Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 152376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #450 Dato: 21 Juni , 2010, 18:48 »
Ja..vi må samarbejde for at få nogle flotte blå brahmaer..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #451 Dato: 16 ſeptember , 2010, 01:37 »
Hej Brahma freaks

Jeg er helt smadret idag.Vi har haft besøg af den Hollandske formand idag og igår.LANGT om længe har jeg fundet en der snakker lige så meget om Brahma som jeg gør  ;D Jeg har tænkt mig at skrive en artikel til det grønne om dette brag at en Brahma snak  /o

På fredag fortsætter vi hvor vi slap  :)

Nat,nat fra en meget træt Brahma avler  :)
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #452 Dato: 16 ſeptember , 2010, 16:46 »
Hej Jørn og alle jer andre

Så er jeg kommet til mig selv igen  :) Og igang med at tænke alt den nye info igennem.Imorgen går det fortsætter vores lille international møde  ;D Nu er turen kommet til en gennem gang af mine avls stammer.Det skal nok blive sjovt  /o

MVH Jesper der er meget glad for Trolden er væk
mvh Jesper

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #453 Dato: 05 August , 2011, 19:09 »
Mums til begge dele, specielt størrelsen.  :P
MVH Lene, der godt kan være en smule bange for størrelsen på fks.Lestat´s hane  *e

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #454 Dato: 05 August , 2011, 22:47 »
Hej Jørn


Uhhhhhhhhhhh du pirrer mine smagsløg og mit syn :D Jeg vil gerne være med men pt har jeg ikke plads til mere dyr.  Jeg h¨ber og satser på at jeg i løbet af denne sommer får bygget min. 1 ekstra hønsehus, så hvis der stadig er gang i produktionen til vinter, så kunne jge godt væer interesseret :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Zoro

  • Gæst
Sv: Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #455 Dato: 18 December , 2012, 19:00 »
Hej Jørn og alle jer andre

Så er jeg kommet til mig selv igen  :) Og igang med at tænke alt den nye info igennem.Imorgen går det fortsætter vores lille international møde  ;D Nu er turen kommet til en gennem gang af mine avls stammer.Det skal nok blive sjovt  /o

MVH Jesper der er meget glad for Trolden er væk

@ Rasmussen.

Hej Jesper.

Hvordan gik det egentligt med dine Brahma stammer, og med gennemgangen af dem ???

J.C.
« Senest Redigeret: 18 December , 2012, 19:02 Fra Jørn Clevin »

thorleif

  • Gæst
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #456 Dato: 18 December , 2012, 19:32 »
Hvids nu denne traad skal igang igen, saa er der et MUST og lese denne bog inden man gaar videre, The Asiatics Bogen er skrevet i 1904. Den foerste del handler kun om Brahma. Du tager musen over til den hoejre side, saa staar der READ. Ikke klik der men strags under staar der PDF. Klik der, og saa kommer der op en box hvor du kan laste ned bogen, hvids du kliker paa OPEN, saa kan du lese, og naar du er ferdig forsvinder den. Hvids du derimod kliker paa SAVE, saa kan du legge den ind i din computer og lese den, den aabner meget hurtigere da. GOD LESNING!
http://openlibrary.org/works/OL15667649W/The_Asiatics_Brahmas_Cochins_and_Langshans_all_varieties_their_origin

Zoro

  • Gæst
Sv: Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #457 Dato: 19 December , 2012, 18:38 »
Hvids nu denne traad skal igang igen, saa er der et MUST og lese denne bog inden man gaar videre, The Asiatics Bogen er skrevet i 1904. Den foerste del handler kun om Brahma. Du tager musen over til den hoejre side, saa staar der READ. Ikke klik der men strags under staar der PDF. Klik der, og saa kommer der op en box hvor du kan laste ned bogen, hvids du kliker paa OPEN, saa kan du lese, og naar du er ferdig forsvinder den. Hvids du derimod kliker paa SAVE, saa kan du legge den ind i din computer og lese den, den aabner meget hurtigere da. GOD LESNING!
http://openlibrary.org/works/OL15667649W/The_Asiatics_Brahmas_Cochins_and_Langshans_all_varieties_their_origin

@ Thorleif.

Hej Thorleif.

Det er virkeligt en fantastisk bog, som du har linket til Thorleif, håber derfor at denne bog, samt dens samlede historiske indhold, vil kunne vække interessen for Brahma s igen, her på fjerkræ forum, som før i tiden da tråden var ved at eksplodere, af sprudlende energie, og meneskelig livsglæde ???

Med fjerkræ Sportslig Hilsen.

J.C.
« Senest Redigeret: 19 December , 2012, 18:43 Fra Jørn Clevin »

Zoro

  • Gæst
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #458 Dato: 21 December , 2012, 18:35 »
 /o /o !mc <I *s *o *oKære " Brahma " opdrættere her på fjerkræ forum.

Jeg vil gerne igennem denne sprudlende tråd, Brahma for alle, have lov til at ønske jer en Glædelig Jul, samt et rigtigt lykkebringende Brahma nyt år.

Med Racefjerkræ Sportslig Hilsen.

J.C.
« Senest Redigeret: 21 December , 2012, 18:39 Fra Jørn Clevin »

Zoro

  • Gæst
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #459 Dato: 23 December , 2012, 15:40 »
 /o /o <I *s *oHer kan læses mere om Brahma s på den Australske Special klubs hjemmeside.

I ønskes en rigtig god fornøjelse Alle sammen.

http://www.brahmacochin.org/clubhistory.htm
« Senest Redigeret: 23 December , 2012, 15:44 Fra Jørn Clevin »

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #460 Dato: 23 December , 2012, 15:44 »
Hvad sker der med choc brahma i stor ?

Og Glædelig jul også til dig Jørn :)


Zoro

  • Gæst
Sv: Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #461 Dato: 23 December , 2012, 15:52 »
Hvad sker der med choc brahma i stor ?

Og Glædelig jul også til dig Jørn :)



@ Nielsen.

Hej Michael.

Jeg ved ikke om Wanda gik igang med fremavle dem, så lad os se hvad 2013 viser i helt nye Brahma farver.

NB: Men Marita har vist noget på tegne brætet, så det går nok hen og bliver en spændende ny sæson som vi går i møde.

NB: Vi er dog selv kommet til F 4 generation i Chokolade farvet Sabelpot s.

NB: Se vedhæftede billede af F 4 generation i Chokoladefarvet Sabelpot.

Hilsen fra J.C.
« Senest Redigeret: 23 December , 2012, 15:57 Fra Jørn Clevin »

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #462 Dato: 10 Juni , 2013, 09:52 »
Jeg er nu nået til F2 i mit lille "projekt chokoladefarvet dværgbrahma". 

Fra F1 beholdt jeg to sort split chokolade-haner, som jeg satte på sorte høner. Det skulle i teorien give 25% chokoladefarvede hønekyllinger, og ud af foreløbig otte kyllinger, er der kommet to chokoladefarvede høner. Resten er sorte, hvoraf halvdelen af hanekyllingerne teoretisk er split chokolade, men da det ikke er muligt at se, hvilke der bærer chokoladefarven, skal der kontrolruges, når de er blevet voksne.

Desværre har to af mine tre høner lagt sig skruk, så i øjeblikket får jeg bare fem-seks æg om ugen, de bliver alle lagt gemt og lagt i maskinen.

De to kyllinger har dejligt brede hoveder, ligesom mine store brahmakyllinger plejer at have. Om de får ærtekam, vil tiden vise - og om de kommer til at ligne brahma, når de vokser til, er også et godt spørgsmål.

Her er de to:


« Senest Redigeret: 11 Juni , 2013, 09:25 Fra Marita »