Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har Dorking  (Læst 76749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #60 Dato: 11 April , 2010, 22:12 »
Det er nu heller ikke så dårlig John ;)
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #61 Dato: 11 April , 2010, 23:46 »
nej bestemt ikke problemet er jo så at konen tror at hun bestæmer hvor mange høns vi skal have men men heller 10 gode ind 100 dårlige høns de skal jo bare findes først  8) men der er ikke mange mugliheder hvis man ikke lige skal ud på langfart :)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #62 Dato: 12 April , 2010, 09:54 »
Rolig nu John.

Meningen med det her projekt, er jo at vi skal lave et samarbejde. Bliver bare nød til og se hvor mange det bliver til først.
Mon ikke at vi skal kunne hjælpe dig lidt også.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #63 Dato: 12 April , 2010, 10:04 »
det ville godt nok være dejlig så må jeg heller få rystet sparegrisen har foresten lige fået en skidebale af min søn på 7 her til morgen han siger at det er træls at jeg slår alle de dyr ihjel og siger at vi skal spise dem kæmpe griner

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #64 Dato: 16 April , 2010, 21:05 »
Så har jeg fået en ny Dorkinghane i min hønsegård..Jeg synes selv han er rigtig flot. Måske er han ikke helt så stor som forventet, men han har rigtig flotte aftegninger og også en anden holdning og han ser også mere kompakt og lavbenet ud..
Efter 20 min i hønsegården var han i fuld gang med at træde hønerne, så det tegner jo godt :)
Så om ca. 3 uger kan jeg vel regne med at afkommet er efter ham,,håber det kommer til at gå godt..
Jeg skal forsøge at sætte lidt billeder ind på søndag..jeg vil også lige ha ham vejet..tror han er tungere end han ser ud til..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #65 Dato: 16 April , 2010, 21:19 »
Jeg tænkte på en ting..hans kam er meget stor og ligesom "væltet" til den ene side. Er det mon en fejl. De billeder jeg har set af Dorking har hanen en pæn oprejst kam..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #66 Dato: 16 April , 2010, 22:38 »
så er de første 8 kyllinger kommet  :) jeg havde faktisk afskrevet hønen til ræven da hun altid har været lidt af en enespæner og gået for sig selv, tja så kunne det jo godt havde været,,, men så her til formiddag var der en høne der larmede i redskabs skuret , før detr var lukket op for de andre høns.
og der i spanden med gammle stykker hegnstråd og skruer sad hun og prøvede at lokke kyllingerne op over kanten og sikke de prøvede de små stakler,
jeg behøver vel ikke at sige at jeg fik kanon travlt med at gøre en kyllingegård klar og ned til DLG efter foder,
men nu er den lille familie installeret under kirsebærtræerne,
nu bliver det så bare spændende at følge dem og se om de bliver lige så flotte som deres far  ;D

gode forårs hilsner og god vind til alle der venter på kyllinger.

ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #67 Dato: 22 April , 2010, 23:48 »
 *o så nu skete der lidt igen har fået 30 dorkings kyllinger de siste 22 timer der mangler stadig 5 æg de får til i morgen nøj det er svært at skrive når hænderne er så højt hævet over hoved og så var det inda første gang jeg rugede i den nyge maskine 8)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #68 Dato: 23 April , 2010, 08:15 »
Tillykke til Ulla og John <I

Rikke:

I Skandinavisk Fjerkræstandard står det følgende:

Kam: Enkeltkam, opretstående, ret stor, Bred ved roden og forsynet med 5-7 regelmæssige takker, bagtil følgende nakkens runding.

Hilsen

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #69 Dato: 24 April , 2010, 00:59 »
det blev til 34 kyllinger ud af 35 æg de er nu insterleret under to dorkings høns der skrukkede det bliver et syn når de skal på tur 8)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #70 Dato: 24 April , 2010, 06:12 »
@ Brauer

Det var sørme et godt resultat.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #71 Dato: 24 April , 2010, 08:23 »
Ja..tillykke med kyllingerne..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #72 Dato: 24 April , 2010, 23:50 »
tak ja nu går jeg jo så og vænder på at dem oppe fra dig Rikke kommer tirsdag så vit jeg kan regne der skulde helst komme 28 og lidt dverg den dag

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #73 Dato: 25 April , 2010, 22:56 »
så sker det Rikke der er allerede 8 der har slået huld 3 af dine og 5 af mine

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #74 Dato: 26 April , 2010, 20:23 »
har fået 15 kyllinger det siste døgn 14 af egne æg og 1 af indkøbte æg alle dorking og på 19/20 dagen