Nu har jeg jo altid forsøgt at lære mine børn god etik hvad angår dyr og andre ting, jeg er jo en god mor
Når jeg ruller mig ud i dyrevelfær og ophidsede toner om burhøns og andet i den kategori, eller prøver at liste en lille film om emnet ind igennem deres youtube stream, så går blikket ud på uendeligt, og det er nytteløst.....
Nu har gymnasiet så fremvist en rædselsfilm bla. om burhøns, og grise mv. og så er man jo tvunget til at se og tage stilling.....
Så nu har datteren set lyset, og nægter at spise andre end de høns og æg der er kommet ud af mors hønsegård
til gengæld spiser hun heller ikke kød fra pinte grise og køer, så nu er madlavningen blevet en anelse besværlig da hendes far laver maden og ikke går op i ovenstående, men dog ikke mere tør købe buræg, og sætte dem i køleskabet....
Jeg måtte dog forleden fortælle hende at man så ikke kan spise muffins fra brugsen da de jo er tilsat buræg,
så jeg mente hun kunne skrue lidt ned for det pludseligt opståede hysteri og bare tænke rigtig meget over hvad hun stopper i hovedet, men det er da lige nu udelukket at hun går med vennerne på Burger King
Det er dog mageløst at der bare skal en film til i det rigtige forum, så bider budskabet på.
Med dette mener jeg, at der skal tænkes nøje over hvor og hvordan man fremfører sit budskab, for at det bliver taget alvorligt.