Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning på pause?  (Læst 446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 1984dvn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Udrugning på pause?
« Dato: 06 Maj , 2015, 00:11 »
Jeg har set at nogle folk sælger "forrugede" æg. Kan det virkelig lade sig at sætte rugningen på pause og så genoptage den senere?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udrugning på pause?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2015, 07:50 »
Jeg turde ikke købe forrugede æg og jeg ville heller ikke sælge det, for mange ting kan gå galt i forvejen i processen køb/sælg rugeæg, så man behøver ikke udfordre skæbnen.

Men alt kan jo lade sig gøre, men man skal nok bare hente dem selv, så de hverken bliver rystede eller alt for kolde undervejs, så en tur med Post D er næppe at anbefale.
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2015, 07:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Udrugning på pause?
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2015, 08:12 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Udrugning på pause?
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2015, 13:24 »
Egentlig er det vel også det, en høne gør, når den samler æg sammen i en rede. Ved hvert æg, den lægger, ligger den en times tid og 'ruger' på de æg, der allerede ligger der?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)