Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har Dorking  (Læst 76507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #45 Dato: 10 April , 2010, 09:19 »
Ja, Thomas du har jo fortalt mig om at det er hønen der gir størrelsen,,men alligevel håber jeg der kunne ske lidt forbedringer med den nye hane..nu ved jeg så bare ikke hvad jeg skal gøre ved min egen hane ???han har ellers gjort det godt..

Manden fortalte at hans høns vist stammede fra Espergærde på Sjælland..men på den ene eller anden måde er vores Dorking jo nok i familie..håber bare det er lidt længere ude..

Jeg må prøve at høre om han kan ta lidt rugeæg med fra den gamle høne..så må vi jo se..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #46 Dato: 10 April , 2010, 09:49 »
tilykke med hanen Rikke håber du får held med ham

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #47 Dato: 10 April , 2010, 21:56 »
Rikke: Under alle omstændigheder er det jo godt at du fået lidt blodfornyelse. Hvis de kommer fra samme stamme, er det nok et stykke væk.
Nu ved jeg jo ikke hvordan din hanes afkom er blevet. Det er jo genotype og ikke fænotype, som avles videre. Dvs. at en hane som ikke ser perfekt ud, godt kan give perfekte afkom. Dog vil jo afkommet få din hanes dårlige gener med, så de kommer jo frem igen.

Nu er din hane jo ikke så gammel. Hvis han boede her ved mig, så kom han i gryden.

Hvis den gamle høne stadig kan levere befrugtede æg, vore det spændende med afkom. Hun vil jo ikke være i nær familie med noget, da hun er så gammel.

Det bliver i hvert fælde spændende for dig. Hold os underrettet om hvordan det går.
Husk nu at det går lang tid, før du kan være sikker på hvilken hane der er far. Mindst 3 uger og gerne mere for og være sikker.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #48 Dato: 10 April , 2010, 22:03 »
hej thomas hvordan går det med dine æg fra england er de ved at have været i rugeren så længe at du kan se noget  mvh john

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #49 Dato: 10 April , 2010, 22:07 »
Hej John.
Har tænkt mig og lyse nogle af dem i morgen, da det er 7. dag.

Skal nok fortælle hvordan det går.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #50 Dato: 10 April , 2010, 22:12 »
ok kryser det der kan kryses det er bare spændene

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #51 Dato: 10 April , 2010, 23:23 »
Ja..jeg er også spændt på at høre hvordan det går med de æg..

Og ja, vi har også sat en grænse ved de 3 uger for at være sikre på hvem faderen er..

Avleren har tilbudt at ta 2 høner med over til mig også..men jeg har det aldrig så godt med at få nogle nye høns ind til mine flokke..der bliver som regel en slem ballade, og nogle gange ender det med at de går i stå med æglægningen..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #52 Dato: 11 April , 2010, 08:43 »
Så kan du jo lave en ny flok.
Din hane på de to høner, for og se hvordan resultatet bliver. De to høner, skal jo alligevel ikke gå sammen med deres "broder" (den nye hanen).

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #53 Dato: 11 April , 2010, 10:02 »
Ja det er rigtigt..men skal jo lige ha pladsen til dem..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #54 Dato: 11 April , 2010, 11:31 »
hej Rikke ja det tager om sig men kender en god entrepanør hvis det bliver nødvendig he he 8) men det lyder da vildt spændene hvor store er de nyge høns så  ???

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #55 Dato: 11 April , 2010, 12:04 »
Jeg har ikke fået hanen/hønsene hjem endnu..muligvis får jeg dem på fredag..
Jeg har set billeder af hanen..han ser fin ud. Hønsene har jeg ikke set, men de har vist samme størrelse som mine egne.

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #56 Dato: 11 April , 2010, 13:19 »
Jeg har ikke fået hanen/hønsene hjem endnu..muligvis får jeg dem på fredag..
Jeg har set billeder af hanen..han ser fin ud. Hønsene har jeg ikke set, men de har vist samme størrelse som mine egne.

vh. Rikke

De er jo nok også indavlede efter hånden. Det vil alligevel give nyt blod og en "boost", sammen med din hane.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #57 Dato: 11 April , 2010, 21:20 »
hej thomas er glad ved at høre at der er liv og er vildt spænt på hvad resultatet bliver men indtilvider ser det da ikke så galt ud med 2 tomme ud af 8

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #58 Dato: 11 April , 2010, 21:43 »
Nej det er ikke så slemt. De tre, der nok har blodring, duer jo heller ikke. På den måde, så er det jo kun tre ud af otte det er rigtig liv i.
Kan jeg få 8-10 kyllinger ud af de 24 æg, så vore det fint nok.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #59 Dato: 11 April , 2010, 22:10 »
ja må jo håbe at du får flest høns men det er jo moder natur der bestæmer  har selv taget 8 kyllinger ud af rugeren idag og der var 6 hane kylinger så den står vist på kylling i kary her til efteråret