Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".  (Læst 7405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Dato: 23 Februar , 2011, 19:04 »
Her er så min beretning om mine elskede Brahma.
:)
Hurrah, hurrah, hurrah! *y

Mine drømmedyr og yndlingsdyr er nu samlet i eget hjem! To stammer i hvert sit lille slot med løbegård.

I det ene slot: mine (sønnens) meget store, smukke hvid-blå columbia 1,2 + en smuk hvid-sort præmiedronning til låns fra Jesper. Min søn er pavestolt over at låne noget så fint. Han passer ekstra på den hver dag, for tænk, hvis den fik det skidt og måtte tage hjem. ;)
I det andet slot: mine nye gul-sort columbia 1,1. Smukke avlsdyr fra Jespers Brahmagård. Desuden 0.3 hvid-sorte til at avle kyller i gul-sort. Topkvalitet, skønne dyr (der vil sidde på pind).
Nu skal der bare komme små prinser og prinsesser........ <L
 <E
Kæmpe tak til Jesper for en fantastisk oplevelse med rundvisning på Brahma-borgen i det Sydsjællandske. Og så endde på flere matrikler.
SÅ mange lækre dyr på een gang. Jeg er nærmest stolt af, at mine fine blå høne fik sit nye hjem der.
Ja, jeg må jo indrømme, at jeg måtte tage mine meninger om båndede dyr op til revision. Jeg har altid syntes, at hanerne var smukke og hønerne lidt (ja, undskyld) kedelige. Men tæt på. :o Wauww! Det må være næste projekt og stamme (når ungerne flytter hjemmefra ;D).

Men hr. Rasmussen!!! - pas på den slemme mand /1.
Det var bare SÅÅÅ tæt på, at jeg også kom hjem med 1.1 sort-sølv båndede. Sådan bare lige oveni!
Hvis ikke jeg havde medbragt min meget fornuftige husbond, havde hr. Rasmussen forledt mig!
Det skal lige påpeges, at rundvisningen har givet husbonden en lidt større forståelse og passion for Brahmaerne. /o Selv om han ikke kunne overtales til ligefrem at løfte en Brahma (det kommer næste gang).
Så var der det "sorte helvede" på Brahmaborgen. <B Ikke min navngivning. Jespers egen (garanteret ikke Rikkes <T). Alle Rikkes flotte sorte Brahma. I solskin med strålende grønne blink i fjerene. Det lykkedes IKKE Jesper at overbevise mig om, at farven er kedelig.
Og så lige de gul-blå, de birkefarvede, Rikkes unævnelige hemmelige. Fantastiske projekter. *k
 *b
Alle med mulighed for en invitation: besøg Jesper og Rikkes hemmelige borg! Det er en BRAHMAtisk oplevelse. MEN lad jer ikke friste af de smukke dyr - trods Jespers overtalelsesevner. *f
Det lyder måske tåbeligt og overdrevent, men hvor er jeg lykkelig for mine dejlige høns. Og det er skønt at vide, at andre er ligeså tossede.
 *o
Et lille plus: jeg får mere og mere lyst til at skal udstille mine smukke dyr. De skal da ses!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #1 Dato: 23 Februar , 2011, 19:39 »
Hvor er du sød, Ingrid *b
Jeg får næsten lyst til at eje nogle brahma ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #2 Dato: 23 Februar , 2011, 20:12 »
Ingrid- næsten lyst til at udstille :D? Med de høns bliver du nødt til det /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #3 Dato: 23 Februar , 2011, 20:13 »
Århh nu glæder jeg mig endnu mere, til at vi skal til Sjælland til Jesper om noget tid for at hente en høne hjem. Det lyder til, at man godt kan forvente én på opleveren <L
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #4 Dato: 23 Februar , 2011, 20:26 »
Dejligt beretning :D

-Og så ved jeg hermed, at jeg må blive på denne side af Storebælt indtil engang næste år ;D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #5 Dato: 23 Februar , 2011, 20:32 »
Vi kan ellers nok arrangere noget med transport tilbage til jylland, når vi på et tidpunkt alligevel skal derover  ;) Men så går du selvfølgelig glip at den oplevelse, det lyder til at være...
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #6 Dato: 23 Februar , 2011, 20:41 »
Jamen det må lige overvejes Kevin /o

-Skal jo have et par brahmadamer hentet hjem i år ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #7 Dato: 24 Februar , 2011, 15:18 »
Gennem mine seneste oplevelser og overvejelser har jeg fundet et (to) avlsmæssigt mål. Det sjove for mig er, at opleve min egen entusiasme, da jeg faktisk endnu aldrig rigtig har avlet høns ;):

Jeg oplevede i Rasmussens hønsegårde, hvad virkelig STORE Brahmaer er. Både højde, men ikke mindst bredde i både krop og hovede. Jeg blev tryllebundet!
Det skal hermed være ét af mine første store mål i avl. Størrelse! Ikke alle finder det lige vigtigt (rent dommerbedømmelse-mæssigt), men det må være et mål. Korpus - i bredde og højde!
Det andet er ØRNEBLIKKET! Det jeg faldt for ved Brahma. Der er så stor forskel på at se en blid og en grum Brahma. Jeg elsker de grumme. Rigtig grumme med brede hoveder og ondt sænkede øjenbryn. <B

Gad vide, om jeg kan se forskel blandt kyllinger, når jeg når til det? Ellers er det vel lovligt at bede om hjælp et par år? :)

Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #8 Dato: 24 Februar , 2011, 19:58 »
Jeg elsker de grumme. Rigtig grumme med brede hoveder og ondt sænkede øjenbryn. <B

Vi må nok hellere lade være med at citere dig for dette på børneafdelingen, ellers får du da skyld for børnenes mareridt de næste mange år <H <H *g *g
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #9 Dato: 24 Februar , 2011, 21:43 »
Åhhhr, hva! Jeg kan mange grumme historier for de større børn! <R
På sådan en afdeling er det 90% forældrene, vi skal være påpasselige med ang grumme historier.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #10 Dato: 24 Februar , 2011, 21:49 »
@ Tina

Jamen så giver jeg da lige lyd fra mig, når tiden begynder at nærme sig, og en dato for besøget er fastlagt
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #11 Dato: 25 Februar , 2011, 09:53 »
Og hvor er billederne? Man kan da ikke male sådanne billeder op for læseren og så overlade det til hende selv at danne billederne .... ;D

Vil også gerne se "borgen". Troede faktisk du have været på Christiansborg med en politisk hønsedagsorden.  <:
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #12 Dato: 25 Februar , 2011, 12:12 »
Hvad er det nu der er nogen som skriver

"Er der ingen billeder, så er det ikke sket"  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Mine dejlige Brahma og besøg på "borgen".
« Svar #13 Dato: 25 Februar , 2011, 15:54 »
Ingrid - Hvor er det bare skøn læsning.....   /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex