Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dorking  (Læst 96046 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Dorking
« Svar #75 Dato: 02 Februar , 2010, 21:55 »
Jeg ville nu kontakte Dorking klubben igen...

Det kan ikke passe, at de ikke kan hjælpe med at få bestanden for en af de gamle engelske racer op at stå igen, det er simpelt hen for dårligt.
Så megen salg kan der sgu ikke være i rugeæg, at der overhovedet ikke kan blive plads til måske op til 30 æg ialt, til Danmark.
Kør på hende, og sig at de skal være lidt mere kollegiale, der går jo ikke noget af dem, fordi bestanden i DK bliver bedre.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #76 Dato: 02 Februar , 2010, 22:45 »
Helt enig Børge.Bare gå til hende ;D Ellers forsøg med at kontakte nogle Tyske avlere.

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #77 Dato: 02 Februar , 2010, 22:52 »
Er også helt enig med jer begge. Dorking i Tyskland, er dog meget mindre end standarden i England, så jeg vil arbejde med England.
Jeg vil kontakte Dorkingklubben hurtigst mulig.

Er der nogen her i forumet, der har kontakter i England, vore jeg glad for lidt hjælp.

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dorking
« Svar #78 Dato: 02 Februar , 2010, 22:53 »
Hvis det er størrelsen, der skal op, så nytter det ikke at få tyske dyr, for tyskerne var vist de første til at sætte standard vægten ned.

Det kunne være sjovt hvis der var 2-3 avlere, som VIRKELIG gad gøre noget mere seriøst ud af racen. Og det kunne være flot hvis vægten kunne komme op på de gamle dages standard, hvor det var min. 6 kg. for hanen.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #79 Dato: 02 Februar , 2010, 23:08 »
Må indrømme at jeg også blev lidt skuffet..jeg skrev at pænt brev til formanden for Dorking klubben og gør opmærksom på, at vi har hårdt brug for nyt blod til denne dejlige´race, for at den også i fremtiden skal findes i Danmark..også at vi var interesseret i æg fra store dyr..

Måske er den eneste måde at få æg til landet, hvis man er rejsende og kan ta en bakke æg med hjem..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #80 Dato: 02 Februar , 2010, 23:12 »
Det var nemmest, hvis vi kunne få fat i en Dansker, der er bosat i England, der vil hjælpe os.
Min bror har importeret andre fugle fra England. Prøver og få fat i ham igen i morgen, for og se hvis han har nogen der kan hjælpe os.
Skal du (Rixen), eller jeg kontakte formanden igen?

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #81 Dato: 02 Februar , 2010, 23:16 »
Thomas..Jeg tror du gerne må prøve..jeg synes jeg havde gjort det så godt jeg kunne..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #82 Dato: 02 Februar , 2010, 23:20 »
Det er jeg ikke i tvivl om at du gjort. Nu prøver jeg også.
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Dorking
« Svar #83 Dato: 02 Februar , 2010, 23:20 »
Hej
Har i prøvet i tyskland der kan man da selv hente dem og der er jo flere herinde der gerne vil hjælpe med sproget.
Jeg kunne også være intereseret i nogle rugeæg og kan nok finde ud af noget med transporten hvis det ikke er forlangt nede.
Mvh Allan.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #84 Dato: 02 Februar , 2010, 23:25 »
Tak Allan.
I første omgang, vil vi prøve i England. Standarden i Tyskland er meget mindre end i England.
Tak for tilbuddet, og det er mulig vi hører fra os til dig igen.
Er du også interesseret af æg, hvis vi finder nogle i England?

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #85 Dato: 02 Februar , 2010, 23:27 »
Hej Allan

Mener også Tyskland er det nemmeste /o Dorking kan sikkert findes i en god størelse der :) Sikkert også i Holland.

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Dorking
« Svar #86 Dato: 02 Februar , 2010, 23:33 »
Hej igen
Ja jeg er intereseret i æg fra England.

Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Dorking
« Svar #87 Dato: 03 Februar , 2010, 07:56 »
Hej Allan

Mener også Tyskland er det nemmeste /o Dorking kan sikkert findes i en god størelse der :) Sikkert også i Holland.

mvh Jesper

Jesper, det nytter altså ikke at importere problemet med størrelsen, det er jo det der i forvejen er problemet herhjemme..
England er stedet for at finde noget størrelse.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #88 Dato: 03 Februar , 2010, 08:35 »
Nu skal vi jo lige passe på ikke at udelukke tyske og hollandske Dorking,,hos af de opdrættere jeg har
kontaktet, står der at deres Dorking har Hollandsk blod i sig..men jeg ved altså ikke hvor store de Hollandske er,, men det er ihvertfald pænt af Jesper og Allan at de tilbyder deres hjælp..det er bestemt bedre end ingenting at få nyt blod ind..
Men synes nu vi stadig skal prøve de engelske lidt endnu..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Dorking
« Svar #89 Dato: 03 Februar , 2010, 08:46 »
Hej Rixen
Ang. Størelsen på de Hollandske fandt jeg en side hvor de skrev at hanen skulle veje 5 kg og hønen 4 kg.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver