Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)  (Læst 11294 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Filip Sebastian

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Dato: 24 Januar , 2012, 10:46 »
I forbindelse med omtale af vores Sjællands udstilling blev der sat spørgsmåltegn ved værdien af  Det Grønne Blad (Racefjerkræ)

Der kan næppe være tvivl om, at vi iøjeblikket befinder os i en OVERGANGSFASE, hvor der stadig er en del mennesker, der  ikke er på nettet!

Samtidig viser dog al erfaring, at selv de mest ivrige internetbrugere gerne vil have rigtigt papir i hænderne -  det være sig bøger og tidsskrifter om de emner, der betyder virkelig betyder noget for dem.

Med et abonnement er man som medlem af DFfR samtidig med til at støtte en række helt nødvendige arbejdsopgaver - fx
- Salg af de obligatoriske ringe som vi skal bruge, når vi viser vores
  dyr frem      - Gavnø - samlinger og udstillinger.
- Uddannelse af fjerkrædommere
- arbejdet med standartbeskrivelser af racerne.
- Forhandlinger med myndighederne
- Det Europæiske samarbejde  og meget andet.




Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2012, 12:15 »
Flot skrevet Sebastian. /o
Men vil du ikke gerne have dette indlæg flyttet til f.eks. "Udstillinger, Klubber og Kolonier"?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Filip Sebastian

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2012, 12:46 »
 Jeg er såmen blot interesseret i lidt debat.
Det må helst stå, hvor det kan ses og måske gør gavn.

Hilsen fra Filip

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2012, 20:33 »
Jeg er meget glad for det grønne blad i papirvarianten. Og jeg er lidt ligeglad med om det er gammeldags.
Jeg er en af dem, som holder af at læse i sengen, på toilettet, mens jeg spiser morgenmad.. og det er altså ikke fedt at gøre på PC.

Et af mine fagblade er overgået til kun at udkomme i internetversion. Det er noget hø. Jeg får det ikke læst nær så grundigt som før, medmindre jeg printer det ud.

At foreningen skal have en eller anden form for medlemsblad er vel naturligt nok. Hvordan skal man ellers kommunikere med sine medlemmer?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2012, 20:36 »
Jeg er også tilfreds med det "Grønne Blad " i papirform en gang om måneden. Og mener det samme som Storm-Olsen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2012, 21:06 »
Jeg ville nok ikke læse det hvis det var på nettet det kom. Ville simpelthen glemme det.
Nu kigger jeg dem igennem op til flere gange og har gemt hver en :D
Så den vil vi ikke undværre.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #6 Dato: 24 Januar , 2012, 21:08 »
Kritikken i den tråd gik vel ikke på det grønne blad, men på markedsføringen af udstillingen?   ???

Det er stadig en begrænset kreds der læser det grønne blad (medlemmer af foreningen) Der er mange mennesker der ikke er medlem af foreningen (eller den lokale klub) som kunne finde på at komme til en udstilling.


Muligvis er det for dyrt at avertere i avisen, men man kunne måske finde nogle frivillige der ville sætte opslag op om det i deres nærmiljø og på den måde få spredt budskabet? Så ville den slags mennesker (som mig) der tænker "Hmmm kedelig søndag, hvad skal vi dog finde på " komme i tanke om at der da vist var en hønseudstilling man kunne tage til, fordi de har set opslaget i brugsen da de var nede at handle til weekenden. ;)

P.S. Desuden kunne man jo godt tilbyde folk at de kunne få bladet tilsendt på mail? Eller til download? (til e-read'ere iPods o.l.) (måske med lidt rabat?) Det ville da spare en del trykkeri og resourcer og vise medlemmerne at man følger med tiden. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #7 Dato: 24 Januar , 2012, 21:13 »
Jeg er også glad for det grønne blad. Men sidste gang (og tidligere gange) tænkte jeg, om det mon er nødvendigt at bruge 12 sider på at opliste ærespræmierne? Undskyld hvis jeg fornærmer nogen...

De mindst interessante blade - især for nytilkommende - er dem efter LU, hvor der er rigtigt mange sider med de bedømte racer og præmieopregninger. Det er enormt kedelig læsning for uindviede.

Ellers er der mange gode historier og artikler, og synes de er blevet endnu bedre i de år jeg har kendt bladet.

Dog vil jeg sige - og det ved DFfR jo godt - så er hjemmesiden, på trods af nyt design, desværre altid bagefter med sidste nyt, hvilket kan være lidt irriterende og det virker ikke dynamisk. Jeg kender jo også grunden, men kunne der ikke være nogle medlemmer, som kunne tænke sig at drive siden, så den bliver ført lidt mere up to date?
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #8 Dato: 24 Januar , 2012, 21:25 »
Ja, jeg synes jo så at det er ganske fint med de mange sider om de bedømte dyr efter LU. Og det kan vel de uindviede vel godt unde os, som synes det i 2 blade ud af 12 eller ??

Der er også andre nybegynder artikler som jeg heller ikke nærlæser, men de skal da være der også. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2012, 21:34 »
Ja, jeg synes jo så at det er ganske fint med de mange sider om de bedømte dyr efter LU. Og det kan vel de uindviede vel godt unde os, som synes det i 2 blade ud af 12 eller ??

Jo da, men er det de blade man ser som de første (som i mit tilfælde), så tænkte jeg bare: GAAAB, det sagde mig ikke en dyt. Nu synes jeg jo det kan være fint nok, når man kender nogle af menneskerne og interesserer sig for nogle af racerne.

Det jeg mener er, at man skal egentlig være ret godt inde i sagerne før det grønne blad for alvor er interessant. Og så kan 450 kr. pr. år være mange penge (kan man tænke som nybegynder, før man begynder at tænke på ringe m.v.).


Mvh Marianne

Offline Bent Louis Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
    • louislyn.dk
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2012, 21:38 »
flotte billeder og stoe og gode artikler, men kunne det ikke laves lidt mindre pompøst, så kunne der spares rigtig mange penge, tror jeg. ???
Orpington:   Store, i farverne sort, hvid, grå,gul og trefarvet.
1,6  Maran
Ayam Cemani. blomsterhøns, og nogle andre dværge


en sød kone og tre små blandingshunde og en indekat
+ 8 udekatte

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #11 Dato: 24 Januar , 2012, 21:40 »
Det kan da næsten ikke være mindre pompøst... ??? Uden at blive alt for kedeligt, mener jeg.
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #12 Dato: 24 Januar , 2012, 22:12 »
Kritikken i den tråd gik vel ikke på det grønne blad, men på markedsføringen af udstillingen?   ???

Helt korrekt. Der var ingen kritik af bladet i den forbindelse.

Ja, jeg synes jo så at det er ganske fint med de mange sider om de bedømte dyr efter LU. Og det kan vel de uindviede vel godt unde os, som synes det i 2 blade ud af 12 eller ??

Kritikken kommer så her.

Hvorfor dog bruge dyr spalteplads i bladet på noget som kunne ligge på nettet og klares i bladet med et meget kort link?

Jeg citerer Marianne M.N.: ' GAAAB '

Lidt som at høre fiskerinoteringen på radioen i gamle dage (for dem som er gamle nok til at huske det).

Jeg er meget glad for det grønne blad i papirvarianten. Og jeg er lidt ligeglad med om det er gammeldags.
Jeg er en af dem, som holder af at læse i sengen, på toilettet, mens jeg spiser morgenmad.. og det er altså ikke fedt at gøre på PC.

En tablet PC fylder ikke meget mere end bladet. Den er dog nok mere sårbar, så skal behandles anderledes.

Og nu siger mange: Ja, men sådan én har jeg ikke og ønsker ikke at bruge penge på én. For dem som er enige i den påstand - gem indlægget her og læs det igen om 12 måneder. Det vil være interessant at høre hvor mange der har skiftet mening i mellemtiden.

Udviklingen går skræmmende hurtigt!! Hvor mange har ikke i dag en iPhone eller en android mobil tlf? Hvor man iøvrigt også ville kunne læse 'Det grønne blad' hvis det var online. Det ville jeg dog nok betakke mig, da mine øjne vist er ved at blive for gamle til så små skærme.

Så vejen frem er nok at få også en elektronisk udgave af bladet (kunne evt blot være en scanning af papirudgaven, så en pdf-fil).

Og Filip - jeg synes det er fint at tage debatten op her.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #13 Dato: 24 Januar , 2012, 22:43 »

Udviklingen går skræmmende hurtigt!! Hvor mange har ikke i dag en iPhone eller en android mobil tlf? Hvor man iøvrigt også ville kunne læse 'Det grønne blad' hvis det var online. Det ville jeg dog nok betakke mig, da mine øjne vist er ved at blive for gamle til så små skærme.

Du skal da bare have Ipad eller e-book-reader med en ti tommer skærm. (eller briller) ;)

>>>Så vejen frem er nok at få også en elektronisk udgave af bladet (kunne evt blot være en scanning af papirudgaven, så en pdf-fil).<<<<
 
Ja det ville ikke koste mange klejner at lave den i forskellige formater så der var lidt for enhver smag.

Og Filip - jeg synes det er fint at tage debatten op her.
Det er altid godt med input fra brugere og potentielt kommende brugere.  /o

Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det Grønne Blad ( Racefjerkræ)
« Svar #14 Dato: 25 Januar , 2012, 07:34 »
Vi har valgt i vores nye specialklub, Marankklub DK, at lave bladet elektronisk og udsende det pr mail til alle de medlemmer, der har mail. Til de evt. medlemmer der ikke har adgang til mail, vil bladet blive trykt og sendt.
De enkelte medlemmer kan så vælge at printe bladet og sætte det i A4-mapper eller smide papiret ud efter endt læsning.
Vi har foretaget dette valg af økonomiske årsager, for det er en dyr post på budgettet at trykke og sende blade.
Vores lille klubblad kan selvfølgelig SLET IKKE sammenlignes med det grønne blad mht til format og antal.
Personligt er jeg rigtig glad for det grønne blad, og også for de andre blade, jeg får fra andre klubber jeg er medlem af, MEN de fylder altså på hylderne; der har det elektroniske blad den store fordel, at det ikke fylder. Jeg har en lille net mappe på min pc, hvor jeg har fint overblik over mine elektroniske blade.
Jeg synes, det er lækkert med et godt blad, når jeg sidder i sofaen, men jeg kan også se fordelen ved, at man i det elektroniske format kan tillade sig mange flotte farvebilleder uden at skulle tænke på, at de er dyre at trykke.

Det er ikke nemt at sige enten papir- eller elektronisk format, for der er både fordele og ulemper ved begge formater, og med den medlemsskare der er i DFfR pt. er der jo en del, som ikke interesserer sig for at bruge computer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk