Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål om Jersey Kæmper  (Læst 31051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Dato: 20 ſeptember , 2009, 21:56 »
Hvem har dem ?

Hvor kommer dyrene fra ?

Er de store ?

Og har de gul fodsål ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #1 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:03 »
Er de store,nej de skal være kæmpe ;D ;D ;D ;D Brahma gigantiske ;D ;D ;D ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2009, 22:30 »
Lene, jeg har Jersey Kæmper efter æg fra dig. Kan ikke selv afgøre om de er store eller ej, eller om de har gule fødder. For mig er de gigantiske i forhold til de andre kyllinger jeg har.
Du kan jo komme forbi og se om der er noget der kan bruges, til avl eller udstilling! inden flokken bliver reduceret til 2 !!!
Hilsen
Peter

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2009, 23:02 »
Jamn jeg har 1,2 der har gule fodsåler ...ingen af dem udvoksede endnu. Er ikke imponeret over størrelsen på hverken gul- eller sortfødderne .
har dem fra en i snedsted og en i aalestrup.....tror faktisk begge de har fået deres fra Kellerup ?
Har hørt sluddersladder om at der er tyske avlshaner ind over dem fra aalestrup.... hvilket bestemt ikk er en succes. Den ene hane er da godt nok ved at blive vældig stor ..men sorte fødder og fuuuld af brune fjer ? AAARRGGHH !!!
Håber at få noget fornuftigt ud af de 1,2 ..men lad nu seeeeee.
Med venlig hilsen Søs

Offline kokki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
  • Rebecca Kok
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #4 Dato: 21 ſeptember , 2009, 07:49 »
jeg har en flot blå hane kylling fra Lestat( ham den tværsribede -nu uden striber)
+3 sorte høner jeg købte af en Gunner i Tinglev. De har alle gule fodsåler men om de vejer nok ved jeg ikke da de jo alle er fra i år.
« Senest Redigeret: 21 ſeptember , 2009, 10:42 Fra kokki »
Med venlig hilsen Rebecca
 Lykkelige ejer af:
0,1 wyandotteblanding
1,5 Jersey kæmpe blå
0,4 Jersey kæmpe sort

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #5 Dato: 21 ſeptember , 2009, 08:13 »
Jamn jeg har 1,2 der har gule fodsåler ...ingen af dem udvoksede endnu. Er ikke imponeret over størrelsen på hverken gul- eller sortfødderne .
har dem fra en i snedsted og en i aalestrup.....tror faktisk begge de har fået deres fra Kellerup ?
Har hørt sluddersladder om at der er tyske avlshaner ind over dem fra aalestrup.... hvilket bestemt ikk er en succes. Den ene hane er da godt nok ved at blive vældig stor ..men sorte fødder og fuuuld af brune fjer ? AAARRGGHH !!!
Håber at få noget fornuftigt ud af de 1,2 ..men lad nu seeeeee.
Jeg har også fra snedsted af og en fuld af brune fjer og en kok har enkelte blå fjer. lidt træls. :P
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2009, 08:21 »
Ja ok ..ham jeg har fra Snedsted er fuld af hvide fjer på bryst og forrest på ryggen ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #7 Dato: 21 ſeptember , 2009, 10:51 »
Ja ok ..ham jeg har fra Snedsted er fuld af hvide fjer på bryst og forrest på ryggen ?

Og så er det lige at jeg har et spørgsmål, det dur da ikke at avle videre med dem gør det? Så skal man jo selvfølgelig nævne det.
Jeg kan lige prøve at tage nogle billeder af mine hver især. den ene er helt sortmat. fik ikke så godt et rugeresultat.

Lene kan jeg købe en stak rugeæg til foråret og få sendt? <+
 :) :) :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #8 Dato: 21 ſeptember , 2009, 12:03 »
Har lige fået bekræftet at både Snedsted og Aalestup har hentet jeseys samme sted ..nemli i kellerup.... så det er derfor vi får fejlfarver lige meget hvor VI har hentet.

