Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "Mine" rådyr  (Læst 623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Niels Kongsbak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: "Mine" rådyr
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2013, 14:42 »
De to bukkelam skal nok blive jaget på porten om en måneds tid af deres mor (råen) og senere længere væk af seksenderen. Grunden til at de kan sætte op som små gaffelbukke skyldes formentlig den gode foderstand dyrene er i. 

Nøgtern set er der to handyr for meget i dette spring. Men sjovt er det når man kommer tæt på naturen. Vi har selv dåvildt helt inde i haven, og kronvildt i "baghaven" Det er bonden ikke så glad for......
« Senest Redigeret: 16 Marts , 2013, 14:44 Fra Niels Kongsbak »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "Mine" rådyr
« Svar #16 Dato: 18 Marts , 2013, 15:38 »
De to små bukke er fra sidste år og går meget sammen med deres mor - endnu. seksenderen er ganske rigtig fejet færdig. Det er både godt og skidt, at de er så tillidsfulde, de skal jo helst være lidt bange, så de ikke bliver skudt.
"Mine" rådyr er nu også bange for alle andre, men de fornemmer åbenbart, at de er i sikkerhed her, og at det er et godt madsted. Vi fodrer kun om vinteren, vi startede for nogle år siden, da vi havde de første slemme snevintre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: "Mine" rådyr
« Svar #17 Dato: 19 Marts , 2013, 08:46 »
Nåååå det er " Stylterotter "
For os som går meget op i have og køkkenhave er de ikke populære  :)  .Heldigvis har vi ikke dem tæt på her...men vil da helt ærgerligt sige at de er kønne
Kender en haveejer i Odense som måtte indhegnet hele haven med næsten 2 m hegn før de opgav at springe derind
Dejligt at du kan komme så tæt på
« Senest Redigeret: 19 Marts , 2013, 18:30 Fra Ege »
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: "Mine" rådyr
« Svar #18 Dato: 19 Marts , 2013, 08:55 »
Smukke er de, men rådyr og krondyr var heller ikke mine favoritter når det drejede sig om at holde dem ude af hestenes hegn... især krondyrene var dygtige til at ødelægge mange meter hegn  /1

Men igen, smukke er de og ville da elske at kunne betragte dem fra vores have af :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin