Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye prioriteringer  (Læst 346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Nye prioriteringer
« Dato: 12 December , 2010, 15:53 »
Efter en dejlig kro-weekend med LU og mandsemandse er der rykket fuldstændig rundt på prioriteringerne i hønseland  :D

Noget tyder på, at der skal findes masser af trådnet og tømmer frem, når foråret rammer landet, så skal der nemlig bygges! HVIS nu det holder, bygger vi en "stald" til dværghønsestammer, indretter en del af den rigtige stald til kyllinge- og vagtelrum.

Før LU var jeg absolut ikke tilhænger af dværghøns, men det var min mand (åbenbart). Efter LU, er det vedtaget, at der skal store tværstribede plymouth rock'er i den eksisterende hønsegård, vi skal have jumbovagtler og så er der en ønskeliste på dværgsiden (2.-4.-pladsen er ikke prioriteret):

1. Dværg Kochin, krøllet, sort
2. - 4: Dværg Silke hvid, Dværg Legbar legbar, Dværg Faverolle blå/laks
5. (til trods for at det ikke er en dværg): araucana

Vi må nu til at læse lidt på racerne, min mand blev hvisket i øret, at dværg-legbar ikke var nem, men hvad mon det betyder?

Men det sjove er jo, at vi faktisk bare skal have ænder  ;D  ;D  ;D

Måske kommer hønseplanerne til at trække lidt ud, for vi VIL have ænder i 2011, og vi er faldet for den blå/gule sachsen and.

LU... meget meget farligt for sådan nogen som os..!  :D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

GKV

  • Gæst
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #1 Dato: 12 December , 2010, 16:01 »
Mig bekendt er der da dværg araucana, så vidt jeg husker har Marianne da haft nogle engang.

VH Gunni.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #2 Dato: 12 December , 2010, 16:02 »
åh nej, så er der endnu flere valgmuligheder  :D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #3 Dato: 12 December , 2010, 16:23 »
Jeps, Lisbeth Pilkjær overtog dem og så husker jeg egentlig ikke om de stadig er der eller om hun har solgt dem videre :)

Jeg tog jo til LU med det for øje at finde noget til min datter som hun kunne avle lidt mere seriøst på og det lykkedes :)
Jeg har jo efter 3 år som hønseholder valgt min race og det er og bliver Brahmaer... :) så jeg kiggede faktisk ikke ret meget på store høns, jo de store gule orper, de er altså indbegrebet af en puttehøne og en dag, en skønne dag, så kommer der også sådan en her til matriklen ;)
Jeg syntes også alle ænderne var fantastiske, men når jeg ser på ænder så ser jeg dem både som de står der og også på hvordan de vil se ud på julebordet og der skal dælme et par stykker til af de små mignon ænder :D MEn de der sort/grønne ænder de er tæske flotte :)

Så der er ikke lavet så meget om på prioriteringerne her :) jo jeg skal have mi. en brahmastamme mere (og skulle der dumpe 1.2 legbarfarvet ned så er de også mere end velkomne ;) )
Men nu skal vi have lavet en fin dv. wyandotte gård og hus og så håber vi de ligger en hulans masse æg så der kan laves en god lille udstillingsflok til Yazmin :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #4 Dato: 12 December , 2010, 16:50 »
@Juhulie (og tak for kage..) Hils handymanden og sig, at jeg er helt med på den med de krøllede kochiner. De var dælme nuttetde. Og mon ikke man kunne klemme en to tre stykker ind et sted på matriklen!

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #5 Dato: 12 December , 2010, 17:21 »
@Juhulie (og tak for kage..) Hils handymanden og sig, at jeg er helt med på den med de krøllede kochiner. De var dælme nuttetde. Og mon ikke man kunne klemme en to tre stykker ind et sted på matriklen!

jo altså det med dværgene er jo ham handymanden - men de dér små krøllede pudelhøns... dem er jeg bare faldet pladask for. Vi var SÅ tæt på at købe de 2 med hjem stik mod fornuften, meeen vi nåede lige akkurat at besinde os  :D

Og velbekomme  ;)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #6 Dato: 12 December , 2010, 21:14 »
Hvorfor dog besinde sig? Fristelsen kommer måske aldrig igen!

Åh - suk - jeg forstår dig. Men uh, hvor er de sjove.

Og chaboerne.. jeg er ellers ikke tilhænger af deforme dyr, men den måde de rulle rhen over gulvet på.. på deres små bitte fødder.. En stor fordel med høns uden ben. Nu mangler jeg bare nogle helt uden fødder også.. :D

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #7 Dato: 13 December , 2010, 06:57 »
Hvorfor dog besinde sig? Fristelsen kommer måske aldrig igen!

Åh - suk - jeg forstår dig. Men uh, hvor er de sjove.

Og chaboerne.. jeg er ellers ikke tilhænger af deforme dyr, men den måde de rulle rhen over gulvet på.. på deres små bitte fødder.. En stor fordel med høns uden ben. Nu mangler jeg bare nogle helt uden fødder også.. :D

skal du ha' en stamme vejrhaner?!?! ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Nye prioriteringer
« Svar #8 Dato: 15 December , 2010, 11:29 »
Ah, DET var da en løsning :D :D :D