Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Fødslen er i gang #106  (Læst 68454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #45 Dato: 15 Marts , 2010, 20:13 »
Åh, jeg håber du har ret! :) Altså...kan I sætte jer ind i dette...jeg havde det i starten sådan, at "det er jo ikke min kat, jeg giver den bare lidt mad at styrke sig på"... Og nu har jeg det bare sådan, at det er MIN kat, og der skal bare ikke ske den noget!! :D Jeg har fået rigtig meget omsorg for den, og selv om jeg ikke ville have killinger, og egentlig stadig er lidt bekymret i forhold til hvordan det skal gå med dagplejebørn osv., så er jeg da så småt begyndt at glæde mig lidt! *r

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #46 Dato: 15 Marts , 2010, 20:20 »
Christina..har du allerede nu overvejet om du skal beholde alle killingerne eller måske bare en,,som du så selv vil beholde.?.
Vi har altid kun beholdt en af de killinger som vores hunkat har født..dvs. vi nu er oppe på 2 killinger fra hvert sit kuld..resten er blevet aflivet..mange bliver nok forarget over vores aflivning af killinger..men jeg er nu af den overbevisning, at der er alt for mange kattekillinger der bare vokser op og bliver afsat til den første og bedste(værste) der melder sig..

Huskatte er der rigeligt af..det kan vi jo se på katteinternaterne..desværre..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tilløben kat...muligvis små-syg? Billeder #24
« Svar #47 Dato: 15 Marts , 2010, 20:21 »


Derudover har jeg været ude i værkstedet, hvor jeg fandt noget som vist nok er et overskab, som skal sættes op i køkkenet, men altså...det har vi jo endnu ikke fået gjort, så haps...og så var der en fødekasse! ;D Den kom ud under trappen, blev foret med tæpper og puder, og vupti...så lå missen og slangede sig i den! *h Jeg håber hun vælger at føde i den, når tiden er inde... Og det er så her, at jeg har et spørgsmål :)


jeg har to gange fået killinger med to forskellige hunkatte... og de føder bare ike der hvor man gerne vil have det ;)
1. gang fødte hun ude på sådan en stor hylde agtig noget der lå over trappen, altså ganske ufremkommelig.
den anden havde jeg også arrangeret den helt fine fødestue til, hun fødte så i....min datters tremmeseng  *s
jeg havde på det tidsunkt en meget nysgerrig grand danois unghund så det med at beskytte killingerne var lidt af et dilemma for det skulle jo også være til for missemor at komme frem og tilbage. her brugte jeg min datters gæste seng, den skulle aligevel ud, skide smart for min datter som dengang var ca 2 år kunne se gennem nettet og hunden kunne ikke komme til dem og missemor hoppede lystigt ud og ind... og de små killinger kunne ikke hoppe ud... da de var ca 3 uger fandt de så ud af at det var skide sjovt at klatre i det der net, men der havde de også en størrelse hvor de godt kunne flytte ud på badeværelset og bo der lidt uden særlige foranstaltninger. så fat i en gammel gæsteseng, så kan dine dagplejebørn også kigge med og det er jo kun sundt for killingerne at være vant til børnene :)
pøj pøj
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #48 Dato: 15 Marts , 2010, 20:28 »
hej christina,
nu er det 18 dage siden at du startede denne tråd, og jeg bliver lidt bekymret for din missepige
kan du få lov at røre hendes mave ? for så burde du helt sikkert kunne mærke killingerne som små hårde knolde og mælkegangene burde du også kunne føle
jeg har heller ikke oplevet nogle af mine katte snaske andet end lige før fødslen og her mener jeg kun timer
til gengæld snasker de efter fødslen men kun i 3-5 døgn
så måske dyrlægen burde checke hende ?
kh ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #49 Dato: 15 Marts , 2010, 20:32 »
Christina..har du allerede nu overvejet om du skal beholde alle killingerne eller måske bare en,,som du så selv vil beholde.?.
Vi har altid kun beholdt en af de killinger som vores hunkat har født..dvs. vi nu er oppe på 2 killinger fra hvert sit kuld..resten er blevet aflivet..mange bliver nok forarget over vores aflivning af killinger..men jeg er nu af den overbevisning, at der er alt for mange kattekillinger der bare vokser op og bliver afsat til den første og bedste(værste) der melder sig..

Huskatte er der rigeligt af..det kan vi jo se på katteinternaterne..desværre..

vh. Rikke

Jeg har faktisk overvejet at beholde en enkelt *r Manden ved det endnu ikke! :D Men mon ikke han siger ja, når han ser hvor søde de er! :D Nå, men altså...forarget bliver jeg nu ikke, det ville jeg kun være blevet hvis du havde skrevet de skulle druknes, som mange jo desværre gjorde førhen (og hvis der er nogen der kender til noget om at det stadig sker, så vil jeg ikke vide det  :'(). Jeg tror nu ikke vi vil aflive, men istedet forsøge formidle dem gennem DBA :)

@Wanda: Du har da bare lige givet mig årets bedste idé!!! Jeg har jo hele 2 weekendsenge stående (mine egne private, ikke dagplejens ;D), og den gamle af dem vil da være idéelt til fomålet!!! Fed, fed idé, tusind tak, du skønne!!!! *h Håber missemor accepterer det, når jeg flytter dem! :D

jeg har to gange fået killinger med to forskellige hunkatte... og de føder bare ike der hvor man gerne vil have det ;)
1. gang fødte hun ude på sådan en stor hylde agtig noget der lå over trappen, altså ganske ufremkommelig.
den anden havde jeg også arrangeret den helt fine fødestue til, hun fødte så i....min datters tremmeseng  *s
jeg havde på det tidsunkt en meget nysgerrig grand danois unghund så det med at beskytte killingerne var lidt af et dilemma for det skulle jo også være til for missemor at komme frem og tilbage. her brugte jeg min datters gæste seng, den skulle aligevel ud, skide smart for min datter som dengang var ca 2 år kunne se gennem nettet og hunden kunne ikke komme til dem og missemor hoppede lystigt ud og ind... og de små killinger kunne ikke hoppe ud... da de var ca 3 uger fandt de så ud af at det var skide sjovt at klatre i det der net, men der havde de også en størrelse hvor de godt kunne flytte ud på badeværelset og bo der lidt uden særlige foranstaltninger. så fat i en gammel gæsteseng, så kan dine dagplejebørn også kigge med og det er jo kun sundt for killingerne at være vant til børnene :)
pøj pøj

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #50 Dato: 15 Marts , 2010, 20:37 »
Hej Ulla

Jeg kan mærke at hendes brystvorter er blevet store og hårde? Jeg synes ikke jeg kan mærke små knolde, når jeg føler efter?

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #51 Dato: 15 Marts , 2010, 20:39 »
min misemor flyttede killingerne et par gange, men jeg flyttede dem bare tilbage... sørg for at mad og vand er der nede så skal hun nok finde sig til rette :) glad for at min ide kunne bruges, den blev faktisk til netop fordi hun fødte i tremmesengen, så kunne vi jo stå og kigge alle sammenmens hun fødte og yazmin kunne ikke forstyrre med andet en jubelhyl og snak ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #52 Dato: 15 Marts , 2010, 20:45 »
Nej..jeg kunne aldrig finde på at drukne killinger..

Så lige i vores regionalprogram i aften en kat der var fundet druknet i en kattetransportkasse ved Viborg søerne..noget forbandet svineri >:(
der er udlovet en dusør på 5000 kr. til oplysninger om hvis kat det var..

- men hvis personen bliver afsløret er straffen bare alt for lille,,vedkomne skulle næsten ha samme tur som den stakkels kat..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #53 Dato: 15 Marts , 2010, 20:49 »
Held og lykke med babyerne :) det kan da være en af dem skal flytte til Nordjylland ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #54 Dato: 15 Marts , 2010, 20:54 »
@Wanda: Mad og vand i weekendsengen: TJEK! ;D Super fed idé!

