Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!  (Læst 19133 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg skal have købt noget volierenet, da vi skal lave hønsegård her i næste weekend. Målene på gården er (bliver):

Bredde: 5,10 m
Længde: 7 m
Højde: 2,4

I alt: 35,7 m


Jeg vil gerne have noget galvaniseret, og så skal maskerne heller ikke være vildt store. Hvor finder jeg noget af en ordentlig kvalitet, men som ikke er så dyrt??? Jeg kikkede hos America, og synes måske jeg gerne vil have noget lidt billigere end næsten 1000,- for en rulle med 25 meter *r Men kan det gøres billigere? Kan I hjælpe?

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Vi har købt ved Harld Nyborg, men sidste gang var det noget værre pjask. Galvaniseringen var ikke ok. Vi burde have klaget. De gange vi tidligere har købt har det været det billigste sted og det holder endnu. Det er 8 år gammelt...
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Ej, hvor surt! Men det billigste sted...? Hvor er det? :)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Min erfaring er at volierenet er så dyrt.. Men det holder så til gengæld også længe. Harald eller måske nogle af de lokale tømmerhandler. Du kan også se priser her:-

http://www.nordicagro.com/traadvarer-49/volierenet-82/
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Jem&fix ???
Med venlig hilsen Søs

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak for jeres svar. Ih, hvad skal jeg vælge?!  :-\ Jeg tror det må blive noget galv. hønsenet så... Det er virkelig kommet bag på mig at det er så dyrt!!! :o

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Vær opmærksom på at Harald har to kvaliteter! Vi undersøgte markedet da vi byggede hønsegård sidste år - og Harald var billigst med den gode kvalitet. Fik så en rulle af det tynde med i læsset - og det var noget besværligt at arbejde med. Fik det faktisk byttet da det havde ligget i en forkert bunke.... Men vi har nu også prøvet at prutte om priserne i det lokale byggemarked. Det gik fint. 15 procent på alt!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak for tippet! :)

Jeg kan bare kun finde én slags hos Harald, nemlig dette: http://www.harald-nyborg.dk/listproduct.asp?Product=volierenet&n=10100

Er det mon så fordi det er på nettet, og de har flere i butikken?

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Vi har lige fået et blad med hegn. Der var det galvaniseret hønsetråd excl. moms. Ruller af 30 meter. Mask 50 mm. Højde 180 cm. Tråd diam. 1,0 mm. pris 587 kr excl moms. Jeg ved ikke hvad det er for noget, men de er ihvertfald eksperter inden for området. Firmaet hedder Pit hegn. Der står i bladet at de har over 100 forskellige typer hønse hegn. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Mikkel!  *y Tak for det!  *l Jeg har bare brugt hele ungernes middagslur til at lede efter noget net, som er galvaniseret osv. Startede ud med en pris der hed næsten 4.000,-!!!!!!!  ::) Og dét var jeg alligevel for nærig til!  <J

Så jeg droppede volierenettet og søgte istedet efter galvaniseret hønsenet. Så efter at have sammenlignet hos Harald, Nordicagro, America og en hel del andre, endte jeg hos nordicagro, og skulle til at bestille 2 ruller "150xm x 30m" til 1.969,- inkl. moms og levering. Men Mikkel, du sparede mig lige 333,- yderligere, da jeg fandt det hos Pithegn.dk til i alt 1.636,- inkl. alt  *o Lidt har jo også ret



Nu går jagten så ind på at finde 14 firkantede pæle 3,3 m høj Tusind tak til alle, for hjælpen!  *h

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!
« Svar #10 Dato: 12 April , 2009, 14:51 »
Velbekomme :D Havde kigget i bladet den anden dag, og netop beslutet at næste gang noget efterlyste hegn så ville jeg skrive den herinde :D

Heldigt at jeg nåede at læse din tråd :D

Firkantede pæle? Dem kan du få i et normalt byggecenter, eller på foderstoffen :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!
« Svar #11 Dato: 12 April , 2009, 14:52 »
Ja, det var super heldigt!! :D

Ja, det med de firkantede...de er bare så lange, at det ville være fedt at få dem leveret, men vi køber dem nok i Jem & Fix :) Tak :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!
« Svar #12 Dato: 12 April , 2009, 15:16 »
Så lidt :D

Syntes det er et godt valg hos Jem og Fix ;).. Deres ting plejer også at være ordentlige :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!
« Svar #13 Dato: 12 April , 2009, 16:03 »
Jem og fix får deres varer fra Harald Nyborg så det er fuldstændig det samme.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Har virkelig brug for nogle råd ang. volierenettet til gården!
« Svar #14 Dato: 12 April , 2009, 16:33 »
Jeg troede de var konkurenter :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.