Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsegård  (Læst 16970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hønsegård
« Svar #15 Dato: 17 Marts , 2010, 22:26 »
Jamn jeg vil ikke bruge det som egentlig hegn...det er her jo i forvejen. Jeg vil udelukkende bruge det som ræveværn. Og så er det jeg tænker .... hvor midlertidigt mon midlertidigt hegn er ....kan det mon holde til at stå hele tiden ?
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hønsegård
« Svar #16 Dato: 18 Marts , 2010, 22:18 »
ja hvis du kun skal have det som forhegn til hønsegåden, så er det sikkert fint,,, og jeg er sikker på at det kan stå så længe du ønsker,  jeg har da haft naboer der har holdt får bagved det, og det stod i årevis og blev først pillet ned da fårene var væk.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hønsegård
« Svar #17 Dato: 19 Marts , 2010, 13:11 »
Lyder sørme godt  /o Så det jo bare at købe en 2-3 stykker ...så har jeg til hele vejen rundt .
Så formindsker jeg da risikoen for at ræven smutter igennem som hvis det bare var alm el hegn.
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsegård
« Svar #18 Dato: 21 Marts , 2010, 12:46 »
Så er de to første gårde færdige, og det er hvad vi når i denne weekend, men det kan også opfylde mine behov lige nu, da jeg jo har tre stammer, og de på skift får lov til at have "udgang".
Jeg flytter bare lidt rundt på dem om aftenen efter de er gået til ro.
Jeg er selv rigtig godt tilfreds med det vi to amatører har lavet.  /o

Der ligger flere billeder i mit galleri.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsegård
« Svar #19 Dato: 21 Marts , 2010, 18:51 »
Tak, Jørn, jeg er også rigtig godt tilfreds, men jeg har jo også haft en god sparringspartner  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hønsegård
« Svar #20 Dato: 21 Marts , 2010, 19:22 »
Hvor ser det bare GODT ud!!!!!! *p

Hvordan er det så, at have fået sin drøm indfriet? Giv mig lidt jeg kan drømme mig væk med! :D Jeg håber sådan jeg får et hønsehus, som er så stort at man kan gå lidt rundt i det...oprejst! :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsegård
« Svar #21 Dato: 21 Marts , 2010, 19:41 »
Det er bare så dejligt, næsten lige som da man fik sin første bolig  :D
Lidt uvirkeligt, og jeg har bare lyst til at gå over og tjekke det hele tiden.
Jeg håber, du også får et rigtig lækkert hus *k Jeg kan huske da Lene fra Rungsted fik sit nye hus, ih, hvor jeg ønskede det var mig, og nu har jeg det så *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hønsegård
« Svar #22 Dato: 21 Marts , 2010, 19:59 »
  *p *p *p *p *p      *d
Det ser rigtig flot ud Marianne  <M
Godt lavet af en skabs kok og en maran mutter  <I *f
 *b
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Hønsegård
« Svar #23 Dato: 21 Marts , 2010, 20:31 »
Jeg er misunderlig, helt vildt. Stort tillykke Marianne  <I <I
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hønsegård
« Svar #24 Dato: 21 Marts , 2010, 20:31 »
Fantastisk! *p

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsegård
« Svar #25 Dato: 08 April , 2010, 22:52 »
Sidste to gårde blev færdige i går, sikke fint det hele er blevet, nu mangler jeg bare skiltet med "Gok-ingham Palace" og så selvfølgelig en flot vejrhane  ;D ;D ;D
Sofia har lige lagt sig skruk, og hun har fået fire gråstribede dværgmaranæg samt fire kobberfarvede dværgmaranæg.
Livet er SKØNT
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Hønsegård
« Svar #26 Dato: 09 April , 2011, 21:36 »
Hej Marianne
Nu fandt jeg lige dit indlæg + billeder af dit "arrangement".  /o

Jeg sidder lige nu med overvejelser om hvad, hvordan, hvor meget...   :o
Vi skal forhåbentlig igang lige om lidt med at bygge nyt til "børnene", og så overvejer jeg meget seriøst at lave gårdene i trådhøjde ca 90 cm, som dine.
Så vil jeg bare høre dine tanker om det, her hvor du har afprøvet det i en periode nu.

Jeg vil rævesikre det (desværre nødt til), og så skal det laves så der kan åbnes op ud i haven fra gården, men udover det hvordan fungere det med højden, du har ikke haft behov for at komme ind i gården eller hvordan, og er du glad for løsningen endnu??

Håber du læser det, og har lyst til at smide en linje til mig...
Tak for inspirationen  ;D
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsegård
« Svar #27 Dato: 10 April , 2011, 10:24 »
Jeg er stadig supertilfreds med den måde vi har lavet gårdene på, de er jo godt en meter i højden, for trådvævet er 1 m bredt og så står de på en lille sokkel for at forhindre råd.
Rammerne, der ligger ovenpå er ikke større og tungere, end at jeg selv kan håndtere dem, hvis jeg vil have fuld ståhøjde i gårdene. Rammerne ligger løst oven på, og de er så tunge, at de ikke "løber" nogen steder selv i den mest voldsomme storm.
Endestykkerne i mine gårde er løse, så hele stykket tages af, jeg fandt at det var en bedre løsning, end at skulle have små låger.
De eneste to "fejl" vi lavede var, at vi troede at trådvævet var præcis 1 m bredt, som der stod på pakken, det var lidt bredere, så vores rammer var ikke den helt rigtige størrelse, så husk at måle trådvævet inden I måler ud til rammerne. Den anden "fejl" var, at vi lavede enderammerne, så de passede nøjagtigt i målene i bredden, det skal de ikke, det skal nok være nogle cm smallere, for de vil jo aldrig komme til at stå helt præcist.
Men vi er rigtig glade for, den løsning vi valgte, vi er glade for, at det ikke virker så stort og skrumlet, og endelig var det også en hel del billigere i materialer på den måde.
På det her billede, kan du se, hvordan endestykkerne er taget af:

Du er meget velkommen til at tage en kikke hønsegård og drikke hønsekaffe her, hvis du har tid og lyst. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Hønsegård
« Svar #28 Dato: 10 April , 2011, 19:56 »
1000 tak for svar Marianne

Nu bliver det helt sikkert det jeg arbejder hen imod...
Hvis der kommer grønt lys fra kommunen, så skal der knokles inden landmanden får travlt i marken, så kaffen gemmer jeg lige til senere.
Så håber jeg ikke i forlader halvøen inden  ;D
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)