Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: jeg vil også være med til at vise frem !!!  (Læst 12637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #15 Dato: 19 Oktober , 2012, 08:39 »
Det er altid dejligt, når en hjemløs hund finder en god ejer - uanset om det er på tværs af Europa.
Og jeres hunde ser jo bedårende ud!

Når det er sagt, må jeg sige, at jeg også som professionel dyreadfærdsrådgiver alt for ofte oplever, at det giver store problemer at hente importerede hund. De har ofte alt for mange grimme ting med i bagagen.

.. hvad danske internatshunde såmen også godt kan have.

Hvis vi løfter debatten lidt væk fra den enkelte hund, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om vi gør hundene sydpå en tjeneste generelt, ved at importere deres overskud af gadehunde, fremfor at arbejde lokalt på stederne for bedre dyrevilkår og lokale internater?

Jeg forstår godt trangen til at hjælpe, for jeg kender også godt

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #16 Dato: 19 Oktober , 2012, 10:23 »
Hvor ser den sød ud den lille krøltop.... når du skriver plejefamilie, er det så meningen at den skal vidreformidles til nyt hjem?
Jeg har genbrugshunde og skal aldrig have andet end genbrugshunde.... det der med gennemgnaskede sko, tissepletter over alt og døre der er gravet hul i for at komme igennem (jo jo det kan ske...hvis man er en grand danois på 5 mdr som er lukket inde i et rum mens fodermor er på job... finder selv vej gennem døren.. ved at grave og gnave!) det er bare ikke lige mig ;)
Mine hunde er danske og det skal de fremtidige også være.... af den simple årsag som Tine Storm så fint beskriver ovenfor....  Tine formidlede i øvrig den ene af mine hunde.  Hun fik en alen lang liste over hvad hunden skulle indeholde og jeg tænkte der går år før hun finder den hund.... der gik 3 dage tror jeg :D det eneste der ikke kunne vinges af på listen var: Det skal IKKE være en sort labrador.  Så lille sorte labber Mille blev vores dejlige hund og hendes historie er heller ikke for sarte sjæle. 

Jeg håber at den org. som formidler alle de øst/sydeuropæiske hunde ikke blot formidler hunde, men i høj grad forsøger at hjælpe på stedet. alene det at sende en påkørt hund videre er jo forfærdeligt. I grækenland burde man jo gå aktivt ind og slå et slag for neutralisering af disse gadehunde... Det burde via fonde og den slags kunne lade sig gøre...

Jeg syntes den lille hvide krøltop er mega yndig og jeg skulle sikkert også have både spændetrøje og stesolid for ikke at tage den til mig..... :)

Erik Pilegården er du ikke jæger? Jeg tror jeg ville have figureret en vådeskudslykke for netop den lille hund :/
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #17 Dato: 19 Oktober , 2012, 10:46 »
Mht til hunde fra grækenland - så bliver der gjort en meget stort stykke arb for at hunde/katte bliver nutraliseret dernede - og man prøver og prøve stadigvæk at få grækenlands regering til at forstå at man ikke kan behandle dyr på den måde som de gør og at det ikke er ok at man ikke giver tilladelse til at kunne få sit dyr aflivet - også selv om det skulle være en rask hund eller kat. Men grækker ser nu meget meget anderledes på dyr end vi gør - desværre er der også mange andre lande som mishandler  dyrene. De fleste hunde og katte - kommer slet ikke inddørs- hunde er lænkehunde og katte går for lud og koldt vand.
Jeg ved godt selv at jeg ikke kan redde alle dyr - det ville jeg jo gerne -så mit "kald" er altså de græskehunde - jeg gør bare en meget lille forskel - men - jeg gør noget for de dyr som ikke har det godt. og det er bare dejligt. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #18 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:35 »
PUHA - jeg bliver helt svedig.

I grækenland burde man jo gå aktivt ind og slå et slag for neutralisering af disse gadehunde... Det burde via fonde og den slags kunne lade sig gøre...

Erik Pilegården er du ikke jæger? Jeg tror jeg ville have figureret en vådeskudslykke for netop den lille hund :/

Jeg tror Grækenland har andre og MEGET større udfordringer end netop dette emne. Grækenland står for fald endnu engang. Jeg er sikker på at man lige nu kan købe hele Grækenland for DKr 1,00 - hvis man bare samtidigt overtager alle deres forpligtelser. Trist.

Nej Wanda. Jeg er ikke jæger. Jeg har ikke noget kraftigere end et luftgevær (hvis vi lige ser bort fra min GD  ;D).
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #19 Dato: 21 Oktober , 2012, 06:59 »
Jeg har dybt respekt for dit store arbejde Jane. Godt gået. Man må vælge sine kampe, og det har du gjort. Jeg ville ikke selv ønske en hund fra Grækenland eller lign., men jeg synes det er fint, at der også er plads til at hjælpe disse dyr.

Jeg synes det er en syg tankegang, at man ikke må aflive raske katte og hunde i GR, alt imens myndighederne vender det blinde øje til, mens katte og hunde bliver forgiftede, kørt over, hængt, får mad med glassplinter i osv. Min kollega var i Athen i sommer, og så en hund blive ramt af en bil. Betjenten der så det gjorde ingenting, og billisten kørte bare videre. Den arme hund haltede væk fra kørebanen på tre ben :'(.
« Senest Redigeret: 21 Oktober , 2012, 07:18 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #20 Dato: 21 Oktober , 2012, 10:25 »
Jeg havde det på præcis samme måde som de fleste af jer andre, gør noget ved problemet i DK. før man begynder at adoptere fra resten af verden. Når det er sagt, så var jeg på ferie (bryllupsrejse) på Rhodos sidste år og jeg fandt den smukkeste og fineste lille kattekilling som jeg bare måtte have med hjem. Før det havde jeg ledt og ledt efter kat nummer to herhjemme, på DBA, kattegalleri og guloggratis men ikke fundet "den". Vi havde en kat i forvejen og hun ville være blevet den perfekte legekammerat.

Men desværre kunne vi ikke få den med flyet hjem og der var intet internat hvor vi kunne aflevere den mod betaling og få dem til at passe den til vi kunne arrangere transport med et andet selskab. Mit hjerte græder stadigvæk ved tanken og jeg sendte en harmdirrende mail til Thomas Cook, flyselskabet og fortalte at jeg aldrig sætte mine ben i et af ders fly igen, det var en fuldstændig tåbelig regel fra flyselskabets side. Sådan er jeg ;) de kan rende mig et vist sted.

I foråret arvede vi en kat fra min bror og svigerinde, som vi selfølgelig er glade for, men det ødelagde slutningen på bryllupsrejsen for mig. Sådan er det at være en dyreglad tosse.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Olversdottir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 374
    • stutterihektor.com
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #21 Dato: 21 Oktober , 2012, 10:42 »
Johanne hvis du mangler katte har jeg nogle boende i stalden :)
Vi har tror jeg 6 vildkatte løbemde her som får foder hver dag ... og de er ikke så vilde længer .... :) de elsker at få knus og opmærksomhed :)
Jeg har det som de fleste her inde jeg elsker alle dyr :)
Hvis det var for mig ville jeg tage imod alle dyr som har haft dårligt liv og redde dem men det kan jeg ikke ....
Vi har 3 hunde her hjemme og venter 1 til fra Rumænien ... Jeg ved at hun som vi får vores lille Shakespear  fra gører meget for gadehunde der ned ...
Vi har i forvejen 1 hund fra hende ......
Vi har også nogle Islandske heste som vi nyder :)
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: jeg vil også være med til at vise frem !!!
« Svar #22 Dato: 21 Oktober , 2012, 12:37 »
Desværre Svandis, nu har vi katte nok med de to vi har. Det mener min mand i hvert fald ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt