Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cocker han til parring er fundet  (Læst 9719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Cocker han til parring er fundet
« Dato: 18 Oktober , 2010, 16:00 »
Vores Bianca er i løbetid nu. Næste gang - altså om ca 6 mdr vil vi gerne have hende parret og derfor søger vi en rød cocker han som bor indenfor en radius på ca max 50km.

Han skal være en sød og rar cocker og selvfølgelig flot  ;D ;D ;D

« Senest Redigeret: 17 Oktober , 2011, 08:54 Fra Søs, Tisted »
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #1 Dato: 18 Oktober , 2010, 18:46 »
Ja, undskyld jeg spørger, men er det et alvorligt ment avlskriterie: max 50 km???
« Senest Redigeret: 18 Oktober , 2010, 18:49 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Jytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2010, 19:26 »
Hvis jeg har forstået ret, vil Bianca kun være ca. 1 år gammel, når I har tænkt Jer at parre hende!!! Har I tænkt på, at hun absolut IKKE er voksen endnu!
Selvfølgelig skal jeg ikke blande mig, i Jeres avlsarbejde, hvis I har en rød tråd i det, men der INGEN etiske anbefalinger der kan sige god for en parring for en hund i den alder.
Jeg ved meget lidt om hønse avl, men en del om hundeavl, og temperament og arvelighed, mentalbeskriver i DKK for alle racer, og opdrætter af riesenschnauzer, og har været af griffon bruxeloise.
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #3 Dato: 22 Oktober , 2010, 19:42 »
Hvis jeg har forstået ret, vil Bianca kun være ca. 1 år gammel, når I har tænkt Jer at parre hende!!! Har I tænkt på, at hun absolut IKKE er voksen endnu!

Der står da vist intet om hvor gammel hunden er, men kun at hun er i løbetid lige nu. ??? Der står jo ikke, at det er hendes første løbetid.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #4 Dato: 22 Oktober , 2010, 20:17 »
njaa Jytte, på Søs hjemmeside står der at bianca er fra feb. 2009 og altså 2 år om et havlt år, og det er da bare i orden  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #5 Dato: 22 Oktober , 2010, 20:20 »
Det er da utroligt, som folk kan skælde ud - er det efterårs/vinter depresioner der er på vej?
Sådan plejer man da ellers ikke at blive angrebet herinde på fjerkræ forum.
 
Bianca vil være 2 år og 2-3mdr når vi parrer hende!!!!

Tak til Marit og Ina for at være positive ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #6 Dato: 22 Oktober , 2010, 21:10 »
Puh ha Søs jeg må hellere se at få investeret i den rugemaskine så jeg ikke skal forbi Arden til næste år :D det ku gå så grueligt galt ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #7 Dato: 22 Oktober , 2010, 21:21 »
Jeg vil ikke "skælde" ud, og Ina har lige fortalt at Jeres tæve er ca 2 år når I parre den, så er det jo ok.
Men jeg har læst det, som at hun kun var på 2. løbetid når hun blev parret, og det syntes JEG ikke er i orden.
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #8 Dato: 22 Oktober , 2010, 21:39 »
Det står der jo ingen steder Jytte, kun at den er i løbetid nu og at de gerne vil have den parret i den næste :) jeg er iøvrigt enig, en tæve bør være i hvert fald godt 2 år første gang den parres
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #9 Dato: 22 Oktober , 2010, 21:43 »
Ja Johanne man kan blive så frygtelig overrasket og desværre ikke altid positiv  ;D ;D

Men kom du bare med æg - jeg siger det ikke til nogen
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2011, 22:22 »
Vi søger stadig rød cocker han.

Slet ingen som kan hjælpe??? Så Bianca (og os) kan få lidt småfolk i huset. ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #11 Dato: 25 Januar , 2011, 09:16 »
hvor er hun bare en yndig lille dame. Cockere er bare SÅ kære. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, kan du evt. finde en via specialklubben..?

Jeg kan godt forstå, du sætter en radius på for hvor langt i vil køre for at få hende parret. Og skulle de der 50 km så udarte sig til 80, så går det måske nok, det er - sådan som jeg læser det - ikke et ultimativt krav, men et ønske om, at der da MÅ være en egnet han indenfor den rimelige radius, du har sat. Jeg søgte også bevidst kun på Sjælland, da Bella skulle parres, og var selektiv efter geografi på mulighederne. Heldigvis var ham, vi begge 2 bedst kunne lide, "lige i nabolaget", hvor heldig kan man være. Jeg kan godt forstå de seriøse avlere, der har hunde som største hobby, at de er villige til at gøre det anderledes, og stor respekt for det. Men jeg er også en af dem, som ikke er klar til at rejse til Holland efter æg eller blodfornyelse til hønsegården. Ikke endnu i hvert fald. Hvis vores husstand var en svømmeklub, ville vi være på motionsholdet 2-3 x 1½ time om ugen og eliten ville træne 6-8 x 2½ time. De ville komme på træningslejr i udlandet og få sponsoreret ens træningsdragter, og det ville være helt ok. Godt der er plads til os alle  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #12 Dato: 25 Januar , 2011, 09:35 »
Prøv evt. DBA der har jeg flere gange set "parring til salg"  /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #13 Dato: 25 Januar , 2011, 09:40 »
Jeg vil ikke "skælde" ud, og Ina har lige fortalt at Jeres tæve er ca 2 år når I parre den, så er det jo ok.
Men jeg har læst det, som at hun kun var på 2. løbetid når hun blev parret, og det syntes JEG ikke er i orden.

Det skader da heller ikke at spørge ordentlig til inden man angriber! :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Rød cocker han søges til parring
« Svar #14 Dato: 25 Januar , 2011, 16:15 »
Jeg har desværre heller ingen rød cocker han der kan hjælpe.

Men jeg har en lile historie om en rød cocker,der nok har præget mit liv til altid at vil ha hund-hunde.

Jeg blev født på en gård-hønseri ca 6km fra Helsingør,mine søskende var ca 10-15 ældre end jeg og der var ingen børn i nærheden,så min mor købte en hund til mig den næsten passede mig,hvis jeg gik tur i omegnen eller i skovene var det aldrig et problem at komme hjem,det klarede min Perle,da jeg begyndte i skole nogle km væk tog hunden med og sad ved siden af min cykel til jeg skulle hjem.

Skolen var en lille skole der kun gik til 7kl. så senere var det med bus til en større,og en dag jeg kom hjem lå min hund i sin kurv og blot kastede sit hoved ind i en betonmur,jeg fik fat i min far og han sagde han mente den havde spist rottegift,han kørte den til dyrlægen,den fik noget modgift og blev reddet,det var jo dejligt men jeg mistede min røde cocker for den blev totalt gråhåret af giften el måske modgiften.

Den var en skøn hund jeg aldrig glemmer,den blev 17år gammel.

                      Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde