Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Malayer-høns  (Læst 121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Malayer-høns
« Dato: 06 April , 2011, 08:22 »
Marianne Vedel, hvad er nu det for nogle malayer-høns du har fået ? Må vi ikke se billeder  ??? ;D

Jeg sad forleden aften og kiggede på høns sammen med min gamle far, som har skarpe meninger, om hvilke høns der efter hans mening er smukke, og hvilke der er grimme.

De moderne engelske kamphøns vandt over dem alle på hans skala!! Så jeg måtte love ham, at hvis jeg en dag fik plads, skulle jeg have sådan nogen! Især de birkefarvede syntes han var elegante!  :D Det havde jeg ikke lige regnet med han ville sige  :D
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Malayer-høns
« Svar #1 Dato: 06 April , 2011, 08:26 »
Mine er dværg malay i guld-sort hvedefarvet, de er søde og sjove, jeg synes også de er flotte. De små englændere har jeg også i legbarfarvet, de lægger jo en del æg pt. og der er bare sådan en god befrugtning. De birkefarvede hedder nu sort sølvbrystede, så vidt jeg husker.
Hvor vildt, jeg har slet ikke fået lagt billeder af malayerne i mit galleri, det vil jeg råde bod på i eftermiddag. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk