Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dorking  (Læst 95997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #45 Dato: 01 Februar , 2010, 16:36 »
Hej Katja, Rixen og alle i andre.

Jeg har jo 11 æg fra Rixen, der kommer i rugemaskinen torsdag (4/2).
Jeg er helt parat for og arbejde med denne race, så vi får nogle flotte udstillingseksemplar!
Er meget interesseret af at vi får noget nyt avlsmateriale ind i landet, med rigtig størrelse og standard.
Måske skal vi købe noget sammen?
Jeg vil fortsætte og undersøge mulighederne.
Måske skal vi starte en interessegruppe for Dorking her på forumet?
Giv mig besked, hvis I har nogle idéer

Dorking hilsen
Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #46 Dato: 01 Februar , 2010, 16:42 »
Ja Thomas..vi skal ha sat noget i gang..har forbindelser til en engelsk opdrætter som vil undersøge muligheden for at sende rugeæg til DK..måske skulle jeg prøve at kontakte et par andre opdrættere, hvis nu denne opdrætter ikke melder tilbage..det kan jo kun gå for langsomt..ik ;)Hvis vi er flere om at aftage rugeæggene, er det jo godt med lidt flere æg, men skal advare jer..det kan gå hen og blive lidt dyrt, englænderne ved hvad de skal ha for deres rugeæg..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dorking
« Svar #47 Dato: 01 Februar , 2010, 16:44 »
@ Psycho

Jeg er helt parat for og arbejde med denne race, så vi får nogle flotte udstillingseksemplar!

Gid der var flere som dig med denne indstilling !! Det ville virkelig gavne racefjerkræ sagen.
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2010, 16:47 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #48 Dato: 01 Februar , 2010, 16:47 »
Hej Psycho

Er enig med Lene :) Bare klø på /o

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Dorking
« Svar #49 Dato: 01 Februar , 2010, 17:02 »
Jeg synes det er meget prisværdigt /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #50 Dato: 01 Februar , 2010, 17:09 »
Er i gang med og undersøge lidt i Sverige. Det virker heller ikke være så mange der. Har fundet en opdrætter, men han skriver at de lægger "blå" æg?
Vil nu kontakte min bror, der arbejder med fjerkræ Han har et mini-zoo i Sverige. Muligvis har han kontakter.
Her er min brors hjemmeside, hvis nogen er interesseret: http://www.stjarnas.com/
Leder videre.

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Dorking
« Svar #51 Dato: 01 Februar , 2010, 17:23 »
Dem med blå æg er ikke ægte dorking. De ligner dorking men er krydset med noget andet, nok araucana.

Ellers er de jo meget sjove
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Dorking
« Svar #52 Dato: 01 Februar , 2010, 20:27 »
Sådan det går der ud af, jeg vil gerne undersøge også, men det der med at få det oversat til dansk kan jeg ikke finde ud af, man skulle kunne klikke et eller andet sted ? og så vil det blive oversat sådan lidt gebrokken, men hvordan?
Vi har jo tit besøg fra Holland, men jeg kan ikke læse sproget, kun snakke det sådan nogenlunde, men ja det vil da være muligt at få fat på nogle der fra.
Mine Dorking æg skulle klægge her omkring torsdag, dem fra Rixen spændende.
Mine egne Dorkinger lægger også lidt æg nu, så det er jo dejligt. og de er nu ved deres hane, så om noget tid kan jeg prøve at putte nogle i maskinen, vi skal bare lige have et barn inden, og lidt ro på.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #53 Dato: 01 Februar , 2010, 20:56 »
Ja Katja en ting ad gangen..ik..
Til alle Dorking-fans kan oplyse, at jeg har kontaktet 2 opdrættere mere her til aften..altså fra england..har nu 3 forespørgsler ude..håber bare en af dem gir gevinst..
Kan også se, at man kan få Dorking æg i blå, ret flotte egentligt, men vi må vist ta en ting ad gangen..
Der findes sikkert også fine Dorking i Tyskland..men nu hænger det sådan sammen, at jeg hverken kan skrive eller tale tysk særlig godt,,så det gør det ikke så let med kontakter..måske andre er bedre til det tyske.?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #54 Dato: 01 Februar , 2010, 21:03 »
Rixen: Jeg er heller ikke god til tysk, så ingen hjælp herfra. Vi kan bruge oversættelsesprogrammet hvis det er.
Det lyder ellers godt med de kontakter du etableret i England.
Har du nogen link?

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #55 Dato: 01 Februar , 2010, 21:07 »
Ja.. HappyHensPoultry
      The Dorking Club
       Southyeafarm@btinternet..

 -undskyld jeg kan ikke finde ud af det med links


Har sat links på de to af dem, kan ikke finde den sidste..  Red. Børge
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2010, 22:08 Fra Børge Bech Jensen »
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #56 Dato: 01 Februar , 2010, 21:09 »
Hej Rixen

Jeg kunne måske godt hjælpe dig.Jeg har selv fået et problem.Blev her til aften kontaktet af en Fransk Brahma mand der ikke forstår Engelsk eller Tysk ??? Surt,surt.Jeg har dog kontaktet en Hollandsk ven til at oversætte /o

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #57 Dato: 01 Februar , 2010, 21:14 »
..og så fortæller I mig der er et oversættelsesprogram..har lige brugt en time på at formulere breve på engelsk. *e..nå men det er vel ingen skade til at tænke lidt selv..

Uha Jesper du kan hjælpe mig ved at ta både Brahma og Dorkinghaner med hjem fra Tyskland/Holland.. ;D

ps. hvordan ser det ud med den columbia til mig..og vær ærlig ;)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #58 Dato: 01 Februar , 2010, 21:22 »
Hej igen Rixen

Grundet dette grumme vejr er vi endnu ikke kommet af sted ,men når det bliver bedre er det bare afsted ;D Jeg har bestilt en columbia til dig(Hollænder det var ellers min mening at finde en Tysk) ,men sender dig lige en PM med tlf nummeret til en Dansker der måske kan hjælpe dig.

mvh Jesper
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2010, 21:26 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Dorking
« Svar #59 Dato: 01 Februar , 2010, 21:42 »
Ja.. HappyHensPoultry
      The Dorking Club
       Southyeafarm@btinternet..

 -undskyld jeg kan ikke finde ud af det med links

Jo du stiller dig bare på siden du vil hente og højreklikker på søjlen helt foroven ( eks. http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=post;quote=74323;topic=7429.45;num_replies=59;sesc=88185eb77d832198d5cf2e26679a9fc1) og tryk "kopiere" , og så ind der hvor du vil sætte linket ind og højre klik og "sæt ind" Faktisk meget nemt.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.