Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sikke en hønse weekend...  (Læst 264 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sikke en hønse weekend...
« Dato: 09 November , 2009, 13:59 »
Så blev der lige rokeret rundt i gården...

Først, da jeg fredag modtog en lille fin sølv/sort kylling, helt ovre fra østkysten. Ikke helt nemt når man herhjemme fra skal dirigere rundt med folk for at få det hele til at gå op i en højere enhed. Men altså magen til så hjælpsomme folk skal man normalt lede længe efter, meeeeeen selvfølgelig ikke her på DFF *h tak til de super tålmodige Pernille og Lene (eller skal jeg sige Lenes mand)

Lørdag var der ikke den helt store dramatik, opdagede dog at min yndlings "hade" høne, (naboens høne) havde tillagt sig en dejlig ny vane.

Så søndag røg hendes hovede af, da de øvrige høns' halefjer pludselig røg af. Skal vi sige at den beslutning ikke vær særlig svær at tage  <B
Glæder mig til at der nu bliver lidt ro hønsehuset efter den tyran er "rejst bort".

Det vil så sige at jeg nu også har prøvet at slagte for første gang i snart 20 år, og det gik da utrolig nemt, med den svigermor jeg har, det tog ca 20 min og så lagde den i fryseren. En god general prøve for en af hanekyllingerne begyndte at gale igår aftes (han sku bare vide hvad det kommer til at betyde). Det bliver vist ikke helt så "nemt"  :'(

Ikke nok med det, så måtte jeg skynde mig at få det hele rengjort, for lige over middag kom Lene så og hentede 2 af de Guld/Blå. De er så heldige at få bopæl helt ovre øst på.

Puha...

Det blev så også for meget dramatik for en af hønekyllingerne, hun satte sig på pind fra kl 14 på trods af at de andre boltrede sig på majsmarken, hun ku vist ikke klare mere den dag!



Meget begivenhedsrig weekend   8)
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)