Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tip til hønsestige  (Læst 4339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Tip til hønsestige
« Dato: 19 Maj , 2016, 07:33 »
Jeg har en fin hønsestige lavet af træ med små trin. Den fungerer fint og hønsene bruger den flittigt. Desværre har jeg igennem flere somre kæmpet med blodmider, som gemmer sig i revner og sprækker, inkl. hønsestigen. Jeg har flamberet den, sprayet den, penslet den, intet kommer helt ind i de små sprækker, så nu måtte den kasseres. Jeg kunne lave en ny, men kom i tanke om de ramper i metal vi har liggende til traileren. De bruges måske en gang om året, og ligger ellers bare uden at blive brugt. Det gør de nu, for de er geniale som hønsestiger! Hønsene har godt fodfæste på dem, og de er legende lette at gøre rene.

Det var bare lige et lille tip :). Billedet er lånt fra T. Hansens hjemmeside.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Tip til hønsestige
« Svar #1 Dato: 19 Maj , 2016, 08:40 »
jeg har også en rigtig fin hønsestige, lavet af en snedker (orgelbygger) og de går ikke på kompromis med noget som helst skulle jeg hilse og sige. 1. trin er 50 cm oppe og næste igen 50 cm osv. Så er den lavet så jeg lige kan løfte trinene af for lettere rengøring. Jeg lægger lige et billede ind af den
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner