Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: elhegn efterlyses??  (Læst 18142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #15 Dato: 07 Januar , 2010, 20:59 »
Mimi din skøre skid, du kan prutte alt det du vil, og så kan du hente en strømgiver herovre hos din nabo.
Den er stor nok til at vælte ræven, og du kan låne den så længe du vil.  <H
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #16 Dato: 07 Januar , 2010, 21:20 »
Jeg har haft mine høns til at gå ude i noget flytbart el-hønsenet indtil frosten tog til med stor succes.

Jeg havde en høne jeg holdt lidt ekstra øje med da den virkede lidt groggy/småsyg.  Jeg satte dem ud en lørdag så jeg kunne kigge til dem tit i de første dage, men hun lå om eftermiddagen (dag 1) død, filtret lidt ind i hegnet....
Ellers har jeg ikke haft nogle problemer, og over det triste syn af 2-3 skrubtudser som var gået i hegnet og døde.

Det skal dog siges at jeg, pga. mine geder, har et meget kraftigt elhegn - det "heste" Elephanthegn der var på ejendommen indgød ikke den store respekt i de yngre, kækkere geder.


Men jeg havde en meget dårlig oplevelse med at købe elhegn i HN.   Jeg havde købt den største og dyreste model (Nervus SM4), og alligevel gik en dims i den og spændingen blev nedsat til det rene ingenting.   Nervus er et godt mærke lavet af Kohsel i DK, og der er da også 3 års garanti.
Men næsten alle fysiske butikker som sælger elhegn har også flere lånehegn da man jo også har brug for et elhegn i de uger støderen er til reparation.
Desværre havde de ikke et udlånshegn i Aalborg og jeg ringede rundt til alle HN-afdelinger indenfor 150 km, for at høre om de havde et udlånshegn hjemme uden held.
Da HN kun udlåner stødere som ikke er afhentet af ejerne efter indlevering til reparation (brugstyveri), havde de desværre ikke så mange rundt om i det nordligere Jylland.
Jeg ringede så igen til Aalborg og spurgte hvad jeg skulle stille op i mellemtiden, og at jeg da var lidt ked af situationen da jeg nu havde købt deres topmodel.  Så sagde de at det ikke var deres problem men Kohsels, og at jeg bare kunne købe et andet hegn (til 1900kr) og så havde jeg jo det reparerede til nødhegn  ;D    Da jeg så nævnte at andre elhegnsforhandlere jo garanterer lånehegn under reparation, fik jeg lidt frisk at vide at hvis man ønskede service skulle man jo ikke købe i HN (det er ikke løgn - det sagde mellemlederen ansat i HN  :D )

Og det er jo også rigtigt nok, at de billige priser i HN skyldes at alt unødigt for butikken (ink. en del service) er skåret væk.      Så jeg bed i det meget sure æble og købte et endnu dyrere (men også bedre) i Aars maskinforretning som har 4-5 lånehegn og garanterer at tage et nyt i brug hvis alle lånehegn er udlånt (de påstår dog at de meget sjældent har mere end et udlånt).

Så nu køber jeg aldrig elhegn i HN igen -men da stadig billigt værktøj mm.  :)

Så jeg ville nok købe et meget billigt brugt, så man køber et nyt hvis det går i stykker, eller det billigste hos en forhandler som garanterer et lånehegn ved reparation.
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #17 Dato: 07 Januar , 2010, 21:32 »
Ina-jamen jeg prutter da gerne over hos dig og låner en strømgiver på ubestemt tid *o
Det skal du da ikke sige to gange (øhhh det gjorde du vist heller ikke) men kun en-har du da for mange?? Nogle har lager af vasketøj og skruer-andre har lager af strømgivere? /f
Jeg prutter over hos dig imorgen-og ringer lige først.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #18 Dato: 07 Januar , 2010, 21:44 »
Tue-det var da godtnok surt og dårlig service-godt at du videregiver dine erfaringer -vi må dele info om de dårlige forhandlere men også om de gode. Der er jo 1-3 års garanti på alt men selvfølgelig kan jeg godt se at du var afhængig af at have strøm hele tiden og ikke kunne vente på reparation ell ombytning. Jeg ville ringe til importøren ell. det firma som leverer til HN og fortælle om den dårlige service samt at du har en strømgiver som ikke virker. De er som regel interesseret i at give bedre service end HN og andre discountforhandlere. Hvis det ikke virker kan du jo sige at du har tænkt at videregive dine dårlige erfaringer med strømhegn til andre brugere så andre ikke også får købt sådan et dårligt produkt-så er jeg ret sikker på at de gør noget ved sagen. Opgi ikke-købeloven siger faktisk at du har ret til ombytning ell reparation.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #19 Dato: 07 Januar , 2010, 22:39 »
Faktisk har man reklamationsret i 2 år iflg. købeloven. Garanti ligger ud over denne periode. Se http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/reklamationsret/

Jeg tror dog godt HN ved at utilfredse købere fortæller andre at de har fået dårlig service. Man siger i detailhandelen at 1 utilfreds kunde fortæller om sin oplevelse til 10 andre personer.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #20 Dato: 07 Januar , 2010, 22:56 »
Det er ikke garantien der er problemet, MEN at der ikke var et låne elhegn mens den første var til rep.

Nogle steder får man også en låne bil på autoværkstederne, men langtfra hos alle.

De gange jeg har haft noget fra HN der er gået i stykker, har de ikke sendt det til rep, jeg har bare fået en ny ting under armen hjem, service og kvalitet (det meste er billigt krams) hos HN er ikke i top, men det er priserne jo heller ikke...

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #21 Dato: 07 Januar , 2010, 23:28 »
Ja og så er det jo intet problem hvis man bare får et andet i bytte med det samme. Sådan burde det osse være så kan firmaet jo selv ligge og bikse med om de gider reparere eller ej. For min skyld kunne diverse firmaer godt have et loppemarked for brugte reparerede ting-så fik de lidt penge igen og andre kunne få en billig brugt vare-det er genbrug!  /o
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #22 Dato: 09 Januar , 2010, 10:57 »
Jeg har da også lager af både vasketøj og skruer  /o det første i meget store mængder  *g *g
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: elhegn efterlyses??
« Svar #23 Dato: 17 Januar , 2010, 08:28 »
Mit indlæg var nu ikke ment så meget som kritik af HN, som jeg ofte handler i, men bare at når det kommer til el-hegn skal man have tænkt over hvad man vil gøre hvis det går i stykker, og hvilken service sælgeren tilbyder. Men jeg vil af samme årsag fraråde folk at købe lige netop el-hegn hos HN, da situationen ved reparationen af sådanne ikke passer så godt ind i HNs koncept.

Hvis man er afhængig af sit elhegn skal man enten :
1 : sikre sig at sælgeren/garantigiveren garanterer et lånehegn under evt. reparation
2 : være villig til at købe et erstatnings/reserve-elhegn
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk