Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt om registrering af brugere på DFF.  (Læst 42812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #45 Dato: 27 November , 2008, 13:55 »
Jeg vil bidrage til debatten ved at udtrykke kæmpestor enighed med administrationen af dette forum.

Af flere grunde, men først og fremmest fordi det i den grad højner oplevelsen af kommunikation. Det er en rar og god fornemmelse at drøfte emner med en eller flere, som man kan se navn, alder og bopæl på. Nogle har endda et billede så man kan se ansigtet.
Man ved, hvem man har med at gøre. Det er ærligt og ordentligt!

Modsat - giver det (ihvertfald mig ) en underlig diffus fornemmelse af "upersonlighed" og "forklædthed" når man kommunikerer med et ikke-menneske-navn af ukendt køn og alder - og som kunne bo hvorsomhelst.

Jeg har tænkt over det flere gange, og blev rigtig glad over det nye tiltag. Og vil fremover være stolt af, at Dansk Fjerkræforum  består af levende mennesker af kød og blod - som står ved egen identitet.

Og selvfølgelig har administrationen ret/pligt til at opstille et sæt etiske retningslinier. Hvem skulle ellers? Sålænge det bliver gjort så grundigt og velovervejet som her. Tak til jer!

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #46 Dato: 27 November , 2008, 14:34 »
Nu du siger det med køn, så har jeg også stået i et par situationer hvor jeg var i tvivl om jeg skulle omtale personer som ham eller hende :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #47 Dato: 27 November , 2008, 15:06 »
Nå jamen så vil jeg da også springe ind i diskussionen. Jeg bryder mig heller ikke om at udlevere fulde navn på forum, men hvis man vil være medlem må man jo følge regler. Jeg tror det kommer meget an på hvad man har oplevet på nettet, og min computer er blevet hacket op til flere gange af skøre personer.
Jeg vil tillade mig at komme med et forslag. Kunne man ikke give oplysningerne til admin for siden så kun han kan se dem. Hvis man så ønsker at andre kan se dem kan man jo skrive dem i sin profil. Hvis der bliver problemer af nogen art eller man skal køre sammen med nogen eller hvad ved jeg så kunne man jo skrive til admin og få oplysningerne, og samtidig får personen det drejer sig om en notits om at hans/hendes oplysninger er udleveret til en person.
Om man er glad for at udlevere sine oplysninger hænger nok også sammen med om man bor i Århus og hedder Jensen eller bor i Gudme og hedder Hekkenfeldt  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Susanne

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #48 Dato: 27 November , 2008, 16:51 »
Jeg har ikke forstand på, om ens pc nemmere bliver hacket, når man har oplyst fulde navn i sin profil. Hvis det viser sig at være dokumenteret, har vi en helt anden diskussion.

Men hedder man hr. Hekkenfeldt og bor i Gudme, kender alle i Gudme jo én i forvejen. Og de, som opretter en profil her gør det fordi de er interesseret i at drøfte fornøjelser/problemer om hobbyfjerkræ.

Også med hr Hekkenfeldt fra Gudme, hvis han er interesseret.

Og skulle Kronprins Frederik oprette en profil med sit fulde navn, ville ALLE vide, hvem han er. Og....?

Ovefor gæster, som blot kigger forbi siden, kan han nøjes med at kalde sig ved sit fornavn (altså hr Hekkenfeldt - kronprinsen gør det jo i forvejen  :D )

Og ja, man kan sagtens finde mig på krak eller i tlf. bog. Det må man gerne kunne. Det er hele ideen med krak og tlf bog. Det kunne man også, selvom jeg ikke var medlem af dff.

Jeg er også nervøs ved udviklingen ift oplysninger, der florerer alle mulige og umulige steder, overvågning, registrering mm. Jeg er dog endnu mere bekymret, hvis vi lader frygten lamme os, så vi til sidst ikke tør fortælle andre venlige, gode, glade mennesker - med samme interesse som vi selv -  hvem vi er.

