Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 180179 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline maskinmoller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #660 Dato: 01 Maj , 2013, 21:48 »
Tak :-) Kan allerede nu mærke, hvordan det kan gribe om sig, så begynder at drømme om at flytte på landet igen ;-)

Hilsen Kåre og resten af hønsegården, som pt. omfatter en blanding af Faverolles, Austraporps og Orpington-kyllinger, et par R.I.R. hønniker og nogle røde Rosengaard slagekyllynger

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #661 Dato: 02 Maj , 2013, 13:30 »
Velkommen på forum, Kåre :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #662 Dato: 04 Maj , 2013, 09:49 »
Kære alle og særligt de af jer jeg kender fra gamle dage!

Tak til Finn for at genstarte min profil her inde - hvor er det godt at være tilbage!

Jeg er jo en gammel kone på dette forum - tror det var mig selv der startede denne tråd den 31 Januar 2008 :)

I mange år var jeg ivrig hobbyavler og elskede mit lille selvbyg højt og entusiastisk! Det blev til mange forskellige racer med nok primært de sjove silker og de rolig majestætiske orpingtons :) Og når tiden ikke var ved hønsene blev den brugt her på forum, et sted jeg virkelig holdt uendelig meget af! :)

For 3 år siden måtte jeg tage et vigtigt valg i mit liv, som betød at jeg måtte sælge mine høns, min hest og efterlade mine katte for at bo i en lejlighed. Det har været hårde men også gode år.

Jeg er nu ved at have fundet mit gamle og nye jeg så meget, at jeg ved jeg vil tilbage til landjorden hvor jeg hører til og have dyr omkring mig igen - skal dog lige have fundet stedet først.

Så jeg er 'Hanne-hønse-løs' stadig og vil bruge siden nu, til at få læst op igen, for jeg har jo glemt alt om hvilke høns der lægger flest æg, er bedst til dit og dat, hvad man gør ved kalkben og hvad man fodrer med osv :)

Jeg er glad for at være tilbage i folden igen - tak igen :)

Knus
Hanne :)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #663 Dato: 04 Maj , 2013, 10:09 »
Hanne  *y
Dejligt du er tilbage....Du har været savnet = MEGET  *p
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #664 Dato: 04 Maj , 2013, 10:26 »
Vi har savnet dig *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline momik

  • Bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #665 Dato: 04 Maj , 2013, 12:12 »
Hej fra Momik og mig, hans kone, Bente (70 og 64). vi er foreløbig kun med på en kigger/læser, dvs ingen høns endnu (men et stort ønske).
Bor på landet,  Vesthimmerland, knapt en hektar med græs, stor køkkenhave, birkekrat og lille bøgeskov, og ikke mindst en lille frugtplantage, så der skulle være lækkerier til et par høns. Alt er hegnet ind pga hundene.
Har huskat, Miemis, som lige er blevet 16 år og stadig styrer os andre med fast hånd.
1.1 Tervueren på snart 7 og 5 år, Quintin og Mingan.
Siden vi fandt Fjerkræforum'et har vi ændret hønseønsker et utal af gange alt efter jeres skriverier. Pt er det de forskellige farver æg, der vinder.
Er imponeret af jeres viden og hjælpsomhed over for hinanden.
Har fået mindst lige så meget hønseviden af jeres kommentarer som de hønsebøger jeg også har tyret igennem.
God week-end til jer alle. Vi skrives ved. Bente  /o                 

