Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med lort ved kloakken  (Læst 13237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling med lort ved kloakken
« Svar #15 Dato: 11 Maj , 2010, 07:41 »
Generelt kan man sige at kyllingerne skal være helt rene bag på, mine har de fineste små runde dunrumper. Jeg vil prøve om jeg lige kan få taget et billede.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling med lort ved kloakken
« Svar #16 Dato: 11 Maj , 2010, 14:17 »
Hermed et stk. rumpefoto  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Kylling med lort ved kloakken
« Svar #17 Dato: 11 Maj , 2010, 19:02 »
Så har jeg lige vasket den lille kylling i rumpetten og ser til min skræk at den ikke har den der åbning - Den der 'sure smiley'....
Hvad gør jeg nu???? Skal den lade livet eller er det noget man kan gøre??

Dens lort må jo komme ud et eller andet siden den har haft lort rundt på rumpetten... Men jeg kan ikk se det skulle kunne komme ud nogen steder  :-[
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #18 Dato: 11 Maj , 2010, 19:12 »
Hvis den i øvrigt trives, og vokser som de andre, og maven ellers falder til ro, så er der vel ikke noget problem. Den skal måske bare lige have maven på plads. Jeg fodrer mine nye kyllinger med startfoder blandet med hirse, lidt æggefoder, og lidt smuldret havregryn, desuden blender jeg et helt hårdkogt æg med skal og det hele med havregryn, så det bliver sådan noget tørt smulder, det eeellllsker de bare, og skrukken går også helt i selvsving over det. Som regel har mine kyllinger fin afføring.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #19 Dato: 11 Maj , 2010, 19:13 »
Altså, det er den jo nødt til at ha' ;D. Hvis den spiser og drikker og følger med de andre, så hold øje med den og fjern evt. nye klumper. Om nogle dage er det overstået og så kan du igen sove roligt.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #20 Dato: 11 Maj , 2010, 19:58 »
Den spiser i hvert fald - jeg har ikke set den drikke så det må jeg holde øje med i morgen  :)

Jeg vil prøve at tage et billede af dens rumpet..

Det ligner en 'trutmund' der hvor åbningen normalt er.. De andre kyllinger åbner jo kloakken når de pipper - denne kyllinger laver samme bevægelse men der er bare ikke åbent...

Kyllingen er mindre end de andre, men er med 'på' noderne og gør som de andre kyllinger  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #21 Dato: 14 Maj , 2010, 11:13 »
Det ligner en 'trutmund' der hvor åbningen normalt er.. De andre kyllinger åbner jo kloakken når de pipper - denne kyllinger laver samme bevægelse men der er bare ikke åbent...

Randi, undskyld, men jeg kunne ikke lade være med at fnise lidt - det er et lidt nørdet forum dette her, ikk'...  :D
Mvh Marianne

Offline Psycho

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #22 Dato: 14 Maj , 2010, 11:23 »
Jeg synes ikke dette er et særlig stort problem. Synes altid at det er en eller to kyllinger, der får denne klump bagi.
Hvis jeg ser at den klump sidder i vejen for kloakken, så afføringen ikke kan komme ud, klipper jeg forsigtig klumpen væk (det meste af den). Derefter smører jeg lidt madolie over kloakken og dunene. Så har jeg aldrig haft flere problemer.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #23 Dato: 14 Maj , 2010, 13:09 »
Jeg har engang, fra en erfaren hønseholder, hørt at fint klippet purløg skulle være godt og stabileserende for hønse/kyllinge maver.

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #24 Dato: 14 Maj , 2010, 13:48 »
Ja lidt nørdet er det her vist blevet  ;) Når man sådan er nødt til at kigge kyllingerne i kloakken mm  :D
'heldigvis' har kyllingen skidt på mig idag så jeg kunne se hvor det kom ud henne  ;) Den laver en lort som de andre og den kommer ud af 'trutmunden', men der er ikke så meget fart på så derfor når lorten at sætte sig i fjernene rundt om.. Dens lort er ikke tyndt eller noget - det er ganske normalt  ;)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #25 Dato: 14 Maj , 2010, 13:56 »
Den er måske bare en smule højrøvet..... Sorry kunne ikke dy mig *f

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Kylling med lort ved kloakken - UPDATE :o(
« Svar #26 Dato: 14 Maj , 2010, 14:23 »
He he - det kan jeg da godt forstå  ;D

Denne tråd er i hvert fald ikke for sarte sjæle  :D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling