Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse  (Læst 12625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bobbe

  • Bruger
  • Indlæg: 38
  • Ny i hønseverden
Sv: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse
« Svar #30 Dato: 11 ſeptember , 2012, 23:14 »
Åh.. Blev godt nok bekymret da jeg læste denne tråd..  :o :o
Har prøvet at købe alt muligt for at se om jeg dog ikke kunne finde noget de lide (spidskål, icebergsalat, salat blanding, grønkål majskolber osv..) Blev til sidst enig med mig selv om at det de fik måtte være okay, indtil jeg læste de andre her spiste, så væltede bekymringerne frem igen.. ???
Nå de bliver nu pakket sammen igen, MANGE TAK for det, Erik.. ;D ;D
Æglægningsfoder, er det ikke først når de engang begynder at lægge æg?? De er jo kun lige 5 mdr, mon ikke der er lidt tid til. De er først lige så småt holdt op med at smide fjer (Smiler..De er blevet SÅ smukke.. ;D)
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse
« Svar #31 Dato: 11 ſeptember , 2012, 23:23 »
Æglægningsfoder, er det ikke først når de engang begynder at lægge æg??

I udgangspunkt - jo. Men dine må være ret tæt på begyndende æglægning, og da fældning er overstået, skulle det ikke forsinke opstart af æglægning. Du kunne godt opleve at de første æg kommer indenfor de aller nærmeste uger. Måske værd at overveje at blande 50/50 vokse- og æglægningsfoder.??
Mvh
Erik Andersen

Offline bobbe

  • Bruger
  • Indlæg: 38
  • Ny i hønseverden
Sv: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse
« Svar #32 Dato: 11 ſeptember , 2012, 23:37 »
Ugh.. Hvor spændende, jubi æg /o... Jamen jeg må ud og hente æglægningsfoder i morgen.. ;D ;D Øh du ville ikke give dem noget korn (hvede/byg)?? Måske når det bliver koldt?? Eller hvad??
Åh jeg er nød til at hoppe af nu, skal op på arb kl 5, og skal lige ud med hunden, og have puttet hestene.. Men hopper på i morgen så snart jeg kan..
Super, med dette forum..
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse
« Svar #33 Dato: 12 ſeptember , 2012, 06:10 »
bobbe dine høns kan sikkert klare sig med hvad de finder, i din have , og foderet er blot en sikkerhed, mest for dig, vilde fugle får ikk en fodderautomat, jeg ville afvente, fodre færdig med med det voksefodder du har og så bare byg til hønsegården er dækket med sne så måske suplere med æggefodder eller ærter, husk af gi dem lidt strandskaller

Offline bobbe

  • Bruger
  • Indlæg: 38
  • Ny i hønseverden
Sv: Øko voksefoder - en dyr fornøjelse
« Svar #34 Dato: 12 ſeptember , 2012, 16:36 »
Alt deres foder er i huset (er det ikke noget med man skal fodre under fast tag?), der er også en automat med blandet skaller, kulstykker og groft salt.. Nu har jeg hentet en sæk "fuld af pep", som jeg stille og roligt begynder at blande i automaten med vokse foderet.. Så må jeg se, hvis de begynder at gå mere til foderet senere på året, kan de måske spise lidt fra køkkenet og lidt korn.. Mange tak for svarene /o
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)