Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt om registrering af brugere på DFF.  (Læst 42561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

JS

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #15 Dato: 25 November , 2008, 19:50 »
Hejsa.

Jeg har lige været inde for at ændre profil og kunne ikke nøjes med at sætte årstal for min fødsel... Så bliver det ændret til 0000. Jeg bryder mig heller ikke om at give min fødselsdato ud.

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #16 Dato: 25 November , 2008, 20:04 »
Bare rolig.. Vi mobber ikke herinde JS ;D..


Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #17 Dato: 25 November , 2008, 20:05 »
Lige en ting, for nogle personer som ikke har et helt så almindeligt navn, som forekselmpel mit, så er det altså meget meget nemt at finde adresser og telefonnumre :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline welsum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #18 Dato: 25 November , 2008, 20:07 »
Når Forum ønsker at vi skal registrerer os med navn og fødselsdag skal vi naturligvis gøre det hvis vi vil være medlemmer.

Jeg er administrator på et større forum og kunne ikke drømme om at stille de samme krav, det giver en falsk trykhed for det er den nemmeste sag af verden at snyde med det.

/welsum

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #19 Dato: 25 November , 2008, 20:09 »
Mikkel det er heller ikke svæt at finde mig for vi er vist kun to af mit navn i DK. Men jeg står ved hvem jeg er og de meninger jeg har. Jeg mener folk har ret til at se hvem man 'taler' med også på et forum.

Hvad er fordelen ved at være anonym? - må kollegaen ikke vide man er hønsefreak? ;)

JS

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #20 Dato: 25 November , 2008, 20:10 »
He he... Nåhh... Ingen mobning. Super  :D JanR

Ja, mit navn er også det samme som at give adresse m.m. Hvad enten man har lyst eller ej.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #21 Dato: 25 November , 2008, 20:11 »
Har tidligere været Admin på en chat, og der stillede vi ikke disse krav, ganske simpelt fordi vi havde med 10-20 årige at gøre, og da de er ret nemme at narre.

Når forum stiller disse krav har jeg overhovdet intet at indvende. Det er bare noget man gøre ;).. på dette forum er langt de fleste jo også voksene, så går man jo ud for at de er så fornuftige at beskytte deres oplysninger som det nu skal gøres (;
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #22 Dato: 25 November , 2008, 20:14 »
Jeg står også fulgt ud ved det, og har intet problem med det, nu er jeg så heldig at jeg ikke er registreret på krak eller andre steder fordi jeg er under 18, men var jeg over, kunne man let finde mig da jeg er den eneste, indil videre med dette navn :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Bitten

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #23 Dato: 25 November , 2008, 22:30 »
Med henblik på, at jeg lige har haft en grim omgang sygdom i min hønsegård, kunne jeg da udenmærket forestille mig, at der kunne være personer, der gerne vil give mig gode råd, ville ønske at være anonyme af hensyn til deres hverv eller andet. Jeg kunne også forestille mig, at folk, der får sygdom i hønsegården hellere vil tie end fortælle hele verden om det. Jeg har da selv været ude for en del "forskrækkelse", når jeg har fortalt om mine syge høns. F.eks. situationen: jeg stod nede hos dyrlægen med en død høne i en sort sæk og snakkede med dyrlægen om mine høns; manden der stod i venteværelset med en hund, var helt bleg og så ud som om, at jeg bar rundt på fugleinfluenzavirus..  ;D Derudover har jeg måttet forklare om og om igen, hvorfor det ikke er farligt bl.a. bl.a. alm. influenza kontra fugleinfluenza

Jeg synes personligt, at det er okay, at administratorerne kender alles identitet, men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor alle skal have ret til det samme? Hvorfor fjerne den enkeltes ret til at være anonym? Det er da en personlig sag. Hvis man ikke bryder sig om, at folk er anonyme, kan man jo lade være med at kommentere på deres indlæg.

Bare mit synspunkt.

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #24 Dato: 26 November , 2008, 09:45 »
Jeg har generelt ingen problemer med at stå ved jeg siger og jeg har nu også skrevet mit fulde navn i profilen. Rent faktisk så bryder jeg mig ikke om dem der skriver så anonymt at man ikke rigtigt har nogen som helst ide om hvad det er for en person man snakker med.
Det eneste man kan være bekymret for er misbrug af ens oplysninger. Jeg ved ikke rigtigt om det vil give så meget mere værdi i form af af-anonymisering, da man jo bare kan skrive falske oplysninger, hvis det er det man vil.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

JS

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #25 Dato: 26 November , 2008, 12:30 »
I denne fagre ny verden kan ALLE oplysninger på internettet misbruges af onde mennesker. Hvorfor gøre det lettere for dem? Derudover tror jeg at man får langt flere svar på sine spørgsmål, når folk kan være anonyme.

Hvorfor behøver vi at vide fulde navn, fødselsdag og by/landsdel, for at kunne "snakke" sammen på et forum? Tror nogle monstro at anonymitet er det samme som at man så nok har noget at skjule og nok er et dårligt menneske?

Man skal passe godt på alle de oplysninger man smider om sig på nettet - de kan komme tilbage og bide en i hælene en dag.

Men naturligvis må jeg jo følge reglerne, hvis jeg vil fortsætte på forummet efter 1/1 09. Tror nu nok at jeg vælger at melde mig ud - for mine princippers skyld.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #26 Dato: 26 November , 2008, 15:59 »
Lige for at rydde en misforståelse af vejen, så er det ikke det brugernavn der vises i indlæggene der behøver ændres.

Eks. må sussexmor gerne fortsætte som sussexmor, men i hendes profil er der lavet et helt nyt felt hvor man kan skrive sit fulde navn og nedenunder landsdel. Det er her ændringen er.

Når det er udfyldt disse to steder er det kun andre brugere der kan se det, ved at klikke på vedkommendes profil.

Se min profil som eks. Det øverste navn er det der står ved mine indlæg. Det fulde navn kan man kun se ved at kigge på min profil og det er kun tilladt for registrede brugere.
« Senest Redigeret: 26 November , 2008, 16:14 Fra Susanne Hansen »
Hilsen Susanne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #27 Dato: 26 November , 2008, 16:30 »
Ja det er faktisk kun navn og landsdel, der bliver bedt om, ikke fødselsdato, adresse osv. Man kan da også bare nøjes med at skrive alderen istedet for dato, for ens alder er vel ingen hemmelighed eller hvad ???????
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #28 Dato: 26 November , 2008, 16:39 »
Nej det burde da ikke være nogen hemlighed hvor gammel man er, jeg må sige, jeg har også et navn hvor man let kan finde mig, men det er jo kun medlemmerne der kan se det, og jeg håber da ikke at der er onde mennesker herinde, det har jeg ihvertfald ikke oplevet.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #29 Dato: 26 November , 2008, 18:14 »


Hvorfor behøver vi at vide fulde navn, fødselsdag og by/landsdel, for at kunne "snakke" sammen på et forum? Tror nogle monstro at anonymitet er det samme som at man så nok har noget at skjule og nok er et dårligt menneske?

Man skal passe godt på alle de oplysninger man smider om sig på nettet - de kan komme tilbage og bide en i hælene en dag.

Hvor har du dog fra, at vi mener man er et dårligt menneske hvis man er anonym?

Hvad er det du tror der kommer i hælene på dig ved at man kan se dit navn - det kan formentlig ses i telefonbogen. Din alder - hvad skulle udefra bruge det til? Den landsdel eller by du bor i? - jamen igen....

Jeg forstår helt ærligt ikke hvad det er der frygtes?