Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tommy stork  (Læst 701 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Tommy stork
« Dato: 05 Maj , 2020, 22:18 »
Jeg føler mig trist lige nu. Det ser ud til at Tommy er væk for evigt, og det lige som æggene skal til at klække. Utroligt at storkene kan klare at flyve helt til Afrika og herop igen uden der sker noget og så skal det være noget heroppe som skal tage Tommy. Der hvor deres rede er,  er der over de senere år blevet trukket utrolig mange ledninger så snakken går på om han er fløjet imod og så har Mikkel ræv sikkert hentet den. Trist men sådan er det jo engang imellem
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Tommy stork
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2020, 01:45 »
Det er rigtig, rigtig trist med Tommy :'(
Jeg har også ventet med bekymring på, om begge storke nåede frem til reden igen i år efter deres lange og farefulde vinterrejse og glæden var stor, da de blev genforenet - hvor begge oven i købet nåede frem på samme dag. Jeg havde slet ikke forestille mig, at Tommy skulle komme af dage på en kort flyvetur for at finde føde til sin mage på reden.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Tommy stork
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2020, 06:40 »
ja man bliver så trist, først venter vi i spænding om de kommer og jubler når de er der. Jeg havde heller aldrig tænkt den tanke at der kunne ske dem noget her i Danmark
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 938
Sv: Tommy stork
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2020, 22:30 »
livet er barsk, også for storkene - men lad os nu se, om den hjælp der er på vej, kan gøre at der alligevel kommer unger på vingerne, men indrømmet, det ser sort ud.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Tommy stork
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2020, 22:35 »
ja det ser sort ud og tilmed er der kommet 2 nye storke til som har prøvet at få Annika væk fra reden. De har slået sig ned i naboreden som kun ligger 25 m fra Annika. Den var tænkt til Annika og Tommy når pladsen blev for trang med alle de unger. Jeg havde håbet om de måske ville hjælpe Annika men det gør de nok ikke ifølge storkeeksperterne
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 938
Sv: Tommy stork
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2020, 21:41 »
Nu har de jo helt ovetaget reden, kan jeg forstå. Men hvorfor kom der ikke unger, når nu de fortsatte med at ruge på Annikas æg ??. De var jo så nok blevet kolde og dermed er fostrene døde ??

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Tommy stork
« Svar #6 Dato: 19 Maj , 2020, 06:28 »
ja de er alle døde fordi Annika opgav, og så kom de 2 nye her og fik jaget Annika væk. De har så lagt 2 nye æg men ikke smidt Annikas æg ud. De er ret nye i faget så der er ikke de helt store forventninger til dem endnu. Men Annika er stadig i området og hun prøver også at få sin rede tilbage men det ser sort ud lige nu. Vi må se til næste år hvad der sker.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Tommy stork
« Svar #7 Dato: 19 Maj , 2020, 07:46 »
lige en opsummering. Nu har storken lagt sit 3. æg. Gad vide om vi får lov at få storkeunger i år
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner