Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016  (Læst 20871 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #15 Dato: 08 December , 2015, 09:18 »
Ja, jeg har nu også fået overstået den lokale udstilling og det var med meget blandede resultater, meeen det var jeg jo klar over på forhånd.
Mine MEDK, Svanegæs og Modena klarede sig bedst og mine Maran og Sumatra dårligst. Sumatra hanerne var dog heller ikke helt så udviklede endnu i halerne.
Og Maran var mere med som P.R for racen.

Her er mine resultater :
3,3 Sumatra - sorte : 89, 90, ub, 94, 92, 90 = pokal for bedste høns - let race.
2,4 Maran - gråstribet/kobber : 89, 89, 91,89, 91, 91
0,1 Maran - blå/kobber : 0 point
0,2 Maran - sort/kobber : 90, 88 point
2,5 MEDK - rødsadlet : 92, 88, 91, 93, 96, 86, 93 = ærespræmie
1,2 Svanegæs - grå : 94, 93, 94 point = ærespræmie
1,1 Modena - gazzi blå med bronze bånd : 90, 93 point
1,1 Modena - gazzi mealy : 93, 94 point
0,2 Modena - gazzi russet tri : 95, 93 = pokal for bedste 0,1
1,0 Modena - gazzi russet plain : 96 point = pokal for bedste 1,0
2,1 Modena - shietti bronze tri : 95, 92, 90 point
1,0 Modena - shietti bronze laceret : 90 point

Nu er der så LU det gælder lige om lidt (Landsudstillingen i Herning her den 11., 12. og 13.)  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #16 Dato: 27 Januar , 2016, 18:30 »
Er der ikke flere, som har udstillet?

Der må da vel være andre end Frank, Simon, Marita og jeg som har?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #17 Dato: 27 Januar , 2016, 18:34 »
For øvrigt på LU udstillede jeg Jersey Kæmper i sort og blå randtegnet, Sumatra i sort, Maran i gråstribet/kobber, Engelske Araucana i sort (nyopdræt) og Brahma i legbar (nyopdræt).
Det gik helt fint med dem og på nær maran, så vandt de lidt fra både DFfR og specialklubberne.
Og så havde jeg lige en Sumatra høne, som fik 97 point..... uha det var en lækker oplevelser, som jeg sagtens kan leve med.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #18 Dato: 27 Januar , 2016, 20:10 »
Ja høre gerne fra flere, men ellers må vi andre bare være stolte over vi tør lægge vores resultater op og være glade på hinandens vejne.

Har også været på Nationalen som var vores sidste udstilling for denne sæson. Her gik det som forventet og så en lille upser som ikke gjorde noget.

Mine Isabel Mookee var en IM og den anden fik 90 point, men var heller ikke bedre på dagen. Mange faldt dog for farven og synes den var køn så lidt gavn gjorde hun.

Mine Danske Parykker fik den sorte hun 95 point og faldt ikke igennem sammenlignet med de andre.
De røde fik 90 - 93 - 91 -94 point og som dommeren sagde det er nok smertensbarnet i øjeblikket der kræver mest arbejde i forhold til de andre varieteter, men jeg havde noget super avlsmateriale jeg skal bare have sat det på den samme due hehe.
Også her upseren var da jeg havde glemt at tælle slagfjer så derfor hun kun fik 91 point ellers havde hun været bedst så glæder mig til at bruge hende i avlen.
Til sidst en Rødfahlet hun udstillet som han da den havde snydt mig ved tilmelding, men fik 94 point hvilket var ganske fint.
Så det blev til en bronzemedalje fra DRF og en ærespræmie fra specialklubben så kan være godt tilfreds og blev erfaringer plus positive oplevelser rigere på denne dejlige udstilling.

Ønsker også jer andre modige folk tillykke med jeres resultater og håber vi ses og tør igen her i 2016 når det går løs igen.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #19 Dato: 27 Januar , 2016, 23:30 »
Lige netop, man bliver så glad, når det også går godt for andre og især når det går godt for helt nye udstillere
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #20 Dato: 28 Januar , 2016, 08:57 »
Åh - jeg havde da helt glemt denne tråd  :-[  men ...

Jeg fik jo min udstillingsdebut på LU, da lokaludstillingen blev aflyst så det var lige på og hårdt - heldigvis havde jeg hjælp, da min lokalformand var indsætter i mit område  /o

Jeg fik klaret min første hønsevask og syntes selv, at det var 2,4 fine dyr, jeg havde med  ;) og hønerne havde nået at få kam - det var jeg noget spændt på, da det jo er brakel med væltekam, men den kom i sidste øjeblik - jeg var så fokuseret på, at de havde fået kam og at den væltede, at jeg slet ikke havde set, at den ene af hønerne havde en tvillingetak  >:(
Generelt var hønerne ellers stort set på toppen udviklingsmæssigt - 1. æg kom tirsdag inden LU.

Jeg havde desværre kun én guldbrakel - en høne, som allerede på den lokale hønsedag blev rost meget - og hun fik også 95 p.

I sølv var der 2,3 - hanerne fik hhv. 92 og 90 og de tre høner 94, 91 og 0 (tvillingetakken), så ...

En fantastisk oplevelse, så var jeg ikke hooked før, så er jeg det nu  8)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #21 Dato: 28 Januar , 2016, 10:30 »
Tillykke Morten, skønt at se nogen, som "tør tage kampen op" med en så sjælden race.  /o
Og ja man bliver sgu bidt af udstilling.  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #22 Dato: 28 Januar , 2016, 10:34 »
Tillykke Morten, skønt at se nogen, som "tør tage kampen op" med en så sjælden race.  /o
Og ja man bliver sgu bidt af udstilling.  ;D

Tak Lene  :)

Ja, udstilling bliver man bidt af, men hele tankegangen omkring stammesammensætning, forventningens glæde (og de skuffelser, der jo selvfølgelig hører med  :o ) sammenholdt med at jeg er "bidt af en gal avler" - ja - så sker der noget hele året  /o

Og heldigvis er der andre avlere i DK i både guld og sølv, så der skal nok komme brakler på diverse udstillinger i de kommende år  ;D
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #23 Dato: 28 Januar , 2016, 16:26 »
Helt sikkert at hele året har sin charme og ikke mindst spænding og udfordringer. Startende med udvælgelsen og sammensætningen af avlsdyrene, og dernæst opdrættet af den nye generation (udrugningen, opvæksten, sorteringen, udvælgelsen).
Vokser og trives de ordentligt og ikke mindst tegner de godt.
Og til sidst, så kulminerer ens anstrengelser med udstillingerne, hvor "kronen" på værket er LU.
Så jow jow det er sgi spændende.

Og ikke kun alt det omkring dyrene og avlen, men også alt det sociale og alle de mennesker man møder, når man er ude på udstillingerne. Erfaringer, som deles og ikke mindst kontakter og venskaber, som knyttes.
Det ville jeg ikke kunne leve foruden, for det er i høj grad også mit formål (foruden selvfølgelig selvforsynings delen med kød og æg) med at holde racehøns.

UPS det blev vist et sidespring fra den oprindelige tråd.
« Senest Redigeret: 28 Januar , 2016, 17:19 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #24 Dato: 28 Januar , 2016, 19:57 »
Tillykke Morten med fine resultater og ja man kan blive så forhip på noget man glemmer at kigge på det andet ups kan selv ske for mig jo efter alle de år.

Ja starter hårdt ud, men sådan går det somme tider og fine resultater plus andre avlere i fremtiden så kan det vel ikke gå helt ringe for sig.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #25 Dato: 29 Januar , 2016, 18:49 »
Lidt har der været afsted. Det har så været på nationalen hvor jeg havde 2,1 mookee i brun med og 3,4 thüringer skjolddue i gul med.
Mookee fik93-94-93 så det var ikke så ringe.
Thüringer skjolddue fik91-94-95-93-93-94-og96 , det rakte så til en ærespræmie og certifikat.

det er ikke en dårlig opstart for en nybegynder med duer. Målet var og undgå up(uden point) og det lykkedes til fulde. At jeg så med skjoldduerne havde næsten hele point skalaen er fint for mig, da der så er noget og sammenligne med /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #26 Dato: 30 Januar , 2016, 10:39 »
Tillykke Jes, det gik meget godt på Nationalen.  /o /o

Fine duer, du har.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #27 Dato: 30 Januar , 2016, 13:09 »
Godt klaret Jes og dejligt de klarede sig fint nok. Ved at have hele skalaen lærer man nok også forskellene man skal kigge efter for fremtiden.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #28 Dato: 30 Januar , 2016, 19:11 »
det gør det lidt nemmere at sammenligne når der er 1 i hver ende af skalaen og nogen i midten. Så må vi bare håbe jeg ikke har glemt det til næste år  :o :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Udstillinger og Resultater for udstillingsæson 2015-2016
« Svar #29 Dato: 31 Januar , 2016, 21:58 »
Jeg skulle lige som Morten også debutere på den aflyste Sønderjyske udstilling. Og kom så til at debutere på LU i sted.
Jeg havde  Barnevelder med i stor,  1,2 brun sort dobbeltrandet, og 1,2  brun blå dobbeltrandet. De sorte fik 92 90 og 93, og de blå fik 87 92 og 94. Jeg synes at det var en meget lærerig og hyggelig oplevelse og jeg kommer nok med igen. Jeg frygtede lidt at hønsene ville være meget medtaget af de mange dage i fremmede omgivelse men de tog det nu meget pænt. De opførte sig som de aldrig havde været af sted og fortsætte trolig med at lægge æg.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.