Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 152376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #30 Dato: 19 Marts , 2010, 19:53 »
Hej allesammen

Fantastisk billed(af min yngling farver inden for de klassiske Brahma)

Pyh der er meget debat når snakken falder på Dværg Brahmna.Mange af dem har Jørn nævnt.

Jeg vil dog ikke mene at der er tale om et mix med Kochin(dette sker dog tit og ofte når der er tale om de store ens farvede sort,blå og hvid) men med wyandotter.Ved brug af wyandotter i avlen får man :god farve og tegning(de kan bare det de wyandot folk /o ) fin lukket hale+god løbsfarve.Der er dog også en skygge side : ørne blikket,fodbefjeringen haserne,formen lider overlast.

På LU var der i mine øjne en stor fremgang at spore inden for columbia.Blikket formen fodbefjeringen var på de fleste i top  /o Der var også en Guld-sort båndet hane der havde en skøn type og form.Da jeg var i Hannover blev jeg ikke ligefrem blæst væk.På de fleste af dem var næbene for lange og hovederne smalle.Jeg vil også tilføje at ca 80% havde gribbe bukser.I Tyskland er det okay så længe fodbefjeringen er god og fin.De Danske Dværge ville sagtens kunne være med uden problemer /o

Dværg Brahma avlere kæmper med de samme problemer som os med de store: størelsen.Vi kan ikke få dem store nok,og de kan ikke få dem små nok  ;D Jeg understreger jeg er ikke en expert i dværgerne men det er næsten altid dem der er en smule for store der har den bedste type.

Jeg håber der er en Dværg Brahma avler der vil komme med sin mening om de problem stillinger Dværg Brahma avlerne står overfor  :)

MVH Jesper

P.S Jeg vil lade Lene fortælle om gribbe bukser  ;D

http://



 

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #31 Dato: 19 Marts , 2010, 20:45 »
Her er det man drømmer om på en dværg,men er sikker på det kommer  /o

http://
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #32 Dato: 19 Marts , 2010, 20:53 »
Her lidt flere blikke  ;D

http://
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #33 Dato: 19 Marts , 2010, 21:16 »
Gribbebukser eller "hasevinger" er stive fjer, som vokser ved haseleddet. Som f.eks Fodbefjerede Dværge (Sabelpoot) skal have.
Men som er en alvorlig fejl hos Brahma.

Desuden vil jeg give Jesper ret i at Dværg Brahmaer mangler det bistre blik og at nogle endda ligner Wyandotter.  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #34 Dato: 19 Marts , 2010, 21:36 »
Jeg har forsøgt at finde en dværg brahma hane der har lidt af blikket,og som ikke er columbia.Okay han har en for stor kam og hagelapperne er også skumle.Men man kan ane blikket  /o

http://
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #35 Dato: 19 Marts , 2010, 21:45 »
To mindre gode Dværg Brahma - sølv sort/båndet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #36 Dato: 19 Marts , 2010, 21:53 »
De er lige så gode som dem i Hannover  ;D Hvis jeg skulle have dværg ville det være en af farverne der stod på listen.

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #37 Dato: 19 Marts , 2010, 22:15 »
Lene det her er hvad jeg ønsker at se på alle tegnede høns  ;D Skønne brede fjer.

http://
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #38 Dato: 19 Marts , 2010, 22:51 »
åhhhh jeg er så dum!!!!!! nu har jeg set billedet fra Jørn om hvordan det skal se ud... men er der nogen der har et billede af gribbebukser... mere så jeg kan se forskellen, er ikke helt inde i hvilke fjer der hedder hvad endnu ;)
Jørn, en skønne dag, så må vi to lige sætte os sammen så du kan tegne og fortælle hvordan man kan lave den chokofarvede, om det overhovedet er muligt for en amatøravler som jeg som ikke har 20 hønsegårde at sortere i :) hvis nogen støder ind i sådan en høne som er til salg, så sig endelig til.... bare det at have een gående ville gøre mig glad, tror simpelthen de er sååååå flotte :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #39 Dato: 19 Marts , 2010, 23:42 »
Hej Wanda

Du skal nok lære det min ven  /o Kast dig nu ikke ud i alt for mange farver på en gang.Du skal snart til at begynde din avl med Glud-blå båndet, en af de sværeste farve inden for racen ( BSO er nok de sværeste)Du får nok at se til men du ved jeg hjælper alt det jeg kan.

mvh Jesper

Ps lad mig forsøge mig med at få dig på sporet igen.med dette billed.Hanen er fra en af mine bedste venner i Tyskland nogle af hanens børn bor i Danmark  /o

http://



« Senest Redigeret: 19 Marts , 2010, 23:47 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #40 Dato: 20 Marts , 2010, 08:06 »
Åhhhh ja Jesper, jeg har så nemt ved at forelske mig :)
Han er simpelthen for lækkersmækker ham på billedet :) kan du ikke begynde at dunke dine damer lidt på ryggen så de kommer igang med de æg ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #41 Dato: 20 Marts , 2010, 12:38 »
Hej Wanda

Han er en smuk fyr må man sige,så forstår godt du er lun på ham  ;D Håber også snart hønsene for gang i æglægningen.Gik fra 10 æg til 2 og nu er jeg på 5 æg om dagen hmm.Rikkes blå er en maskine 10 på 10 dage respekt.Hun er kun 1 år men ægstørelsen er virkelig god  /o En af min fars gul-blå er også gået igang og hendes æg er store og fine.

Men savner virkelig at mine darling BSO stammer går igang  ??? De hvid-sorte er igang med fældning og gør sig klar til sommer(håber ikke de planlægger en sommer ferie  ;D )

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #42 Dato: 20 Marts , 2010, 12:56 »
Denne smukke damen og hendes smukke mand er begyndt at lægge æg jeg får næsten et om dagen store flotte æg, mens hendes veninde har ikke helt fattet ideen, men jeg håber det snart kommer.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #43 Dato: 20 Marts , 2010, 17:14 »
Dejlige dyr Elise  /o Deres mødre og søstre kunne godt tage ved lære af deres familie medlemmer  ;D Det varmer mit hjerte at se de er kommet godt igang  :)

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #44 Dato: 20 Marts , 2010, 17:54 »
Hvor er de smukke Elise!
Man kan ikke andet end beundre naturens evner - med lidt hjælp fra dygtige opdrættere. <M
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.