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #666 Dato: 04 Maj , 2013, 12:40 »
Velkommen Momik og Bente /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #667 Dato: 04 Maj , 2013, 12:44 »
Hjertelig velkommen Momik og Bente.
Ja her hjælper vi alle til med at gøre det til stedet  *d hvor man kan få et venligt svar.
Høns er en dejlig oplevelse, spørg endeligt hvis der er noget.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #668 Dato: 04 Maj , 2013, 21:28 »
Velkommen Momik og Bente. Vi glæder os til at høre om jeres valg af høns :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #669 Dato: 04 Maj , 2013, 21:49 »
Velkommen på forum :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jesper hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #670 Dato: 05 Maj , 2013, 23:50 »
Jamen jeg vil da heller ikke snyde jer for en præsentation 8)
Som mit brugernavn antyder, hedder jeg Jesper. Jeg er gift og har to børn på 11 og 14 år. Vi bor på en lille ejendom, med langt til naboer, men tæt på den natur vi alle elsker at være en del af! Når man bor på landet, er det jo ganske naturligt med dyr omkring os. Så vores besætning består pt. af tre hunde, ca. 7 katte  :o (De kommer og går), tre marsvin, og en kanin der pt. er udlånt til en børnehave. Jeg er faglærer på en jordbrugsskole, og min kone er pædagog. Mine egne erfaringer udi fjerkræ, kan vist kun blive til nogle æglæggende italienere, samt nogle gæs og kalkuner for efterhånden en del år siden! Jeg har dog et lidt jagtfasaner til at gå. Jeg burde måske for længe siden ha optimeret mit fjerkræhold, men tiden har aldrig været til det. Men alt skal jo ha en start, så i påsken efterlyste jeg her på foraet, æg fra silkehøns. Det resulterede i, at vi fik rugemaskine fyldt med en omgang blandede silkeæg. Det blev en stor succes, og vi har pt. 15 silkekyllinger til at gå under varmelampen. Silkehønsene var fra starten udset til at blive  hyggehøns, og derfor valgte vi også at få mix æg. Men jeg kan allerede nu mærke på fruen, at hun vist gerne vil føre det længere end bare til nogle mix silkehøns  ;)  Jeg har altid haft en forkærlighed for de lidt større racer, og Maraner har længe tiltalt mig. Så jeg har udvidet hønseholdet med en Maran hane og tre høns, som jeg regner med, skal udgør grundstammen på mit eget seriøse racefjerkræ eventyr. Men min erfaring indenfor Maran og Silke, er jo pt. lig nul, så der er meget læsestof der skal indhentes, og jeg glæder mig allerede nu til en udstilling eller to, så jeg kan få min horrisont udvidet.
Afslutningsvis vil jeg gerne rose dette fortræffelige fora, for de mange kompetente svar der gives herinde, samt den sobre tone der føres i indlægene. Det er en fornøjelse at læse.
Mvh
Jesper Hansen
Brahma, Maran, Silke og vildfasan

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #671 Dato: 06 Maj , 2013, 05:20 »
Velkommen på forum Jesper  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Annemarie2013

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 204
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #672 Dato: 06 Maj , 2013, 06:09 »
Hej alle på forummet, her en lille præsentation af mig selv:
For nogle få år siden flyttede jeg med min mand til Bornholm,, hvor vi fandt os en lille firelængede bondegård. Siden hen har vi fået hund og katte, og i år kom der også høns til New Hampshire. Jeg er ellers vokset op med hønsegård, men det var hovedsagelig mine forældre der tog sig af dem.. Jeg var med til at slagte og tage sig af de syge, når ræven havde været forbi. Det var først da jeg flyttede hjemmefra, at jeg opdagede hvor stor en glæde jeg havde af de befjerede væsner. Hvor havde de dog været hyggelige at høre på. Siden hen ønskede jeg mig høns, men det ønske er som skrevet først blevet opfyldt i år.  Jeg har benyttet dette forum en del allerede og har også anbefalet det til andre.
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #673 Dato: 06 Maj , 2013, 07:04 »
Velkommen Jesper og Anne Marie og mange tak for jeres historier. I er velkomne til at spørge løs om alt mellem himmel og jord herinde :) <I.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #674 Dato: 06 Maj , 2013, 07:36 »
Velkommen på forum, Jesper og Annemarie :D
Min mand arbejder på Bornholm, og vi overvejede at flytte derover, men vi har lige et hus vi skal have solgt.
Jesper, maraner er et fantastisk valg, dem kan du kun blive glad for *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk