Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: maraner  (Læst 2435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
maraner
« Dato: 14 August , 2021, 12:43 »
Jeg har her nogle marankyllinger. De er 15 uger og 3 dage gamle. Er der nogen der kan fortælle mig om det er høner eller haner.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: maraner
« Svar #1 Dato: 14 August , 2021, 14:59 »
Ja, i den alder kan jeg godt, meeen søde Gerda, det kræver nok et bedre billede af dem  :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: maraner
« Svar #2 Dato: 14 August , 2021, 15:17 »
Så må jeg ned at prøve igen. Jeg er ikke særlig ferm med at fotografere og hvis de så ikke gider stille sig ordentlig op til fotografering.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: maraner
« Svar #3 Dato: 14 August , 2021, 16:30 »
går det så med det her billede. Jeg tog kun af 1 for jeg føler mig temmelig overbevist om at det er samme køn allesammen, selv om det lyder utroligt, men hvorfor ikke.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: maraner
« Svar #4 Dato: 14 August , 2021, 19:23 »
Jeg skal helst have et billede af maranen fra siden, så kam, hale og eventuelt sadelfjer kan ses, men hvis den liggende skønhed er 15 uger, så vil jeg ud fra kammens blege farve og ringe størrelse gætte på, at det er en høne.
Hanerne får ret tidligt røde kamme, hvor hønnikerne først får den røde farve i kammen, når de bliver kønsmodne og snart begynder æglægning
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: maraner
« Svar #5 Dato: 14 August , 2021, 19:37 »
Ok, Walter sagde også uden at have set dem at det nok var bare høner og det var derfor jeg ikke kunne se forskel. Men tak for hjælpen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner