Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylle i knibe!  (Læst 390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Kylle i knibe!
« Dato: 23 ſeptember , 2019, 23:17 »
Efter Mikkel Rævs skrækkelige besøg kommer hønsene nu kun i udegården, når  jeg er lige i nærheden.
Wyandotte har 8 plejekyller, 8 uger gamle. Der lød ynkelige hyl fra udegården, men jeg regnede med, at hønemor ville tage sig sammen og løse problemet. Det skete ikke. 7 kyller var i hus, men den 8. stod og hylede. Jeg gik på jagt og fandt den PÅ DEN FORKERTE SIDE AF HEGNET, som er ca. 1,80 m og absolut uden huller.
Nå, kylle blev indfanget (stadig skrigende), men den lod sig berolige på vej ind i hønsehuset. Da den så sin mor, begyndte hyleriet igen, og jeg måtte give slip på kylle, for hønemor for i hovedet på mig som tak for redningen af hendes uvorne unge: Sådan at pine det lille skind! Og så så jeg, hvordan det lille kræ var sluppet ud: Den kravlede, klatrede op ad hønsenettet med kløer og med hjælp af vinger. Den fandt dog den rigtige vej ind!
I dag var alle høns i hønsegård og udegård, men igen ynkelige hyl. Den samme lille hanekylling var den eneste ud af 28 dyr, som spurtede rundt uden for udegården. Igen indfangning.
Jeg giver kun voksne haner navne og kun, hvis de bliver i flokken, men denne her burde vist hedde Houdini.
Er ikke sikker på, om jeg har nerver til at beholde ham, hvis flokhanen ellers accepterer det.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Kylle i knibe!
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2019, 07:05 »
Hvor er der en vilje er der en vej - besynderligt nok gælder det sjældent, når man skal tilbage igen  ::)

Jeg kan godt forstå, at du er noget bekymret over Houdini men en dejlig historie er det  :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Kylle i knibe!
« Svar #2 Dato: 25 ſeptember , 2019, 10:54 »
Jeg har en ælling, der hver eneste morgen er ude af deres natteindhegning.

Hver eneste morgen, og jeg fatter ikke, hvordan den kommer ud.

Hver eneste morgen står andemor og resten af ællingerne og er helt ude af flippen over den lille fræksak, som tuller rundt som om intet slemt kan ramme den.
Og det kan der i høj grad, det er faktisk derfor de bliver lukket inde om natten. Kragerne har været hårde ved mine ællinger i år.

Nå, men intet er sket, og nu er jeg holdt op med at lukke dem inde. Det er synd for andemor.

Moskusænder er fantastiske  :)

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Kylle i knibe!
« Svar #3 Dato: 25 ſeptember , 2019, 23:25 »
Typisk hanekylling, at være fuld af skrål og protest <3
Nogle maraner, nogle araucana.