Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Hønemor"  (Læst 328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Portz

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
"Hønemor"
« Dato: 15 Maj , 2013, 22:10 »
Forleden dag skrev jeg herinde om en høne, der har vældigt travlt med at passe vores små kyllinger ;D nu er de efterhånden blevet 3 1/2 uge, og er begyndt at hoppe ud af den kasse de bor i. ( de hopper så også selv op igen ). Men men, førnævnte høne havde her til aften fået den ene med i redekassen, og der lå hun vældigt og varmede den, og der var livlig pipperi fra kyllingen. Kan hun skade den? Og er det ok hun ligger med den? Jeg har taget den af hende her til aften, men mon ikke den ligger der igen imorgen. Skal lige huske at nævne at hun var skruk da vi fik hende, og har det noget at sige?
Orpington
1.0 Golden Retriver
2.1 Katte
1.0 Fjordhest
0.1 Islænder
2.4 Skotsk Højlænder
3.1 børn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: "Hønemor"
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2013, 05:29 »
Hvis hønen gerne vil passe kyllingen(erne) og de små forstår budskabet, så synes jeg da, at du skal lade hende tage sig af dem.

Det er en rigtig sød historie og det lyder bestemt ikke som om hun har i sinde at skade dem.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Fru B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 139
  • Livet er kort -omfavn det!
Sv: "Hønemor"
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2013, 09:48 »
Hej Tina

Jeg har lige købt 7 14-dage gamle orpington kyllinger og har været så heldig at kunne låne en skruk (der ikke havde haft held med udrugningen af sine egne æg) af min kollega til at passe kyllingerne.
Jeg kan kun sige at familiesammenføringen har været en stor succes det var gensidig kærlighed ved første blik. <3 <3 <3
Nu ligger den lille lykkeligt sammenbragt familie og putter i reden!
 ;D ;D ;D
held og lykke  /o
Mvh Charlotte :D

1,2 Orpington gul
0,1 Dorking sølvhalset(sølvgrå), 0,1 australorps 
1,3 Engelsk Araucana. 
 
 

1,0 Labrador
1,0 Kat
0,3 Galloway
2,0 Teenagere
1,0 ægtefælle

Offline Tina Portz

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: "Hønemor"
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2013, 10:54 »
Ja, og nu har min "hønemor" ikke kun 1, men 9 kyllinger med i redekassen. Hun har adopteret dem alle, og de er nu i alderen 3 til 6 uger. De moslede omkring hende igår aftes, og hun så virkelig ud til at nyde dem alle /o hvor er det bare en stor fornøjelse at være blevet hønseejer /o
Orpington
1.0 Golden Retriver
2.1 Katte
1.0 Fjordhest
0.1 Islænder
2.4 Skotsk Højlænder
3.1 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: "Hønemor"
« Svar #4 Dato: 17 Maj , 2013, 20:36 »
*p Dejlig hønsehistorie. Fantastisk at hun har taget de halvstore kyllinger til sig.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"