Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Højde på siddepinde.  (Læst 11786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Højde på siddepinde.
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2014, 00:19 »
Jeg har siddepind og redekasse i 50cm's højde og Orpington. De sover sjældent på pinden men hopper op på den for at komme ind i redekassen - uden besvær. De yngste kan komme op ovenpå redekassen ( ca 1 meter) og tilbringer noget tid der efter klatterne at dømme. Men de sover også gerne i bunke på gulvet i hulen under redekassen. Betyder det ikke noget hvad de har at lande på når de hopper ned og hvor meget plads de har til at manøvrere på?

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Højde på siddepinde.
« Svar #16 Dato: 18 Januar , 2014, 07:53 »
Min Sanne hoppede jo over havehegnet i baghaven et par gange, sammen med den blå jeg mistede- det er 220 inde fra havens niveau....... i nat sov hun på taget af een af redekasserne- de er nu højeste punkt i skuret ;) T. galede irriteret helt frem til ved 22-tiden i aftes i protest over manglen på den høje pind og startede igen ved 4-tiden her til morgen ::) De er ægte begge to og købt fra seriøse opdrættere.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Højde på siddepinde.
« Svar #17 Dato: 18 Januar , 2014, 09:18 »
Det betyder selvfølgelig noget, hvad de lander på.
Men når de skal tage frem med deres små ben, kan der let ske skader.
Men tjek et par gange om uge, om deres fodsål er hævet og om der er kommet bumblefoot. Det kan komme meget hurtigt.
Et af avlsmålene for de store Orpington, er også at få avlet nogle med lidt tykkere ben.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Højde på siddepinde.
« Svar #18 Dato: 18 Januar , 2014, 09:24 »
Jeg siger tusind tak for alle jeres svar....og også at der er kommet flere spørgsmål ind i tråden, for jeg får da lært noget hele tiden, og det er skønt :-)
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)