Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: gæs  (Læst 7642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: gæs
« Svar #15 Dato: 28 Maj , 2011, 07:49 »
Albert er kommet for at blive. Han kan IKKE slagtes!!! Meeen... det kan nogle artsfæller jo, og så kan han have selskab så længe. Vi kan indenfor meget overkommelig afstand hente daggamle af de der slagtegæs med det fancy navn for en 50'er stykket, så det ku' jo være en mulighed, så er vi også sikre på ikke at komme til at slagte Albert!  :o :o :o :o

Men vi gad godt have en mage til ham - en af hans egen slags  !n

Hvad skal man hegne ind med og hvor stort et areal til sådan en 2-6 stykker? Kan de evt. bare gå sammen med ænderne? Ellers skal vi jo til at grave 2!!!! søer - det var ikke lige planen.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: gæs
« Svar #16 Dato: 29 Maj , 2011, 11:21 »
Julie
Mine gæs har gået sammen med ænderne, og det gør de jo også i søer i byerne, så det går nok, hvad blev der af hans sammenføring med ællingerne
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: gæs
« Svar #17 Dato: 29 Maj , 2011, 11:35 »
vores gæslinger gik med ællinger og det går også fint, der er ugers forskel på dem. Jeg har oplevet at gæslinger  tramper alt hvad de ser når de bliver forskrækket, så de små ællinger skal være hurtige til at flytte sig. Der må ikke være alt for stor alders forskel hvis de er i samme hus. Udenfor - ingen problemer. Indhegning- hmm det har vi ikke de går frit, mon ikke 50x50 m er godt start?(så er der ikke så meget skidt et sted) og så flyttes efterhånden...
høns, ænder, hunde, katte...