Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har Dorking  (Læst 76796 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #75 Dato: 26 April , 2010, 21:15 »
Jeg krydser fingre..håber det vælter ud med kyllinger hos dig ;D

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #76 Dato: 26 April , 2010, 23:16 »

det ser rektig godt ud Rikke der er kommet 6 af dem der kommer fra dig og de siste har slået huld  så det er vildt godt det bliver til 11 /o  hvis de siste ikke sitter sig fast men de dverg wanedoter der var med for at fylde bakken har ikke rørt på sig men der er liv i dem men de har jo ogser først 21 dagen i morgen  ;D

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #77 Dato: 27 April , 2010, 09:05 »
Det lyder godt John..kan vi så få at vide hvor mange høner og haner det blev til..sidst jeg rugede blev det til 5 høns/10 haner ::)forrige gang blev det til 1.3,,så det svinger en del..

Kan oplyse, at jeg har fået vejet den nye Dorking Hane, vægten sige 4,1 kg, ikke helt nok, men bestemt bedre en den anden Dorking jeg havde..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #78 Dato: 27 April , 2010, 12:36 »
hej Rikke det blev 6.5 så det er jo meget jævnt så er det da begrænset hvor meget støre han er men bar hans holdning er god må han jo have noget hvede

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #79 Dato: 27 April , 2010, 22:23 »
nøj har lige opdaget at jeg har fået 29 kyllinger men mente kun jeg havde lagt 28 æg i rugern af dorkings :o

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #80 Dato: 28 April , 2010, 11:19 »
Tvillingekyllinger findes skam.
Har du fjernet alle skallerne?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #81 Dato: 28 April , 2010, 21:16 »
ja plejer at fjerne skalderne over 3/4 gange mens de klæker så de har plas til at blive tøre

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #82 Dato: 30 April , 2010, 23:22 »
tja opgørelsen med at give 2 skruker 34 kyllinger tilsamen blev at det har kostet 8 kyllinger den første uge 3 på grund af vejert øg måske vægten fra hønsene 2 til katten og 3 der er væk det er nok ogser katten tror godt de kune have været redet af ruge moren hvis det havde været lidt kunstig :P

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #83 Dato: 01 Maj , 2010, 13:22 »
Ærgerligt at miste kyllinger, men nogle gange kan det ikke undgås..

Jeg har fået lagt et billede ind af den nye Dorkinghane, hvis nogle vil ta et kig på ham..
Billedet er i mit galleri..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #84 Dato: 01 Maj , 2010, 13:48 »
hej Rikke din nyge hane ser da godt ud han er dejlig lang og lav hvis han har breden med sig så ser det da rimelidt godt ud  8) virker ogser som om at han har nogle fine aftegninger  /o

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #85 Dato: 01 Maj , 2010, 20:58 »
Hej Rikke.

Er han så højrejst, eller er det bare billedet der snyder?

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #86 Dato: 01 Maj , 2010, 21:33 »
Nej da Thomas,,billedet snyder ikke han er en høj flot fyr.. ;)

Desuden er han meget rolig og tålmodig..han sidder trofast på kanten af redekassen og venter på hønerne skal lægge deres æg..det gør mig helt varm om hjertet..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #87 Dato: 04 Maj , 2010, 21:21 »
tja hvad skal man sige nu har mine snart 2 uger gamle kyllinger ogser oplevet en snestorm sikke noget møg vejr vi havde i en time her til midag de bliver hertet fra starten

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #88 Dato: 04 Maj , 2010, 21:27 »
John: I skulle bare blevet i Haderup. Vi har haft solskin hele dagen ;D

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #89 Dato: 04 Maj , 2010, 22:36 »
hej thomas ja tak for sist det var spændene ja det gik da helt galt da vi kørte på mors fik vi hagl og da vi kørte over vilsund broen snede det og så her i maj !sj bilerne var helt hvide men der gik kun en time så havde vi rimelig vejr igen