hønsebasser i haven, det bliver nok til foråret. Vi lægger blidt ud og inddrager det udrangerede legehus. Jeg bruger meget tid på at søge information og inspiration til indretning af hønsehuset. Og hvordan jeg skal kringle det mht urtehave.
Min mand er opvokset med høns, men jeg kender ikke så meget til racer osv, så det er jo herligt med dette forum :) Familien består af mand, to børn og en lille kattemis. Til næste år også en hund. Vi bor ved Lejre.
 

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #506 Dato: 06 November , 2011, 18:30 »
Hej Alessandra!
Velkommen hertil. Rette sted at dele sin glæde begejstring og bekymring vedr høns mm. Jeg må også anbefale diverse bøger om høns, så får du en (måske) mere objektiv fornemmelse af de forskellige racer, og prøv også at google de racer du tænker på. Så kan du se deres hjemmesider, og evt finde opdrættere der måske kan sælge dig kyllinger eller hane og høns. God fornøjelse, og god jagt!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #507 Dato: 07 November , 2011, 00:43 »
Velkommen på forum, Alessandra :D
Velkommen til en stærkt vanedannede hobby.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline iben75

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #508 Dato: 09 November , 2011, 20:00 »
Hej med jer allesammen :)

Jeg er her først og fremmest som talsmand(kvinde) for min søn Kasper på snart 12 år der holder høns (og som er lidt genert...)

Han har pt 20 høner af forskellige slagser. 4 lys sussex og 2 hvide (??) og resten røde amerikanere (har han belært mig ;)) og én hane af ubestemmelig slags. Udover hønsene har vi på matriklen 12 kaniner (fransk vædder, dværgvædder og en enkelt blandingsdværgkanin), 3 katte, 1 schäferblanding (Buster) samt et ukendt antal akvariefisk...

Vi vil bruge en masse tid herinde på at blive klogere på fjerkræene og kommer nok til at stille nogle "dumme" spørgsmål ind imellem - håber i vil bære over med os ;)

Mange hilsner
Iben & Kasper

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #509 Dato: 09 November , 2011, 21:55 »
velkommen til :) og spørg bare. der er ingen dumme spørgsmål ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk