Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Miljøkonsulent i LDF.  (Læst 7085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Miljøkonsulent i LDF.
« Dato: 02 Maj , 2008, 11:43 »
Det er sådan at jeg tidligere har varetaget Veterinærområdet i LDF.
Efter Repræsentantskabsmødet i 2008 i LDF. er  jeg blevet opfordret til at varetage hele miljø områder omkring fuglehold. Dette vil sige at mit ansvar er følgende områder, Veterinære regler, Transport, Import og Eksport, samt fuglevelfærd i fuglehold i Danmark.
Der er også fra den nye bestyrelse og miljøkonsulent lagt op til et bredere samarbejde udenfor LDF. med ligesindede foreninger generelt, og for mit vedkommende på miljø området
« Senest Redigeret: 02 Maj , 2008, 12:21 Fra Bjarne Andersen »

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Miljøkonsulent i LDF.
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2008, 13:55 »
Tillykke med tillidshvervet Bjarne :)

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Miljøkonsulent i LDF.
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2008, 14:09 »
Også tillykke her fra. Hvad er LDF?

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Miljøkonsulent i LDF.
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2008, 17:11 »
Sikke en ære for dig Bjarne. Tillykke med det  <M

Landsorganisationen Danske Fugleforeninger
http://www.ldf-net.dk/
Hilsen Susanne

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Miljøkonsulent i LDF.
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2008, 12:45 »
Jeg siger mange tak.
Ja det er lidt en sjov måde jeg er ansat/hyret til dette.
Vores tidligere formand i LDF. syntes at jeg blanede mig vel meget i veterinærområdet i LDF. og derfor blev jeg opfordret til at opretten en særskilt afdeling for veterinærområdet.
Det er sådan at jeg ikke er valgt til dette men Heat-hunted, og derfor kan bestyrelsen fra dag til dag afsætte mig fra området.
På den anden side kan jeg også gå fra dag til dag.
Så jeg har ikke mulighed for at side indaktiv og hvile på Lauerbærene i en 2 årig periode, som man ofte ser. Så jeg er ganske udemærket tilfreds med måden jeg er hyret på.
Det var lidt spændende før og efter Repræsentatskabsmødet om jeg skulle fortsætte, da der kom en helt ny bestyrelse i LDF. med andre tanker og ideer. Den nye bestyrelse har valgt at udvide området, til andre ting der også ligger mig på sinde. Det eneste jeg har frabedt mig er Cites, da det er et område jeg ikke ved ret meget om, men den tidligere Miljø og Frednings konsulent har Cites som sit ansvarsområde, da han har væsentlig bedre erfaring med dette end jeg har.
Jeg håber at vi kan få et samarbejde med andre interessefælder, da det altid er en fordel at holde sammen om ting man har fælles, samt mulighed for at oplyse hinanden om nye tiltag, men også Dyrlægeforeningen, Dyrenes beskyttelse, Avifauna i Norge og mange andre mulige samarbejdsparter vil jeg forsøge at indrage. Spændende bliver det som altid.   
« Senest Redigeret: 03 Maj , 2008, 12:53 Fra Bjarne Andersen »

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Miljøkonsulent i LDF.
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2008, 00:28 »
Jeg er også for det ikke skal være løgn, blevet valgt til Administrator og redaktør i Rogges et fugleforum i rivende udvikling.
Mit special område bliver Tropeduer, Vagtler og muligvis også Fasaner, samt sammen med de øvrige, andre debat områder og opbygning af forumet, med undtagelse af den elektroniske del, som jeg ikke har så meget erfaring i. Jeg har i en længere periode deltaget på sidelinien og glæder mig til at deltage sammen med et godt og aktivt hold.
Så tager jeg heller ikke mere ind i år.