Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Planter/blomster til høns? (IKKE TRÆER)  (Læst 4034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Znowflake

  • Bruger
  • Indlæg: 31
Planter/blomster til høns? (IKKE TRÆER)
« Dato: 26 Marts , 2020, 10:09 »
Vores høns har deres egen have, og jeg kunne godt tænke mig at stille nogle krukker ud for syns skyld, men hvad kan man plante i krukker som høns kan spise? Har overvejet et par bær buske i store krukker, men hvad kan man plante ud i mindre krukker? Spiselige blomster? Krydderurter? Noget hønsene gerne må/gider spise :D


Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Planter/blomster til høns? (IKKE TRÆER)
« Svar #1 Dato: 27 Marts , 2020, 00:26 »
Det lyder  meget udfordrende og det er det osse. Høns vil meget hurtigt skrabe i krukkerne og æde hvad ædes kan. Det vil være et sifoss arbejde at holde krukkerne fyldte. Jeg tror ikke på ideen. Høns er nok også ligeglade med om deres foder er i krukker eller bliver spredt i gården. Jeg ville foreslå at give dem græstørv jævnligt, det har jeg gode erfaringer med. De æder hurtigt græsset, men kan få megen tid til at gå med at rive dem i stykker. Kun et forslag

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Planter/blomster til høns? (IKKE TRÆER)
« Svar #2 Dato: 22 April , 2020, 23:29 »
I vores hønsegård er der 1. Rød stikkelsbær. 1.grøn stikkelsbær. 1.solbær. vi trode faktisk det var nogle elendige planter der brugte energien på at vokse. Men det år hvor vi nu ikke har haft høns gav stikkelsbærbuskene knapt 9Kg bær. Solbær har vi stadig ikke for dem tager de vilde fugle inden vi når det😁
En anden sjov ting. Vi havde noge små fine rabarber ved vores drivhus et år begyndte hønsene at spise bladene så var der kun stilk ogfingre tilbage. Et par dage efter var der kun knolden tilbage. Det betød døden for vores små fine rabarber...... næææ året efter og siden har vi haft rabarber som bare ukrudt store fine rabarber. Hønsene havde gået og gødet dem mens den spiste af dem😆😆 sååå klø på med bærbuske og alt muligt hønsene vil elske det😎
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.