Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "selvforsyning" som selvstændigt emne  (Læst 918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #15 Dato: 19 August , 2011, 13:51 »
Gunni - jeg kunne ikke ha' sagt det bedre selv  /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #16 Dato: 19 August , 2011, 14:32 »
Også herfra  /o

Og - vi er jo med på Havens Dag 11. september, hvor temaet jo er 'Den selvforsynende Have'. Så jo, jeg synes også det lapper over.
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #17 Dato: 19 August , 2011, 15:47 »
Jeg vil altså godt opfordre jer til at komme ind på det forum, har læst i en time derinde nu, og det virker rigtig hyggeligt, men det virker ikke til at der er så meget gang i den, måske nogle fra forum ville være godt til at live lidt op derinde? Bare en tankegang? ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #18 Dato: 19 August , 2011, 19:37 »
Åh nej, Mikkel, ikke et forum mere !! vi får jo ikke tid til at passe arbejde, familie, høns...  ;D ;D
Men det er en sød tanke  :)
Mvh Marianne

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #19 Dato: 19 August , 2011, 19:41 »
Jeg vil altså godt opfordre jer til at komme ind på det forum, har læst i en time derinde nu, og det virker rigtig hyggeligt, men det virker ikke til at der er så meget gang i den, måske nogle fra forum ville være godt til at live lidt op derinde? Bare en tankegang? ::)

Lige mine ord  8)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #20 Dato: 19 August , 2011, 19:54 »
Jo da, så må folk bruge 10 min mindre på fjerkræ forum, der er alligevel ikke ret meget aktivitet på selvforsyning (endnu) De er kun omkring 100 medlemmer ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline anndorte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #21 Dato: 19 August , 2011, 23:22 »
Fint at bevare fokus /o

Jeg tænker, at samme svar fra staben ville komme, hvis nogen forseslog et selvstændigt fjerkræforumslink om hunde, heste, katte, blomsterhaver eller gaveideer.


Som f.eks det link om andre dyr ;)
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #22 Dato: 19 August , 2011, 23:27 »
Ikke fordi selvforsyning ikke er spændende, har selv levet så selvforsynende som muligt i rigtig mange år nu.

MEN......
Dette er et fjerkræforum, som absolut bør holdes i samme stil som nu.

Til jer der gerne så en rubrik med selvforsyning. Prøv at søge på nettet, og i vil se hvor omfattende emnet er. Inden vi får set os om, bliver dette et forum med selvforsyning, og en underrubrik til hønsehold.

Må da ærlig indrømme, at min første tanke var: YES
Men efter lige at have tygget lidt på det, kan jeg udmærket godt forstå hvorfor der ikke skal være en rubrik til selvforsyning.
En sådan ville jo hurtigt udvikle sig til slagtning af andre dyr, forskellige former for afgrøde, samt formering og høst af disse. Brygning af øl og vin. At male sit eget mel, spinde garn og garve skind, hvordan man laver en vind- eller vandmølle osv osv.

TAK til Marianne og Finn for at sætte foden ned. Jeg elsker selvforsyning, men jeg elsker også fjerkræforum som det er /o
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

karina dj

  • Gæst
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #23 Dato: 19 August , 2011, 23:38 »
Og der fik du så sagt det jeg ville ha' sagt Tina :D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #24 Dato: 20 August , 2011, 00:13 »
Jeg er helt enig i at fokus i dette forum skal være på vore fjerede venner. Og at vi skal forsøge at bevare dette fokus, for at Forum ikke skal blive for uoverskueligt.

Dette betyder dog ikke, at man ikke, fra tid til anden, skal have lov til at oprette en tråd om et eller andet helt andet under 'hyggesnak'. Man kan jo stå med et behov for lidt råd om et eller andet emne, hvor det vil være rart med input fra nogle mennesker som man føler at man kender/har lidt kendskab til.

Disse specielle indlæg vil ofte gå i sig selv efter kort tid når opretter har fået svar på sit/sine spørgsmål.
Mvh
Erik Andersen

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #25 Dato: 20 August , 2011, 07:22 »
Ikke fordi selvforsyning ikke er spændende, har selv levet så selvforsynende som muligt i rigtig mange år nu.

MEN......
Dette er et fjerkræforum, som absolut bør holdes i samme stil som nu.

Til jer der gerne så en rubrik med selvforsyning. Prøv at søge på nettet, og i vil se hvor omfattende emnet er. Inden vi får set os om, bliver dette et forum med selvforsyning, og en underrubrik til hønsehold.

Må da ærlig indrømme, at min første tanke var: YES
Men efter lige at have tygget lidt på det, kan jeg udmærket godt forstå hvorfor der ikke skal være en rubrik til selvforsyning.
En sådan ville jo hurtigt udvikle sig til slagtning af andre dyr, forskellige former for afgrøde, samt formering og høst af disse. Brygning af øl og vin. At male sit eget mel, spinde garn og garve skind, hvordan man laver en vind- eller vandmølle osv osv.

TAK til Marianne og Finn for at sætte foden ned. Jeg elsker selvforsyning, men jeg elsker også fjerkræforum som det er /o


Hvorfor skulle stilen herinde ændres? Og hvorfor skulle hønsehold blive en underrubrik - synes måske det er lidt af en overdrivelse... Jeg er enig med jer alle i, at fjerkræ forum er et skønt sted, og fokuset skal være høns, men som Gunni også skriver, er selvforsyning et nært beslægtet tema. En rubrik for selvforsyning, vil nok blot rykke en del af emnerne op til denne rubrik - bl.a. slagtning og forskellige former for afgrøder, ølbrygning, kryderurter etc. som jo allerede er emner der bliver skrevet om.....
Jeg forstår det stadig ikke  :-\  Men det er jo så heldigvis kun mit problem  :)
« Senest Redigeret: 20 August , 2011, 07:24 Fra Charlotte J. »
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #26 Dato: 20 August , 2011, 08:06 »
Jeg er helt enig i at fokus i dette forum skal være på vore fjerede venner. Og at vi skal forsøge at bevare dette fokus, for at Forum ikke skal blive for uoverskueligt.

Dette betyder dog ikke, at man ikke, fra tid til anden, skal have lov til at oprette en tråd om et eller andet helt andet under 'hyggesnak'. Man kan jo stå med et behov for lidt råd om et eller andet emne, hvor det vil være rart med input fra nogle mennesker som man føler at man kender/har lidt kendskab til.

Disse specielle indlæg vil ofte gå i sig selv efter kort tid når opretter har fået svar på sit/sine spørgsmål.

Det er korrekt, at specielle indlæg hurtig går i sig selv, det har jeg netop selv oplevet - nok mest fordi det var et temmelig specifikt spørgsmål om sommerblomster. Men derfra og så til at sige at det generelt er sådan med tråde der omhandler selvforsyning og de emner der knytter sig til det - ja, der er langt. Som tidligere skrevet taler den sidste tråd "selvforsyning" hvis helt for sig selv  ;)
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #27 Dato: 20 August , 2011, 22:20 »
Som f.eks det link om andre dyr ;)

Ups - hehe! Ja, der var jeg nok lige for hurtig. Jeg ville også gerne "trutte i trompeten" og havde for travlt!

Mener dog ikke anderledes - og synes, Tina og Erik udtrykker det fornemt!

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #28 Dato: 20 August , 2011, 23:01 »
Det er korrekt, at specielle indlæg hurtig går i sig selv, det har jeg netop selv oplevet - nok mest fordi det var et temmelig specifikt spørgsmål om sommerblomster. Men derfra og så til at sige at det generelt er sådan med tråde der omhandler selvforsyning og de emner der knytter sig til det - ja, der er langt. Som tidligere skrevet taler den sidste tråd "selvforsyning" hvis helt for sig selv  ;)

Charlotte, jeg tror ikke du læste hvad jeg skrev!! Eller også overfortolkede du det jeg skrev!

Disse specielle indlæg vil ofte gå i sig selv efter kort tid når opretter har fået svar på sit/sine spørgsmål.


Jeg har ændret font størrelse på et enkelt ord i klippet fra mit tidligere indlæg.

Så kan vi ikke være enige om, at vi er enige om, at jeg ikke forsøgte at generalisere, og da slet ikke om emnet 'selvforsyning'. Faktisk kan jeg slet ikke finde ordet 'selvforsyning' i mit indlæg, og skal jeg være helt ærlig havde jeg ikke et specifikt emne i tankerne da jeg skrev mit indlæg, jeg generaliserede. Så det med selvforsyning er vist noget du forsøger at skyde mig i skoene.
Mvh
Erik Andersen