@Rixen: Snøft...jeg ville jo ikke vide det :( :( :( Grusomt, at nogen kan finde på det :(

@Johanna: Du skal være YDERST velkommen! :D Jeg håber den er den fæle blå og hvide hankat, som har parret hende. Godt nok har jeg ham mistænkt for at have taget en af mine små blomsterkyllinger, men flot...dét er han altså! :D

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #55 Dato: 15 Marts , 2010, 21:48 »
Rixen det er sådanne typer jeg gerne ville binde til et træ og skyde til måls efter med et luftgevær >:( føj
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #56 Dato: 15 Marts , 2010, 22:07 »
..men jeg er nu af den overbevisning, at der er alt for mange kattekillinger der bare vokser op og bliver afsat til den første og bedste(værste) der melder sig..

Som jeg har argumenteret for et par gange tidligere her på Forum imødegås den slags fejlplacering af killinger ved at man forlanger en ordentlig pris for dem.

Hvis man sætter dem i avisen (DBA eller lokalavisen) med teksten 'bortgives', kommer man som regel slet ikke af med killingerne.
Sætter man dem til salg for en slik, feks en dåse kattemad eller 25 eller 50 kroner, så finder man købere derefter, og det er nok typisk dem du beskriver.
Sætter du dem til salg for 2-300 kr/stk får du primært seriøse henvendelser, og du kommer af med alle killingerne.

Hvori er logikken, vil du sikkert spørge! Relativt ligetil. Bekymrer man sig lidt om dyr og dyrs trivsel, vil man finde de to første kategorier ovenfor lidt suspekte og uden respekt for dyrenes tarv. Og derfor gå udenom disse udbydere for at sikre at man får en killing fra nogen der bekymrer sig om dyrenes fremtidige skæbne (det giver samtidig en vis tryghed for at killingerne er i orden og at der er taget rimeligt hånd om dem i forvejen, uden dette dog på nogen måde kan tages som en garanti).

@ Christina
Held og lykke med de 8-10 killinger, du snart skal være 'medmor' til. Det bliver sjovt. Hvis katten iøvrigt ser ud til at være veltilpas, tror jeg ikke du behøver at være bekymret for den endnu. Det du oplever som 'snask', kan det evt skyldes at hun vasker sig meget bagi og derfor forekommer våd.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #57 Dato: 15 Marts , 2010, 22:10 »
Nøj, jeg har da lige læse hele denne tråd og hold da op det er spændende. Næsten ligeså spændende som da man selv ventede sig hehe.
Glæder mig til at høre hvad der mere sker....Er det ikke snart nu?  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #58 Dato: 15 Marts , 2010, 22:18 »
@Pilegaarden: 8-10 killinger??!!!???!!!!?!!! :o :o :o Nej nej neeeej nej nej da, her kommer der max 4, det har missemor og jeg snakket om for længst og blevet enige om! :D

Og deler i øvrigt din betragtning omkring at sælge killingerne. Er specielt bange for at de skal ende hos familier med små-børn, som ikke har haft kat før...altså den type familie, som måske ikke holder nok øje *r Synes selv jeg har et HYR med at holde øje med in 2-årige, når missen er inde ::) :D

@Lisbeth: Ja, jeg synes også der er rigeligt med spænding! Så meget at jeg ligger og spekulerer over det om natten nu. I går kom jeg endda til at tænke på sidst jeg selv gik i fødsel! Ahhhhmen altså! :D :D
« Senest Redigeret: 15 Marts , 2010, 22:20 Fra Christina »

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Tilløben kat...IKKE små-syg, men gravid! Billeder #24 #39
« Svar #59 Dato: 15 Marts , 2010, 22:23 »
Nej nej, der kommer 3, en trefarvet pige og en rød og hvid dreng og så en til Christina, de andre to flyttede op til mig og boede i min fodende til deres dages ende :D

Selvfølgelig finder du nogle gode kattehjem til dine "børn" :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt