Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Voliere med kanarier og ...  (Læst 13300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Voliere med kanarier og ...
« Svar #15 Dato: 29 Februar , 2012, 13:56 »
Jeg passede min gamle onkels fugle i maaange år, og der var lidt af hvert. Jeg vil dog anbefale diamant duer samt andre finker til kanariefuglene. Diamant duerne er stille og rolige, holder sig meget for sig selv og siger ikke det store. Af andre finker kan anbefales mågefinker, de har et sjovt lille fløjt og fås i mange sjove farver - diamantFINKER er også rigtig flotte og hannen flyver rundt med det længste strå i næbet, for at logge damen til ;) DOG ville ejg ikke anbefale zebrafinker. de er vildt billige og sjove og yngler som ind i helvede osv osv, men jeg oplevede bare, at de stjal ALT redemateriale og overtog alle reder, således at kanarierne aldrig fik mulighed for at yngle :(

Pøj pøj.. Historier med valg af fugle plus billeder ser vi gerne her på tråden igen  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

  • Gæst
Sv: Voliere med kanarier og ...
« Svar #16 Dato: 04 Marts , 2012, 14:13 »
Jeg har osse rigtig meget lyst til voliere med kanarier/finker... elsker deres lyd og jeg forestiller mig at vinteren bli'r nemmere at komme igennem hvis jeg kan lytte til deres pludren og drømme mig væk til et liv i syden  ::)

Min kæreste er konsekvent imod fugle i bur, ja selv voliere! Men han er seføli til at bøje, hvis det virkelig betyder meget for mig.

Skal de kunne gå 100% frostfrit begge arter? Hvad er grænsen?

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Voliere med kanarier og ...
« Svar #17 Dato: 18 Marts , 2012, 09:55 »
Dumme Diana har smittet mig med baccillen :( men var vist halv syg i forvejen. Så nu overvejer jeg en voliere i kælderen... I mit planterum og med et akvarium også. Det blir et helt lille trope paradis
Nu tilbage som Johanne Schiødt