Nååååå...... så må jeg til at finde nogel andre ..men det bliver dælme først til næste år .
Med venlig hilsen Søs

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #9 Dato: 22 ſeptember , 2009, 20:13 »
Jeg går ud fra at mine er rimelig ok. Rene i farverne, sort (skinnende over i det blå/lilla) og en enkelt "blå" høne. Fodsålerne er om ikke gule så i al fald helt lyse, over i det gule. Hanen vejer, med fjer og mig på en gl badevægt, ca 4,5 kg. Og så er der to a dem!!!
Ud fra dem er der 16 kyllinger fra i år.
De gamle er fra Skanderborg, rimelig tæt på Kjellerup, men de er jo altså rene i farven så....

Mvh Jørgen
« Senest Redigeret: 22 ſeptember , 2009, 23:44 Fra Jørgen Hansen »

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #10 Dato: 22 ſeptember , 2009, 21:12 »
Kan jo være du har været heldig at få INDEN der kom nye haner ind over  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #11 Dato: 22 ſeptember , 2009, 22:31 »
Hanen vejer, med fjer og mig på en gl badevægt, ca 4,5 kg.  Mvh Jørgen
@ Jørgen
Du spiser simpelt hen ikke godt nok. Du må tage bedre vare på dig selv eller svinder du jo helt ind. ;)

Spøg til side. Der er jo 'brådne kar' i alle former for 'forretninger'. Jeg har ved et par lejligheder gjort opmærksom på mine dårlige erfaringer med en silkeavler her på Sjælland som er meget aktiv sælger via DBA. Har måttet aflive 2 mere pga af sygt bentøj, så nu er facit at; ud af 10 kyllinger af stor silke, er 1 pludselig faldet død om, 4 aflivet pga af sygt bentøj/lammelser i benene, 2 er sprunget ud som silkeblomster. Af de resterende 3 synes en at være dværg snarere end stor. Jeg har betalt en ganske høj pris for 2 brugbare silker, som så heldigvis er synes at blive høner.

Spørgsmålet melder sig nu. Med disse dårlige erfaringer vi oplever med enkelte 'avlere' der synes primært at avle for videresalg uden for meget skelen til hvad det er de sælger, kan/må vi registrere dem her på Forum med kontaktdetaljer/adresse og en advarsel om at det måske ikke er så god en ide at aftage opdræt fra disse personer? Eller er dette ulovligt? Register lov, anden lov og jeg skal komme efter dig osv.

Hvem ved noget om dette? Eller om hvor man skal søge råd.
Mvh
Erik Andersen

GKV

  • Gæst
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #12 Dato: 22 ſeptember , 2009, 22:44 »
På hestenettet har de et forum der hedder ris og ros. Der kan man oplyse om uheldige handler, men betingelsen er, så vidt mig bekendt, at vedkommende "det går ud over" skal være oplyst om at man opretter tråden.

VH Gunni.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #13 Dato: 22 ſeptember , 2009, 22:46 »
Den sjællandske silkeproducent er ikke aktiv her på Forum. Kun via DBA.
Mvh
Erik Andersen

GKV

  • Gæst
Sv: Spørgsmål om Jersey Kæmper
« Svar #14 Dato: 22 ſeptember , 2009, 22:51 »
Nu har dette forum jo ikke sådan et decideret klageforum, men hvis de havde, var det jo stadigvæk blot at meddele, at man altså agter at skrive om det offentligt.Så kan vedkommende jo registrere sig og se med og evt. kommentere.

Det er dog tråde der kan blive ret nasty til tider og det kræver en moderation der kan holde de indvoverede lidt i ørerne engang imellem.

På den anden side er det træls at folk kan slippe afsted med at sælge dels syge dyr, men også dyr der ikke er renavlede.

VH Gunni.