Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Guld/blå Båndet  (Læst 3284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Guld/blå Båndet
« Dato: 17 Juni , 2012, 18:17 »
Jeg forsøger at avle nogle guld/blå båndet brahma kyllinger. Jeg syntes bare at de kyllinger der kommer er ret forskellige i farven.
Derfor vil jeg høre om der er nogle der ligger inde med et billede af daggamle kyllinger i denne farve? Så jeg har lidt at gå efter.. ;)

Billederne viser forældredyrene..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Guld/blå Båndet
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2012, 18:28 »
Selvom din hane er pæn og meget speciel, så tror jeg du gør dig selv en tjeneste ved at få fat i en guld blå båndet hane (eller endnu bedre end guld splash båndet hane) i stedet for, hvis du gerne vil lave guld blå båndede kyllinger. Hvad din hane indholder er ikke godt at vide, men sandsynligvis noget indeholder han nogle columbia gener hvilket vil komm til at drille dig en del i at nå dit mål.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Guld/blå Båndet
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2012, 18:35 »
Ja..det er ikke helt til at vide. Men hanen har guld i sig ;)så det er jo et forsøg værd..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Guld/blå Båndet
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2012, 19:04 »
Guld blå båndet er lige så svært at lave, som alt andet blåt. Og især når også båndtegningen skal være i orden.

Jeg vil give kvb ret i at det er den nok meget lange vej du tager ved at bruge den hane. For han er ikke spættet, så der kan komme meget "sjovt" ud af det.

En "nemmere" løsning er en guld blå/bandet hane eller en spættet hane som er faldet efter guld blå/båndet på guld blå/båndet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Guld/blå Båndet
« Svar #4 Dato: 17 Juni , 2012, 21:24 »
Nu kan Guld sortbåndede variere meget i farve og mønster i forvejen, så det gør det nok ikke mindre med denne hane. Dog kunne det være spændende at se hvad der falder ud af det.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Guld/blå Båndet
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2012, 23:39 »
Rikke- de ligner guld sortbåndede bare lidt lysere i farven :-)
Nu tilbage som Johanne Schiødt