Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 banditter mindre fri  (Læst 695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #15 Dato: 28 Juli , 2010, 22:07 »
Hvor er du bare for VIIIILD!!!!!! :o Hvad skal man med en vagthund, når man har en husmor som dig??!!!! ;D

Var du alene, da du overraskede dem? Hvad tænkte du? Fatter ikke at du turde, manner! Var du ikke bange for at få et par på kassen?! :o

:-* *RESPEKT*  :-*

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #16 Dato: 28 Juli , 2010, 22:46 »
Stærkt gået Julie, og dejligt at høre at ordensmagten fik fat på dem så hurtigt. Nu må vi så håbe de får god tid, på et roligt sted, til at tænke over hvad de vil beskæftige sig med fremover, og ikke mindst, at de tager ved lære af det.


Mvh
Erik Andersen

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #17 Dato: 29 Juli , 2010, 10:38 »
Godt gået.
Det minder mig om citatet af A. Einstein om at det eneste der skal til for at onde menneskers viljer overvinder det gode, er at gode mennesker intet gør!

Men du gjorde noget. Modigt og resolut og herfra skal lyde tak og beundring.  /o
 Vi er helt fyldt med imponade over dig! (min lille gudsøns yndlingsord, imponade  ;D )
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #18 Dato: 29 Juli , 2010, 12:22 »
Sådan Julie  :o Du er da lidt af en Lisbeth Salander-type  /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #19 Dato: 29 Juli , 2010, 17:00 »
tak for støtten, jeg kæmper lige lidt med de psykiske efterveer i disse dage, men har været hos politiet og har hentet bl.a. min morgengave, datterens dåbssmykker, computeren m.v. - og vi får stort set alt hjem igen. Der er nye artikler om udviklingen men jeg oooorker ikke lige at finde et link lige nu, jeg er helt færdig! Mht. nummerpladen, så er min høre hånd rimelig skrammet, men ja, den kunne trækkes af med de bare næver og en pæn portion viljestyrke.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #20 Dato: 29 Juli , 2010, 19:41 »
Yiaks, det kan jeg godt forstå du gør! *t Fandt lige dette: http://www.tv2east.dk/artikler/tyv-anholdt-i-odsherred

Stort kram! *b Håber du kommer dig over det snart *l

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #21 Dato: 29 Juli , 2010, 20:01 »
HVOR SKAL DU BARE VÆRE STOLT AF DIG SELV - SÅDAN JULIE - SKIDEGODT GÅET!!!
<M


Hvor er det simpelthen bare så stort og modigt gjort af dig, og hvor er det bare helt, exeptionelt flot handlet!!!! Jeg læste om det på tekst tv, og tænkte YES! En der ikke vil finde sig i noget, og YES! De skiderikker tabte til en pige!

Jeg kan godt forstå du er rystet, men kan også sagtens forstå dine handlinger.
« Senest Redigeret: 29 Juli , 2010, 20:15 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #22 Dato: 29 Juli , 2010, 20:12 »
*l Julie
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #23 Dato: 29 Juli , 2010, 20:39 »
Hvor er du modig, men også dumdristig, sådanne personer er som regel ikke Guds bedste børn. Jeg håber de bliver buret inde et godt stykke tid og at de har lært noget af oplevelsen.

For dig håber jeg at du snart kommer over efterveerne, du har i hvert fald gjort det, jeg ville ønske jeg havde turdet i samme situation.

VH Gunni.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #24 Dato: 29 Juli , 2010, 21:52 »
jeg kæmper lige lidt med de psykiske efterveer i disse dage .....
....................
..... men jeg oooorker ikke lige at finde et link lige nu, jeg er helt færdig!

Ja det er jo desværre en af de 'bivirkninger' der rammer en del mennesker, når de har været udsat for indbrud eller andre overgreb. En skade der ofte er meget mere alvorlig/varig end det at have mistet nogle materielle værdier.

Og det glemmes ofte i forbifarten når der diskuteres strafferammer for relativt simple forbrydelser.

