Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kommunale regulativer.  (Læst 459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Kommunale regulativer.
« Dato: 18 Marts , 2009, 23:21 »
Efter at jeg har undersøgt en lille del af de nye regulativer, må jeg nok erkende at jeg i de år jeg har haft med myndighedslovgivning at gøre ikke tidligere er stødt på så mange ikke brugbare regler, der ikke har noget med virkeligheden at gøre.

Nogle kommuner kørre stadig med netoverdækning som et krav i forbindelse med fugleinfluenza. Dette krav er for længst bortfaldet fra fødevarestyrelsens side.

Nogle kommuner henholder sig til en bekendtgørelse der ikke eksistere længere.

En kommune kræver at voliere og huse hæves 30 cm over jorden.
Hvis der er tråd i bunden vil jeg gerne se hvordan man gør rent en gang om ugen som der kræves. Hvis det er plader eller bræder der kræves vil det for det første kunne give problemmer med vand og smader på pladerne og for det andet vil der være et godt levested for mus og rotter under pladerne.

En kommune fraråder hold af han fugle og hvis man vælge alligevel at holde han fugle skal disse opholde sig i lukkede huse der er mørklagte fra solnedgang til kl. 7.00 på hverdage og kl. 9.00 søn og helligdage. Rent dyrplageri.
For mig at se er det en klar udmelding om at man med tiden ønsker et total forbud mod alle dyr udover hunde og katte i bebyggede områder.

I nogle kommuner er det total forbudt at holde fugle udendøre.

Kun 4 kommuner ud af 90 har indberettet regulativerne til miljøstyrelsen som loven kræver, som Finn tidligere har oplyst.

Forbud mod hold af prydænder.

Forbud mod hold af fasaner.

Forbud mod hold af haner uanset belastningen til omgivelserne.

Jeg havde lidt på fornemmelsen at regulativerne ikke altid var lige egnede, men det kommer lidt bag på mig at det er en sådan gang makværk kommunerne har lavet.

Hvis målet er at afskaffe fugle og fjerkræhold i bymædsig bebyggelse er de rigtig gode.

Hvis målet er at lave en optimal løsning for alle parter er de uduelige.

Jeg tror og håber at grunden til at de er lavet som de er, skyldes at de menesker i kommunerne der har med denne lovgivning at gøre ikke ved hvad det er de har med at gøre og har en forestilling om svin og kreadture.
Man kan i dette tilfælde ikke fortænke dem i at de handler som de gør, hvis vi ikke forsøger at vejlede dem.

Hvis det kommer dertil at de ikke vil lytte og vedholder deres beslutninger mener jeg også at kommunerne har store problemmer, hvis demokratiet stadig eksistere i Danmark.

Hvad med op til 4 larmende hunde plus opdræt på en grund, hvor hundene må bevæge sig over hele grunden, modsat fugle og fjerkræ der skal holde vis afstand til skel og naboer.

Hvad med de gadekær der er i mange byer og de ænder der er her, der frit kan bevæge sig rundt og skide i folkes haver.

Hvad med skoler hvor der er særdeles meget larm når børnene lukkes ud.

Hvad med trafik i gaderne og menesker der her støjer til langt ud på natten uden regulativer.

Hvad med togtrafik der går gennem byerne.
og mange andre ting som det offentlige har med at gøre.

Er der en lov for det offentlige og en for os alm. menesker.

Med de nye tiltag i kommunerne er det efterhånden ved at være en belastning at være meneske, på grund af nogle få borger der er utilfreds med alt og alle. Disse menesker burde nok ikke bo blandt andre mennesker.
Hermed ikke sagt at der ikke skal være regulativer i de tilfælde hvor et fugle eller fjerkræhold er befængt med mus, rotter og lugt samt vedvarede støj udover normal aktivitet i et boligområde.
Men som regulativerne er i dag går de langt udover det aceptable.

Det vil også være utopi at tro at vi kan leve med vores hobby i det skjulte. På et tidspunkt er der en der klager og lavinen ruller.

Så der er kun det at gøre som DFF DFfR og LDF har gang i, for øjeblikket, nemligt at oplyse om de fejl slagne kommunale regulativer og forsøge via. politisk vej at få dem ændret, til noget brugbart.

Samarbejde har for mit vedkommende været godt og konstruktivt og jeg er sikker på at det er vejen frem.