Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Me too" er kommet til hønsegården  (Læst 646 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
"Me too" er kommet til hønsegården
« Dato: 13 Marts , 2020, 13:05 »
Ingen kan overgå sig selv som svenskerne. Ganske vist er hanernes kurtisering af hønerne nok ikke det mest politisk korrekte, der kan opdrives. Men til eventuelle nybegyndere ude i hønseholdet og som følger med her: Jeg vil ikke anbefale den svenske løsning, hvis I gerne vil se påskekyllinger. Og det er ikke en for tidlig aprilsnar.
Kilde: den svenske netavis "Fria Tider" 13.03.20:

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: "Me too" er kommet til hønsegården
« Svar #1 Dato: 13 Marts , 2020, 21:03 »
Jeg skiller nu også mine kyllinger ad i haner og høner, for det giver en bedre trivsel hos begge parter. Dels så teenage knægtene ikke begynder at træde og slide på tøzerne eller æde mere foder fra dem- og ja, når hanerne går uden høner så skal de heller ikke slås om dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 938
Sv: "Me too" er kommet til hønsegården
« Svar #2 Dato: 13 Marts , 2020, 23:22 »
Har lige slagtet 5 haner fra sidste år, så der kun er to tilbage til 16 høns. 3 af mine dværghøner turde ikke gå i hønsehuset om aftenen. straks de viste sig stod en hane klar til …… Og om dagen stod der en hane på hvert hjørne , klar til at træde de høns der vågede sig forbi. En lille dværg skreg nærmest hver gang hun blev forfulgt af flere haner på engang. Hun fløj op i tagrenden for at slippe, jeg tror hun er lesbisk (og det er naturligvis ok hos mig).

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være så dramatisk, med det sexliv blandt høns. ???????
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2020, 21:10 Fra Hans-Kurt »

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: "Me too" er kommet til hønsegården
« Svar #3 Dato: 16 Marts , 2020, 02:56 »
To haner til 16 høns er stadigvæk for mange for nogle af racene så jeg kan godt forstå at hønsene ikke kunne lide de fem du har slagted. Jeg har lige som Lene unghaner adskilt fra hønene og det giver ro.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 938
Sv: "Me too" er kommet til hønsegården
« Svar #4 Dato: 16 Marts , 2020, 21:14 »
Undskyld, Anneke, men hvad mener du ?, har jeg for mange haner nu ??.  Det jeg ser nu er, at den unge hane efterstræber en høne og straks kommer den gamle og stopper ham.  Hønen bliver liggende og den gamle hakker hende i hoved og går rundt om hende, men parrer hende ikke - så . . . . .