Jeg forstår simpelt hen ikke hvorfor der skal være så mange bekymringer/diskussioner om, hvordan mennesker, der går over de for samfundet så vigtige streger, påvirkes af et ophold i et fængsel, i et passende tidsrum. De burde måske selv have overvejet om de kunne klare et ophold i et fængsel inden de begav sig ind på en kriminel 'karriere'.

Det virker ofte som om der skal tages bedre hensyn til de kriminelle, end til deres ofre.

@Julie
Jeg håber du snart får det lagt bag dig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #25 Dato: 29 Juli , 2010, 22:07 »
Jeg kan altså heller ikke lade være med at tænke på at det var liiiiiidt dumdristigt... ikke at jeg ikke syntes du er sej det er du, men som Gunni siger så ved man sq ikke hvad de kan finde på... min nabo overraskede nogle tyve i hans hjem en nat, han blev gennembanket... det kunne være sket for dig også.

Du er altså vigtigere end både dåbs- og morgengaver.... husk det!

Og så håber jeg at du bliver tilbudt en krise psykolog og at du tager imod det :)

Krammer
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #26 Dato: 29 Juli , 2010, 23:33 »
Hej igen,

jeg har fået tilbudt alt muligt og går i forvejen til psykolog pga. stressymptomer. Politiet har været venlige, effektive, lydhør, hurtige - alt, hvad jeg kan ønske. Og de stopper op, lytter, beroliger og trøster, når det lige skal bruges. Jeg har fået telefonnumre, vejledning, tilbud om advokat, psykolog m.v.

Lad mig lige slå helt fast, at jeg ANER ikke hvorfor jeg handlede som jeg gjorde. Jeg indledte faktisk med at smile og sige "hej, hvad laver du her?" a la - guuud, har du selv lavet kaffe - super!. Det må være en arbejdsrelateret "skade". Jeg skænkede ikke en tanke, at det var forbrydere! Men så var der jo ligesom kontakt, da tiøren faldt. Jeg var end ikke i nærheden af min hoveddør, før jeg kom tilbage fra naboen, hvor jeg havde ringet efter politiet (200 m. væk, men min mobil lå i deres bil). Så jeg havde ikke gjort mig begreb om at det var farligt, jeg har handlet rent instinktivt. Jeg tror måske det har handlet om at genvinde kontrollen over eget territorie eller noget andet håbløst dyrisk, for gu er det da dumt og farligt. Faktisk har den ene forbryder tilstået at have hevet mig i håret og slået mig - men jeg husker det ikke. Det er heller ikke rart at få at vide hvor mange våben den ene bandit havde hos sig i sit hjem ved anholdelsen. Men man kan jo sige hvad nu hvis fra nu af og til juleaften efter nordpolen er smeltet uden at ændre noget som helst.

Så nu er det sket og nu er de fanget og vi skal bare videre og være konen med æggene og hele hendes lykkelige familie i tid og evighed fremover.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #27 Dato: 30 Juli , 2010, 00:59 »
Da jeg læste overskriften troede jeg vanen tro at det drejede sig om rotter eller ræve ;) men det gjorde det jo næsten også.

Du er alt for sej, gør det aldrig igen du skal jo passe på dig selv /o
Håber i får det hele tilbage og du kommer dig oven på oplevelsen.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #28 Dato: 30 Juli , 2010, 12:30 »
Det er helt sikkert en naturlig umiddelbar reaktion som du har haft.
Vi oplevede for nogle år siden hvor vores terrassedør stod på klem for natten at der var nogen på vej ind ad den en tidlig morgen og min kone for så lige i hovedet af vedkommende der så stak af (og løb lige ind i sandkassen udenfor og slog sig :D ) men det var på ingen måde velovervejet. Man ved jo ikke hvad sådanne personer kan finde på. Men det er en helt naturlig beskyttertrang overfor sine ting.

Heldigvis er disse banditter bag tremmer og med ulovlig våbenbesiddelse og røveri  så tager det jo et stykke tid inden de kommer ud igen. Og de holder sig da væk fra jeres sted fremover. Ingen tvivl om det. Der tør de ikke komme igen...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: 2 banditter mindre fri
« Svar #29 Dato: 30 Juli , 2010, 15:15 »
Julie, lige en ordentlig krammer fra mig
 *l
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)