 

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #49 Dato: 27 November , 2008, 17:44 »
Hej så har jeg osse Skrevet mit fulde navn..
Jeg har heller ikke det store problem med det.. kan sådan set godt følge adminèrne..
Men syntes osse det er synd hvis det skræmmer nogen væk..
Det var jo nok næppe det der var hensigten med det??

Men laver man regler så er det detsværre svært og tilfredsstille alle.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #50 Dato: 27 November , 2008, 17:47 »
Susanne jeg synes du har ret hvor er det rart at vide hvem man taler med, og hvordan vedkommen ser ud.  ;)
Med hensyn til at blive hacket så tror jeg at det sker når man er inde på nogle usikker sider, for hvis man ellers passer på, så tror jeg ikke på det sker.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #51 Dato: 27 November , 2008, 17:50 »
Så er mit spørgsmål bare: Hvordan kan man vide at alle der deltager her kun er her for at snakke fjerkræ osv? Og hvad hvis man kommer til at træde en eller anden over tæerne, hvordan reagerer den person så? Og hvad med manden på Bornholm som blev rigtig sur over at æggene i hans forsendelse fra en dame herinde var gået i stykker. Hvis alle ved hvem han er, tør nogen så handle med ham igen?
Man kan komme med mange hvis og hvis og hvis, men sagen er at hvis man vil være medlem må man ud med alle de "gode" oplysninger, og jeg synes det er en dum ide, men jeg vil stadig gerne være medlem. ;D
Om det er nemmere at hacke ud fra personlige oplysninger ved jeg ikke, men jeg kender da en del der bruger deres fødselsdato som password diverse steder. Om det er klogt kan vi så starte en anden tråd om.  :D ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #52 Dato: 27 November , 2008, 17:51 »
Susanne jeg synes du har ret hvor er det rart at vide hvem man taler med, og hvordan vedkommen ser ud.  ;)
Med hensyn til at blive hacket så tror jeg at det sker når man er inde på nogle usikker sider, for hvis man ellers passer på, så tror jeg ikke på det sker.

Det er ligemeget hvilke sider man besøger. Bare man gør nogen sure på én  ;) :D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Susanne

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #53 Dato: 27 November , 2008, 18:28 »
Jeg tror iøvrigt at "ordentlig opførsel" sikres allerbedst ved, at alle giver sig til kende.

Risikoen for at  nogen at sviner andre til, er større, hvis det kan gøres anonymt.




Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #54 Dato: 27 November , 2008, 19:08 »
Det er helt rigtigt, jo bedere man kender en person jo mindre vil man svine den til. Så vil man bare tage en alvorlig samtale eller andet. Tro mig kender alt til det fra skolen :P...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #55 Dato: 27 November , 2008, 19:14 »
Der er tilsyneladende stor forvirring om hvem der kan se hvad, både med fødselsdato og de forskellige typer af navne. For nærmere forklaring se denne tråd.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2658.msg21739

Fødselsdato kan altså KUN ses af dig selv og administratorerne. Ingen andre, hverken gæster eller brugere kan se andet end alderen.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #56 Dato: 27 November , 2008, 20:16 »
Super lækkert ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #57 Dato: 27 November , 2008, 22:00 »
For mig betyder det da noget, at jeg ved, hvem jeg skriver med her på siden og jeg har altså ingen "problemer" med min alder  ;) Men generelt mener jeg, at man skal være noget forsigtig med, hvad det lige er, man kommer til at oplyse, når man sidder hjemme i sin trygge stue og kommunikerer med omverdenen. Det kunne f.eks. være, at huset står tomt de næste to uger, hvor man er på vinterferie eller man er på weekendtur eller hvad ved jeg.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #58 Dato: 27 November , 2008, 22:19 »
Nemlig, den skal man passe på. Har hørt om nogen der kom til at oplyse at de skulle på ferie, da de kom hjem var huset tømt for værdi genstande. Tv, computer, dvd, penge og smykker væk alt sammen ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #59 Dato: 27 November , 2008, 22:29 »
Ja det skal man i hvert fald Anette  ;D Det er jo ikke altid man lige tænker over hvad man giver af oplysninger som andre kan blive rige på  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth